RAMPE ODLAZE U POVIJEST
Stanić za Direktno: Uvođenje novog sustava naplate na autocestama sjajan je potez, ali neće drastično smanjiti gužve
Ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butković nedavno je rekao kako se restrukturiranje cestovnog sektora uspješno privodi kraju te da se odustalo od monetizacije i prodaje autocesta. Također navodi kako preostaje još uvođenje novog sustava naplate cestarine, kojim bi se olakšala putovanja i smanjile gužve uoči turističke sezone.
S novim sustavom s naplatnih kućica na autocestama maknule bi se rampe, a očekuje se da bi to rezultiralo drastičnim smanjenjem gužvi i povećanjem sigurnosti i protočnosti u prometu.
Kako prometni stručnjaci gledaju na ovaj potez, za portal Direktno komentirao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.
"I prije smo naglašavali kako sustav naplate nije toliko bitan. On prije svega mora biti prilagođen korisnicima i pravedan. Prema svemu što je do sada istaknuto, izgleda da će se ići na sustav naplate po kilometru. Dobro je i to što će se micanjem prepreka na autocestama povećati sigurnost. Ono što nas u sindikatu zabrinjava je mogućnost pojave viška u radnoj snazi. U tom kontekstu smo već pokrenuli pregovore s upravom, kako bi se osigurala edukacija radnika, kako bi ih se pripremilo za poslove koji će se obavljati kada se uvede novi sustav", rekao je Stanić.
Kako navodi, trebat će uposliti puno ljudi koji bi bilo zaduženi za kontrolu i održavanje tog sustava. Također će trebati voditi računa o ljudima koji će pokušati izbjeći plaćanje cestarine i oštećenim korisnicima.
"U svakom slučaju, podržavam novi sustav naplate, koji će povećati protočnost i sigurnost u prometu. Na te sustave već godinama nailazimo po cijeloj Europi, a i radio sam u sustavu naplate više od 20 godina. Ako se uoče određene nepravilnosti, morat će postojati ljudi koji su zaduženi za rješavanje tih problema. Također moramo pripremiti radnike koji će biti višak na to da će ostati bez posla, a ne da ih se bez razmišljanja šalje na biro", naveo je Stanić.
Kako navodi, ovo je veliki napredak u području prometa, za razliku od prijedloga o uvođenju vinjeta.
"Tome sam se protivio jer je lošije tehničko rješenje, odnosno paušalno plaćanje cestarine kojim oni koji se voze malo moraju plaćati više nego oni koji se voze puno. Na kraju se pokazalo da taj sustav nije adekvatan te je u konačnici odbačen.
'Treba nam nova obilaznica kod Lučkog'
Ovo je dobar potez, pogotovo ako se uzme u obzir da će olakšati promet u nadolazećoj turističkoj sezoni. Pomoći će u smanjenju gužvi i opterećenja, ali ne u potpunosti.
Ako želimo riješiti gužve, jedini način da se to postigne je izgradnjom nove obilaznice kod Lučkog, koje je problematično zbog toga što se pet koridora slijeva u jedan", rekao je.
Butković je naglasio kako su spojene Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka – Zagreb u jednu tvrtku te se uspješno provodi restrukturiranje u svim tvrtkama.
"To je također dobar potez. Obje tvrtke su državne i bave se istim poslom. To je nešto što sam zagovarao od samog početka, a smatram da bi sve županijske uprave trebalo vratiti u ostatak Hrvatskih cesta. Ako želite kontrolirati neka sredstva, a puštate da se na dvadesetak mjesta odlučuje o tim sredstvima, stavljate se u rizičnu poziciju", zaključio je Mijat Stanić za Direktno.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.