ZA LOŠU REPUTACIJU PR AGENCIJA PROZVAO MILANOVIĆA

Riha za Direktno: Da su Tomašević i gradska vlast pravodobno komunicirali oko imenovanja u Holdingu, onda to ne bi postao problem

Autor

Barbara Kraš Kedmenec

"Ne da smo imali 100 dana poštede, nego ni 100 minuta", komentirao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u četvrtak pozvan da komentira mnogobrojne probleme gradske uprave koji su, očekivano, ''sjeli'' novoj vlasti na pleća.

17.06.2021. u 17:59
Ispiši članak

Ali osim, kako se u medijima to naziva, "kostura iz ormara", na "nož" je dočekano imenovanje novih čelnih ljudi u Zagrebačkom holdingu popraćeno mnogobrojnim kritikama, posebno kada se otkrilo da novoizabrane osobe otprije imaju određenu prošlost s Holdingom te da u svojim životopisima objavljenima na stranicama Grada i nisu bili u potpunosti iskreni.

"Najveći problem gradonačelnika i cijele gradske vlasti upravo je komunikacijski dio. Oni su imenovali novu Upravu Holdinga temeljem Zakona o imenovanju, gdje nije bilo ništa sporno, ali se stvorila negativna percepcija u javnosti koju oni nisu proaktivno iskomunicirali ni na samom početku u smislu što planiraju raditi, ali nisu dobro komunicirali ni na kraju", kazao je za portal Direktno stručnjak za područje komunikacije i marketinga Željko Riha.

Do kritika doveo nedostatak strateškog komuniciranja

Po Rihi, nedostatak strateškog komuniciranja i pravog proaktivnog komuniciranja je to što je i dovelo do toga da kritike oko imenovanja u Holdingu dosegnu razinu automatskog propitivanja rada nove gradske uprave.

"Da su oni pravodobno iskomunicirali na koji način i koje ljude će izabrati u Holding, da su jasno rekli da postoji Pravilnik, da je sve po zakonu, onda to ne bi postao problem. Ako trenutni predsjednik Uprave odstupa, logično je da odmah morate popuniti prazno mjesto", kaže komunikacijski stručnjak.

Da je gradonačelnik stao pred medije i najavio neke korake koje će napraviti u danima koji slijede, sve bi bilo jednostavno i javnost bi se pripremila, ističe. Ovako se dogodilo upravo suprotno, "sada se pokušavaju izvući iz toga i to je jedan vrtlog u koji se uđe, jer nije bilo transparentnog komuniciranja".

Transparentnost je nešto što je novi gradonačelnik isticao tijekom svoje kampanje, ali i kao saborski zastupnik i vijećnik u Gradskoj skupštini, a sada se doveo u situaciju da mu glavni politički oponenti predbacuju zapravo ono isto za što se Tomašević predstavljao da se zalaže već godinama.

Transparentno upravljanje mora pratiti i transparentna komunikacija

"Transparentnost kao takva je izuzetno važna, cijelo društvo se kreće  u tom smjeru, ali transparentno upravljanje mora pratiti i transparentna komunikacija. Vjerujem da svi ti ljudi koji su došli u grad imaju namjeru sve transparentno raditi, ali su se sada susreli s nečim s čim se mnogi susretnu nakon preuzimanja vlasti, a onda to donosi i sasvim drukčiji pristup komunikaciji", upozorava Riha.

"To više nije stihijska komunikacija koju si možete dopustiti u oporbi ili čak u izbornoj kampanji, ali kada uđete u poziciju da upravljate gradom, sve svoje odluke morate pratiti komunikacijskom strategijom. Tu je trenutno ogroman nedostatak i Tomaševića i ljudi oko njega. Vrlo neuspješno komuniciraju svoje odluke prema javnosti. On više nije zastupnik niti je to pokret, već je to ozbiljna pozicija koja mora kontinuirano kroz medije komunicirati s javnošću".

Problem kritike i negativnog odnosa prema PR agencijama usađeno je u javnom prostoru komuniciranja u Hrvatskoj, a kako je napomenuo naš sugovornik, velike zasluge za to ima i bivši premijer, a sada predsjednik Zoran Milanović.

Milanović donio presedan

"On je donio, rekao bih i presedan u odlučivanju bilo kakve demokratske vlasti, a to je  zabrana da bilo kakve komunikacijske agencije rade s javnim sektorom, što je suludo, jer u svim razinama demokracije imate normalnu situaciju da se uzme pomoć agencije u savladavanju nekakve strategije".

Ako ništa drugo, dodaje, Tomašević je trebao uzeti barem ljude s kojima je radio u kampanji: "Mogli bi očekivati da grad Zagreb kada već govorimo o transparentnosti, raspiše natječaj za partnere u komunikaciji s javnosti. U normalnim raznim demokracijama je normalno da javni sektor uzima i marketing i komunikacijske agencije".

Ako netko nešto loše radi, nema te komunikacije ni magičnog trika koji bi sakrio te probleme, kaže Riha, ali s druge strane "pomoć u stavljanju strukture komunikacije, rad na ključnim porukama, rad na istraživanjima na koji način građani primaju informacije, to je prijeko potrebno jer 50 posto čini upravljanje gradom, ali i 50 posto čini način na koji se upravlja gradom i u kojem smjeru ide grad", ocjenjuje ekspert za komunikaciju.

"Ovo sve što se dogodilo dokaz je da nema proaktivne komunikacije potpomognute nekakvom generalnom strategijom. Za sada je prerano govoriti kakvi su im motivi, sumnjam da su loši, ovo za sada samo pokazuje da su nespremni. Pokazalo se da nisu svjesni koliko je sada važna komunikacija s medijima. S druge strane imate i oponente koji nisu dobro prihvatili poraz i koji će tražiti svaku njihovu pogrešku, svaki njihov krivi korak i ukazivati na to", kaže Riha.

Što je Tomašević u stvari trebao napraviti?

"Jednostavni savjeti, napraviti zasebno i priopćenje i press konferenciju na kojoj bi se objasnilo zašto su imenovani ljudi koji su imenovani, koje su zakonske osnove, tko su ti ljudi i pružiti tim medijima mogućnost da im svatko može postaviti pitanje. Ključna poruka bi mogla biti 'ovo je napravljeno zato što mi moramo odmah drugi dan preuzeti Holding, a svi servisi koje građani plaćaju i koji ovise o Holdingu moraju nastaviti raditi", odgovara Riha na naše pitanje kako je zapravo Tomašević trebao predstaviti imenovanja u javnosti.

Kako će se komunicirati u Gradu uhićenja u Gradsko stambeno-komunalnom gospodarstvu, pitamo ga. 

"Zanimljiv je tajming. Ovo je još jedan udarac i ovo sada je jedno krizno stanje vlasti koja tehnički nije ni jedan mjesec na vlasti, ali i samih gradskih tvrtki i sada je važno kako će se oni postaviti i komunicirati. 

Kada imate kriminalističko istraživanje nema nikakve informacije, ali ni ne smijete sugerirati ništa, kaže naš sugovornik, ali to je "problem na percepcijskoj razini, odnosno ugroz  reputacije".

"Ono jedino što gradska vlast  može reći je da apsolutno transparentno i kompletno surađuje sa svim nadležnim službama i da su im vrata otvorena te da se to što prije riješi. Ne mogu oni tu puno napraviti, ali mogu ne opstruirati i uvjeriti građane da je ovo ipak jedna od dobrih stvari koje se događaju", zaključio je Riha.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.