top secret anketa

Rezultati u sefu na Pantovčaku 4% za Kolindu; anketa udruge Promatrač 3%

Autor

Direktno.hr

08.01.2015. u 14:36
Ispiši članak

Nakon promašenih anketa agencija za istraživanje javnog mnijenja, posebice Promocije Plus i Ipsos Pulsa, koje su surađivale s tri nacionalne televizijske kuće, javili su se čitatelji portala direktno.hr koji su rekli kako su pri izlaznim anketama na dan prvog kruga predsjedničkih izbora ispunjavali i ankete za drugi krug, no rezultati nisu ugledali svjetlo dana. Po informacijama direktno.hr-a, ti se rezultati čuvaju na Pantovčaku, daleko od očiju javnosti.

Izlazne ankete proveo je Ipsos Puls, a rezultati nisu puno odstupali od stvarnih rezultata izbora. Međutim, čitatelji direktno.hr-a koji su ispunjavali te ankete javili su nam da je u sklopu nje provedena i anketa za drugi krug predsjedničkih izbora.

Prema našim informacijama, predsjednička kandidatkinja HDZ-ove koalicije Kolinda Grabar-Kitarović u anketi je osvojila prednost od četiri postotna boda u odnosu na Ivu Josipovića. Anketa je bila koncipirana tako da su građani trebali zaokružiti dvoje kandidata za koje su mislili da će proći u drugi krug, te od njih izabrati onoga za koga misle da će pobijediti 11. siječnja.

Međutim, anketa koja daje prednost Kolindi Grabar-Kitarović do današnjeg dana nije ugledala svjetlo dana. Jesu li uistinu radili anketu i kada je misle objaviti, pitali smo Ipsos Puls, ali do objave ovog teksta odgovor nismo dobili.

Međutim, na pitanje hoće li objavljivati ankete za drugi krug predsjedničkih izbora, odgovorila nam je Nova TV, koja redovito surađuje s navedenom agencijom.

"Imajući na umu utjecaj kampanje na odluke birača, odlučili smo ne objavljivati istraživanja javnog mnijenja u posljednjem tjednu kampanje, kao niti prije drugog kruga izbora. O tome smo obavijestili gledatelje pri zadnjoj objavi istraživanja", za direktno.hr poručila je Ana Tretinjak s Nove TV.

Jedino što je sigurno, jest činjenica da je rejting agencija za istraživanje javnog mnijenja ozbiljno narušen nakon prvog kruga predsjedničkih izbora, a konačnu sliku dobit ćemo nakon drugog kruga.

Ankete direktno.hr

Direktno.hr nedavno je objavilo preliminarne rezultate ankete koju je napravila agencija 2x1 komunikacije, a po kojoj predsjedničke izbore dobiva Kolinda Grabar Kitarović sa 3,6 posto prednosti, ili otprilike 65 tisuća glasova više od Ive Josipovića, ako izlaznost bude na razini prvoga kruga.

Najnovija anketa udruge Promatrač, koja se do sada pokazala vrlo relevantnom u svojim istraživanjima, na 1000 ispitanika iz Hrvatske također daje prednost Kolindi Grabar Kitarović.

Anketa udruge Promatrač

Udruga Promatrač osnovana 2013. godine do sada je s više od 100 promatrača pratila prošlogodišnji referendum o ustavnoj definiciji braka, potom s više od 300 promatrača izbore za Europski parlament 2014. godine, te sa više od 50 promatrača prati i ove izbore za predsjednika Republike Hrvatske.

Zbog učestalih primjedbi o namještanju rezultata predizbornih anketa o rejtinzima predsjedničkih kandidata i sumnji da se one u stvarnosti koriste za promidžbu pojedinih kandidata i oblikovanje javnog mnijenja, udruga Promatrač je odlučila provesti predizborne ankete u prvom i drugom krugu, a sukladno svom Statutu u kojem je navedeno da će "provoditi istraživanja o problematici vezanoj uz ciljeve Udruge" među koje svakako spada praćenje izbornih procesa te ukazivanje na nelogičnosti i eventualne zlouporabe.

Udruga Promatrač je u razdoblju od 2. do 6. siječnja na 1000 stanovnika Republike Hrvatske napravila novu telefonsku anketu za drugi krug predsjedničkih izbora i dobila ove rezultate:
Kolinda Grabar Kitarović 47,9%, Ivo Josipović 44,9%, Nevažeći listići 3,4%, Neodlučni 3,8%.

 

 

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.