POPULIZAM NAŠ SVAGDAŠNJI
SDP pomoću medvjedića i besplatnih vrtića želi doći do mlađih birača. Analitičarka za Direktno: Prvo sam mislila da je šala!
Početak lipnja pokazao je kako hrvatska politička scena ulazi u otvorenu političku kampanju uoči godine ''super izbora''. Naime, za otprilike godinu dana očekuju nas parlamentarni i europski izbori te predsjednički izbori. Stoga ne čudi da su ''izbrušene'' kampanje napokon ugledale svjetlo dana.
Među prvima je u otvorenu kampanju krenuo i SDP. Na sjednici Glavnog odbora SDP-a predsjednik stranke Peđa Grbin kazao je da očekuje da će kampanja biti duga, prljava, puna nesuvislih obećanja i podmetanja. U SDP-u tvrde da su za izbore već sada spremni te da će Hrvatskoj ponuditi niz novih rješenja. Jedno od njih je, tvrde, besplatan vrtić za svako dijete u Hrvatskoj.
Upravo ta vijest o besplatnim vrtićima odjeknula je našom javnosti jer Grbinova izjava bila je tempirana točno u vrijeme upisa predškolske djece u vrtiće. U vrijeme kada će mnoga djeca ostati bez mjesta, kada nedostaje i vrtića i odgajatelja, pa su roditelji prepušteni sami sebi. Stoga su svi sa zanimanjem čekali detalje SDP-ovog plana.
To se dogodilo u utorak kada je Peđa Grbin na svom Facebook profilu objavio fotografiju uz koju je napisao: ''Pridružite mi se na Facebook live eventu na kojem ću govoriti o SDP-ovom prijedlogu za besplatne vrtiće. Odgovorit ću i na nekoliko vaših pitanja iz komentara''.
Šala? Ili ipak ne?
''To je prije svega presmiješno'', istaknula je već na početku politička analitičarka za Direktno, Ankica Mamić.
''Ako idete najaviti besplatne vrtiće za cijelu Hrvatsku morate imati nekakav izračun. Ozbiljna politička stranka ne bi izašla s tom populističkom pričom nego bi predstavila izračun'', istaknula je analitičarka te dodala kako bi takav izračun trebao sadržavati koliko bi novca trebalo osigurati iz proračuna za takvu mjeru te koliko bi iznosilo financiranje lokalne, a koliko centralne vlasti.
''Dakle, nema besplatnih vrtića jer građani plaćaju poreze. Država nema neki svoj novac već onaj koji je ubrala od građana. Nema besplatnog zdravstva i vrtića, to sve mi plaćamo'', objašnjava Mamić.
Analitičarka se osvrnula i na samu fotografiju s kojom je Grbin najavio svoj Facebook live event, a na kojoj je uz njega i plišani crveni medvjedić.
''Prvo sam mislila da je sve to šala. Nisam iskreno bila sigurna da je to kampanja. Birači su stariji od 18 godina i smatram da ih je dosta teško privući plišanim medvjedićem bez obzira koliko imaju djece vrtićke dobi'', smatra stručnjakinja.
Zanimalo nas je i kako komentira da je nekada najjača oporbena stranka tek sada počela aktivnije koristiti društvene mreže u privlačenju neodlučnih birača.
''Razumijem da mu je netko u strategiji napisao da mora ići prema mlađim biračima, točnije da mora ići prema biračima koji aktivno koriste društvene mreže. Međutim, način na koji to radi SDP nije dobar. Naime, poznato je da su SDP-ovi birači najstariji u zemlji zato smatram da su u stranci trebali napraviti primjer svog prosječnog birača kako bi znali kome se obraćaju'', istaknula je Mamić.
Uzimajući u procjenu analizu prvog Facebook live Peđe Grbina te njegovu samu najavu analitičarka ističe kako je ''krajnji rezultat onog što vidimo iz njihove kampanje dosta loš''. Međutim, dodaje kako za sada još nije poznato je li SDP kampanju osmislio po pravilima struke s istraživanjem birača ili ne.
Zanimalo na je i smatra li da je SDP-ova kampanja svojevrstan glasnik onoga što nas čeka sljedeću godinu. Pregršt populizma bez jasnih ideja kako unaprijediti naš život? Hoće li SDP-ov primjer slijediti i ostale političke stranke u Hrvatskoj.
''Ne vidim nikoga tko bi govorio bilo što ozbiljnije. HDZ će možda raditi nešto više u smislu isticanja svojih postignuća, ali oni su skoro osam godina na vlasti pa će i moći nešto iščupati i pokazati kao rezultat. U kampanji morate ići s jednostavnijim porukama koje su približene biračima i koje oni mogu razumjeti brzo i jednostavno. Druga stvar je kada vodite svoje politike u međuizbornom razdoblju. To je vrijeme kada trebate smanjiti populizam. Međutim, ne vidim da ga bilo tko smanjuje već svi izlaze s prijedlozima 'svima sve besplatno', a nigdje ne nude niti simulaciju niti izračun, ni imamo li kao država fiskalnog kapaciteta za tako nešto te je li to zaista najbolja potrošnja javnog novca. Stoga, možemo reći da se jedni od drugih uopće ne razlikuju'', zaključila je u razgovoru za Direktno politička analitičarka Ankica Mamić.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.