KOMUNIKACIJSKI STRUČNJAK

SEDAK ZA DIREKTNO Grabar-Kitarović razmišlja kako dati nešto novo, a Milanović je svoju najveću manu pretvorio u slogan

Autor

Leo Buljan

Neslužbena predsjednička kampanja je već odavno počela, a nedavno smo ušli u njen službeni dio. Sadržaj takozvane 'pretkampanje', ali i što nas očekuje u pravoj predsjedničkoj kampanji za Direktno je komentirao komunikacijski stručnjak s Hrvatskog katoličkog sveučilišta Kristijan Sedak.

08.12.2019. u 08:24
Ispiši članak

"Teško je prognozirati tijek kampanje, informacije iz izbornih stožera treba uzeti s dozom opreza. Zanimljiv je bio ulazak Miroslava Škore u kampanju. Video kojim je on predstavio kampanju bio je tematski pogođen. O predsjedničkim ovlastima treba raspravljati. Kod ostalih vodećih kandidata sve je bilo očekivano. Kod aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović vidimo jednu uobičajenu, jaku HDZ-ovu kampanju. Ona okružena plavim šuškavcima, velik broj prikupljenih potpisa... Međutim, teško mi je procijeniti koliko će članstvo HDZ biti disciplinirano kad treba dati glas", rekao je Sedak.

Kako ističe Sedak, trenutna istraživanja pokazuju da 30 posto članova HDZ misli glasati za Miroslava Škoru, ali da će se ta brojka u tijeku kampanje sigurno mijenjati.

"Istraživanja pokazuju da će oko 30 posto članova HDZ-a dati glas Miroslavu Škori. Naravno, to će se sigurno promijeniti. Vidimo da je vodstvo HDZ-a krenulo oštro u discipliniranje pojedinih klanova, a i sama kampanja je zadužena za to da malo motivira članove. Međutim, još uvijek mora glasačima ponuditi nešto novo", dodao je Sedak.

'Neće ozbiljnim temama puniti medije, a otrovnih strelica iz stožera u stožer će biti'

Stručnjak ističe kako su kandidati svjesni toga da ozbiljnim temama neće 'puniti medijske stupce'.

"Ova kampanja je vrlo zanimljiva zbog velikog broja kandidata koji su prikupili preko 10.000 potpisa. To su dijelom nepoznati kandidati. Nedjeljko Babić iz stranke čakavaca, kajkavaca i štokavaca, Dario Juričan koji bi na listiću mogao postati Milan Bandić... Kampanja je donijela puno novoga. Međutim, svi su svjesni da ozbiljnim temama neće  puniti medijske stupce. Jedini koji, čini mi se, to još uvijek pokušava je Dejan Kovač. Ne vjerujem da će kampanja biti jako prljava, ali vjerujem da će biti otrovnih strelica iz stožera u stožer", istaknuo je stručnjak. 

Kako napominje Sedak, kampanje zasad još nisu pokazale visoku razinu inovativnosti u komunikaciji s biračkim tijelom.

"Čini mi se da u kampanji vodećih kandidata nema nekih iskoraka. Malo toga je proaktivno. Iz perspektive komunikacijskog stručnjaka žao mi je što nedostaje inovativnosti. HDZ radi klauzure, sastanke, kontaktiranje članova... Ne vidim neki iskorak. S druge strane, Milanović ima drugi problem. On je već 'pročitan'. Svoju najveću manu pretvorio je u slogan, ali i on mora ponuditi nešto novo", napomenuo je Sedak.

"Vodeći kandidati polaze iz različite pozicije. Kampanje onih na vlasti i oporbenih kandidata uvijek se bitno razlikuju. Sve je dobro, stabilno, idemo dalje... To je kampanja koju će voditi aktualna predsjednica. Najavila je da će raditi više za umirovljenike u novom mandatu tako da sam siguran da razmišlja kako dati nešto novo. Druga vrsta kampanje svede se na to da ništa ne valja i da treba nešto novo. Tu kampanju će voditi Miroslav Škoro i Zoran Milanović, ali i ostali kandidati", smatra stručnjak.

'Ako građani mogu dati potpis samo jednom kandidatu, izbori nisu potrebni'

Jedan od fenomena ovih izbora je, smatra stručnjak, 'karnevalizacija politike'. Također, upozorava na problem sustava prikupljanje potpisa.

"Ono što je zanimljivo u ovoj kampanji je 'karnevalizacija politike', teza koju je iznio Rus Mihail Bahtin. Vidjeli smo na primjerima Ave Karabatić, Darija Juričana i drugih kandidata da ima dovoljno protestnih glasova da se skupe potpisi, čak i kad kandidat zna da nema šanse pobijediti. Međutim, ono o čemu se dosad nije razgovaralo proteklih kampanja je prikupljanje potpisa. Ako imate sustav gdje možete dati potporu za kandidaturu samo jednom kandidatu, izbori nisu potrebni. Onda možemo umjesto izbora imati prikupljanje potpisa, legitimitet bi bio isti, a bilo bi jeftinije. Građani bi trebali imati mogućnost dati potporu svim kandidatima, a u kampanji procijeniti tko zaslužuje njihov glas", zaključio je Sedak.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.