DEMANTI
REAGIRANJE Force info d.o.o. je platilo oglasni prostor HRT-u
Redakciji portala Direktno obratio se direktor i suvlasnik zagrebačke tvrtke Force info d.o.o. Predrag Milinović sa zahtjevom za objavom ispravka informacije, kojeg u skladu s odredbama Zakona o medijima objavljujemo.
"Povodom članka koji je 5. veljače 2022. godine pod naslovom "Iz Možemo oštro po HRT-u: 'HRT javnim novcem plaća fingirane reportaže!' objavljen na portalu www.direktno.hr tražimo ispravak netočnih i neistinitih informacija, u skladu sa Zakonom o medijima.
Navedeni kontakt ostvaren je putem e-maila koji smo uputili Uredu gradonačelnice Pazina unutar kojeg djeluje i “stručna suradnica za odnose s javnošću i protokol”. Navedeni ured može odlučiti hoće li "Odjel za promidžbu" odlučiti želi li prihvatiti ponudu ili ne želi. Ovakvo postupanje je uobičajeno i zakonito, a u slučaju kad grad zapošljava PR osobu koja ima i navedenu email adresu za kontakt, ponudu šaljemo izravno toj osobi.
Kao primjer, u Gradu Zagrebu, kojim upravlja skupština s većinom zastupnika iz Možemo, te koji ima gradonačelnika iz Možemo, to jest iz iste političke stranke kao što je i slučaj Grada Pazina, ovakve ponude se šalju na zasebnu email adresu PR službe. Ovakav oblik oglašavanja u formi TV priloga, emitira se zasebno s oznakom “promovirani program” te sa zasebnom špicom i odjavom, čime je isti potpuno i zakonski odijeljen od ostalog sadržaja TV medija.
Neimenovani novinar portala “Forum.tm” (prva objava, nakon koje je došlo do preuzimanja) nije provjerio navedene činjenice, čime je doveo u zabludu cjelokupnu hrvatsku javnost, kao i brojne portale koji su bez provjere prenijeli članak. Nepotpisani novinar (time i portal „Forum.tm“, sufinanciran od strane Agencije za elektroničke medije) očito je s namjerom nanošenja štete, izostavio ove bitne podatke koji bi kod čitatelja i drugih portala nužno doveli do potpuno drukčijeg zaključka, kao i do toga da tema sama po sebi medijski niti nije atraktivna.
Napominjemo da su teme priloga usmjerene na ekonomsku ili turističku tematiku. Fokus je na uspješnim poslovnim subjektima, inovatorima, muzejima, obnovljenim objektima kulturne baštine, i svega onoga što u javnosti dovodi do želje za posjetom toj lokaciji i stvaranju pozitivnog odnosa publike. Moderatori u prilozima su osobe koje predstavljaju poslovne subjekte ili jedinice lokalne samouprave, i u prilozima se nikada ne navodi podatak o stranačkoj pripadnosti.
Objave nisu ni na koji način vezane za predizborne promidžbe i odnose se na ekonomsku i/ili turističku tematiku. Poseban segment priloga se bavi EU fondovima, jer i sama pravila EU financiranja obvezuju primatelje na jasnu komunikaciju izvora financiranja. Ovakvo oglašavanje je i dio proračuna kako EU projekata, tako i proračuna jedinica lokalne samouprave. Na svim marketinški razvijenim tržištima, medijski odjeli, surađuju s marketinškim agencijama.
Zbog iznimne segmentiranosti i brojnosti medijskog i nemedijskog tržišta, nemoguće je očekivati marketinški uspjeh kad je u pitanju oglašavanje bez agencija kao posrednika.
Dakle, isključivo tržišne zakonitosti određuju navedene procese. Do prije 40-ak godina, oglašivači su izravno, bez marketinških agencija, komunicirali s medijskim odjelima, međutim tadašnji broj medija bio je limitiran i iznimno reguliran. Visoki udio oglasnog zakupa od strane marketinških agencija ukazuje na visoki stupanj razvijenosti oglasnog tržišta.
U tekstu se implicira i optužuje, bez ikakve provjere, kako HRT plaća društvo Force info za navedene aktivnosti.
Društvo Force info redovnim je putem zakupilo oglasni prostor na HRT-u, kao i sve ostale marketinške agencije, i uredno platilo navedeno.
Autor je vjeru poklonio osobi koja je profesionalni političar i koja po prirodi stvari priželjkuje prisutnost u medijima i koja nastoji stvoriti percepciju sebe kod javnosti kao osobe koja se bori za pravdu i druge vrijednosti.
Postoje budžeti i promidžbeni odjeli te sve ostalo što je potrebno za provođenje marketinških aktivnosti klijenata pa tako i gradova i općina, takva je praksa sveprisutna u našim medijima i radi se o legitimnom poslovanju agencija koje nude takve usluge kao i ciljevima koje oglašivači - ovdje gradovi i općine - nastoje postići. Slijedom navedenog, jasno je da je svrha teksta bila difamirati Force info i HRT.
Gradonačelnici Grada Pazina omogućena je nezakonita promidžba i to objavom teksta u kojem su činjenični opisi manjkavi, a politički zaključci usklađeni s općim dojmom koji politička stranka kojoj ta osoba pripada javno zagovara. Iz toga je jasno da se radi o pamfletu, političkom prilogu sastavljenom bez poštivanja osnovnih pravila novinarstva i zanemarivanjem nečega što je opće mjesto u medijima. Time je nanesena šteta društvu.
Društvo Force info potpuno podupire objektivno izvještavanje, transparentnost, ulogu HRT-a kao javnog servisa te neovisno i istraživačko novinarstvo. Upravo objavljeni tekst krši sva pravila objektivnog izvještavanja i istraživačkog novinarstva, jer je sastavljen
jednostrano i tendenciozno, s namjerom diskreditiranja društva Force info lažnim tvrdnjama i neprovjerenim informacijama, objavljenim u mediju koji financira Agencija za elektroničke medije", stoji u reagiranju Predraga Milinovića u ime tvrtke Force info, čiji je suvlasnik i poznati poduzetnik Saša Cvetojević.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.