'TRAŽENA ROBA'

REKLAMIRAJU TAROT Zbog skandaloznog priloga, o HRT-u opet odlučuje AEM, a stručnjakinja poručuje: 'To je zlouporaba djeteta i zadiranje u imidž javne televizije'

Autor

Barbara Kraš Kedmenec

Početkom veljače HTV je uspio nadmašiti sam sebe. Kao javna televizija čija produkcija sadržaja je financirana između ostalog i novcem poreznih obveznika, u emisiji "Kod nas doma" emitiran je prilog čiji sadržaj je sporan u najmanje dva slučaja.

12.02.2022. u 21:54
Ispiši članak

U prilogu emisije predstavljen je 16-godišnji tinejdžer, čiji identitet je objavljen u cijelosti i koji ima hobi predviđanje budućnosti na temelju metode tarota. Takva vještina u emisiji je predstavljena u smislu "tražene robe", a u prilogu se dodaje da tinejdžeru "dolazi popriličan broj redovitih mušterija". Tema je to koju je hrvatska javna televizija prepoznala kao relevantnom za prilog.

Portal Direktno zanimalo je koliko je tema primjerena za emitiranje na javnoj televiziji, posebno jer je riječ o maloljetnoj osobi. Ima li u emitiranju ovakvog priloga spornih elemenata, pitali smo Agenciju za elektroničke medije.

"Predmet je u obradi stručnih službi Agencije za elektroničke medije i Vijeće će o njemu raspravljati na jednoj od svojih idućih sjednica. Obavijestit ćemo Vas o odluci Vijeća kada ona bude donesena", kratko su nam odgovorili iz Agencije.

S upitom smo se obratili i HRT-u, ali oni do zaključenja ovog priloga nisu odgovorili na naš upit, pa smo razgovarali s redovitom profesoricom s Fakulteta političkih znanost, Gordanom Vilović.

"Načelno, reklamiranje i korištenje svih oblika predviđanja budućnosti su za mene veliki vic ako se daju na javnom servisu, bez obzira o kojoj emisiji je riječ. Rekla bih da ima daleko važnijeg sadržaja i kompetentnijih ljudi i neprimjereno mi je jer to nije sadržaj za HTV ako želi biti javni servis", kazala je Gordana Vilović.

Ona tu ne vidi nikakvu vrijednost vijesti za javni servis, kaže, pa premda to bilo zanimljivo i emitirano u ležernoj emisiji. "Kakva se poruka ovime šalju djeci? Zarađuje li on na tome? Mogu li se i druga djeca obučiti na određenim radionicama da vježbaju tarot i predviđaju sebi i drugima budućnost", pita se profesorica.

Promicanje snage, znanje, imaginacije dječje može se promovirati i na druge načine. Kao poruka ili pojava, ovo mi se ne čini dobrim, poručuje Vilović.

"To je s jedne strane zadiranje u imidž javne televizije, a s druge strane  to je zloupotreba djeteta, odnosno maloljetnika. Treća stvar, riječ je o reklamiranju. Možda stvarno se nađe netko tko će ukucati njegovo ime i poslati mu podatke da mu izrekne sudbinu.

Podsjetila je da veliki izvor profita na lokalnim televizija čine upravo emisije u kojima se iza 23 sata različitim metodama ljudima proriče budućnost. "Ali nije prihvatljivo da se tarot reklamira na javnoj televiziji i ne zlouporabom djeteta", zaključila je Vilović.

O odluci Agencije za elektroničke medije izvijestit ćemo naknadno, a objavit ćemo i odgovor HRT kada i ako stigne.
 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.