ZRAKOPLOVNI MISTERIJ

Šef Emirates-a Tim Clark ne vjeruje da je malezijski avion nestao

Autor

Direktno.hr

13.10.2014. u 08:05
Ispiši članak

"Ovdje nešto nije u redu i trebamo kopati malo dublje", rekao je nedavno imenovani izvršni direktor tvtke "Emirates" Tim Clark za časopis Aviation Week još u srpnju misleći pritom na malezijski zrakoplov koji je nestao u ožujku ove godine odnijevši sa sobom 239 života.

Sedam mjeseci nakon što je nestao avion Malaysian Airline Boeing 777 na ruti od Kuala Lumpura do Pekinga, Tim Clark otkriva svoje sumnje u istinitost tvrdnji koje su izašle u medijima.

U intervjuu za njemački magazin Der Spiegel, Clarck je istaknuo kako sumnja u istinitost izjava Australskog ureda za sigurnost, koji tvrde da je malezijski avion letio iznad Indijskog oceana na autopilotu pet sati dok mu nije ponestalo goriva te je potom pao, pokopavši tako 239 putnika u more.

Umjesto toga, Clark smatra da je više vjerojatno da je MH370 bio pod kontrolom do samog kraja. Također, on sumnja u istinitost takozvanoga elektronskog satelita koji su koristili analitičari kako bi ukazali na vjerojatni sudar te inzistira na tome da je misteriozni kargo (koji je uklonjen iz priopćenja od strane malezijskih vlasti) ključan dio u slagalici.

"Da zrakoplov veličine MH 370 može samo tako nestati bez traga bez da se ijedno sjedalo pronađe, više je nego sumnjivo", tvrdi Clark.

Šef Emirata se zakleo kako neće biti miran dok se ne dozna istina, rekavši: „Nastavit ću postavljati pitanja i dovoditi se u neugodne situacije, iako bi drugi htjeli cijelu priču gurnuti pod tepih.“

Istraživači su rekli kako su sustavi za praćenje aviona bili namjerno onemogućeni od strane nekoga tko posjeduje iznimno dobro znanje o zrakoplovstvu, jer je jedino tako mogao maknuti zrakoplov s radara.

Clarck pretpostavlja da je bila onemogućena kontrola zrakoplova. "Ne mogu pogoditi tko bi tako nešto napravio. Moramo saznati u detalje tko je sve bio na tom zrakoplovu. Također, moramo znati što je zrakoplov zadržalo. Moramo i nastaviti raditi pritisak na one koji su bili uključeni u analizu svega što se dogodilo kako bi dobili više informacija. Ne slažem se s tim da Boeing 777, koji je jedan od najnaprednijih aviona u svijetu i ima najnaprednije komunikacijske platforme, treba biti unaprijeđen sa nekakvim dodatnim sustavima za praćenje. Avionu MH370 se nije moglo dogoditi da ga se više ne može pratiti", rekao je Clarck.

"Uređaji za primanje signala su pod kontrolom pilotske kabine. To su uređaji za praćenje, koji identificiraju zrakoplov i koji funkcioniraju u sekundarnom režimskom radaru. Ukoliko se spomenuti uređaj za signal isključi, taj konkretan zrakoplov nestaje s radara. To se nikako ne bi smjelo dogoditi. Bez obzira na to ako pilot odluči onemogućiti taj uređaj, zrakoplov bi se i dalje trebalo moći pratiti.", dodao je.

Drugi način konstantnog praćenja zrakoplova je takozvani ACARS, istaknuo je.

"Taj sustav je dizajniran prvenstveno kako bi tvrtke mogle pratiti što avioni rade. Mi ih koristimo kako bi nadzirali zrakoplovne sustave i kako rade motori. U Emiratima, pratimo doslovno svaki zrakoplov od trenutka kada je na zemlji, svaku komponentu i motor zrakoplova, gdje god se on nalazio. Vrlo često možemo primijetiti grešku u sustavu prije samih pilota.", naglasio je.

Clarck je dodao kako onemogućavanje sustava za praćenje zrakoplova nije jednostavna stvar te da njihovi piloti nisu ni obučeni za to. Međutim, na letu MH 370, to se nekako dogodilo i to do razine da je i praćenje sa zemlje bilo onemogućeno.

"Moramo pronaći način kako bi dozvolili ACARS-u da nastavi svoj rad bez prekida, bez obzira na to tko kontrolira zrakoplov. Ako to imate, nad konstelacijama satelita koje danas postoje i u zabačenim oceanskim regijama i dalje imamo mogućnost nadgledanja aviona. Tako da dodatni sustavi praćenja nisu potrebni.", tvrdi Clarck te savjetuje proizvođačima zrakoplova da pronađu način da onemoguće onesposobljavanje ACARS-a, kao i uređaja za signal u pilotskoj kabini. "Još uvijek se borim s tim da zašto bi pilot trebao moći staviti uređaj za primanje signala u `stand by´ ili ga ugasiti. MH 370 je, po mom mišljenju, bio pod kontrolom, vjerojatno do samog kraja.", rekao je.

Postavlja se pitanje ako je to slučaj, zašto bi piloti proveli pet sati leteći prema Antarktiku? Međutim, Clark sumnja da se to uopće dogodilo.

"Govorim da sve činjenice ovog incidenta moraju biti ispitane s punom transparentnosti. Mi nismo ni blizu toga. Postoji još puno informacija, koje trebaju biti puno transparentnije i iskrenije. Svaka sekunda tog leta mora biti ispitana do točke kada je, teoretski, avion završio u Indijskom oceanu – za što još uvijek nije pronađen niti jedan dokaz, odnosno trag, čak niti jedno putničko sjedalo. Naše iskustvo nam govori da, kada je riječ o nesrećama nad ili u vodi, gdje je zrakoplov nestao to uvijek upućuje na nešto neobično. Nismo vidjeli ništa što kategorički upućuje na to da je zrakoplov tamo gdje su rekli da je, osim takozvanog elektronskog satelita, u koji osobno sumnjam.", objasnio je.

Clark je izjavio kako nije postojao niti jedan zrakoplovni incident, koji se tiče vode, u povijesti civilnog zrakoplovstva – osim Amelia Earhart 1939. godine – koji nije mogao biti barem pet ili deset posto praćen. Međutim, MH370 je jednostavno nestao. "U meni to budi određen stupanj sumnje. Apsolutno sam nezadovoljan sa svime što je proizašlo iz toga."

Šef Emirata žali jer nije u mogućnosti napraviti nešto po pitanju transparentnosti istrage.

"Ja sam samo menadžer aviokompanije. Međutim, nastavit ću postavljati pitanja i dovoditi sebe u neugodnu situaciju, iako drugi to žele gurnuti pod tepih. Imamo obvezu prema našim putnicima i posadi leta MH 370 te njihovim obiteljima. Imamo obavezu da ne guramo ovo pod tepih nego da to riješimo i da dalje radimo bolje nego do sada. MH 370 ostaje kao jedna od većih zrakoplovnih misterija. Osobno, brinem se da ćemo ju kao takvu tretirati i jednostavno nastaviti dalje. Na kraju, možda se pojavi na National Geographicu kao jedna od najvećih misterija. Ne smijemo dozvoliti da se to dogodi. Moramo saznati što je uzrokovalo nestanak tog zrakoplova.", zaključio je Clark.

 

 

 

 

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.