PORAZNI REZULTATI NA DRŽAVNOJ MATURI

Sladoljev: Problem počinje od sustava ocjenjivanja u osnovnoj školi; treba uvesti malu maturu

Autor

dd

Zabrinjavajući rezultati na ovogodišnjoj državnoj maturi, najgori do sada, izazvali su niz reakcija u stručnoj, ali i široj javnosti. Koji je uzrok tom negativnom trendu, u kojem svake godine sve više učenika ne položi državnu maturu, a ove godine ih više od četvrtine nije položilo 'ispit zrelosti', za Direktno je pokušao odgovoriti saborski zastupnik Mosta Marko Sladoljev, inače bivši profesor vjeronauka u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi.  

11.07.2019. u 20:14
Ispiši članak

Sladoljev smatra da nije moguće dati jednoznačan odgovor te da je problem puno dublji i zahtijeva pravu analizu. 

Prema njegovu mišljenju, problem počinje od sustava ocjenjivanja u osnovnoj školi i prevelikog pritiska roditelja na učitelje i profesore zbog odličnih ocjena.

"Činjenica je da u osnovnoj školi imamo između 70 i 80 posto učenika koji završavaju osmi razred s odličnim uspjehom i  to sigurno nije realno stanje. Trebali bi možda razmisliti o jednoj velikoj promjeni, a to je uvođenje male mature u osnovne škole  za upis u srednje škole. Njome bi se valoriziralo pravo znanje učenika i ne bi ovisilo samo o ocjenama", uvjeren je taj diplomirani vjeroučitelj koji podcrtava da loši rezultati na državnoj maturi iz godine u godinu govore kako u sustavu nešto očito ne valja.

Promjene nužne

"Možda to znanje nije adekvatno preneseno učenicima i to od prvog razreda osnovne škole jer ne možemo gledati samo srednju školu s obzirom na to da djeca dobivaju obrazovanje tijekom cijelog školovanja. Sustav je zakazao i sasvim je moguće da je to na nižim razinama, dakle u osmogodišnjem obrazovanju gdje je ogroman pritisak na ocjene koji su jedini kriterij za upis u srednju školu", ponavlja Sladoljev. 

Na kraju napominje kako mala matura ne mora biti jedini ispravan put, ali je jasno da su promjene nužne.

"Može se uvesti i kombinacija između ocjena i prijemnih ispita za upis u srednju škole ili male mature i ocjena. Statistički podaci pokazuju da od tih 80 posto odlikaša koji izađu iz osnovne škole tek njih 30 posto nastavi s odličnim uspjehom školovanje i u srednjoj školi. Dakle, ne pokazuju uspjeh kakav su imali u osnovnoj školi i to je alarm za uzbunu koji država nije prepoznala", zaključuje Mostovac.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.