GRAD ZAGREB

PROVJERILI SMO Tomašević najavio obustavljanje javnih nabava, ali državna tijela za javnu nabavu o tome ne znaju ništa

Autor

lb

Novi zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević u jednom od svojih prvih poteza na mjestu prvog čovjeka metropole najavio je obustavu svih javnih natječaja za koje smatra da nisu nužni za funkcioniranje grada.

13.06.2021. u 20:42
Ispiši članak

"U vezi s dopisom gradonačelnika Grada Zagreba Tomislava Tomaševića od 7. lipnja 2021., kojim se daje uputa o obustavi postupaka javne i jednostavne nabave gradskih upravnih tijela ističemo kako je uputa dana u cilju racionalizacije trošenja sredstava proračuna Grada Zagreba i odnosi se isključivo na gradska upravna tijela, dakle ne na Zagrebački holding d.o.o. i ovisna trgovačka društva, kao niti na ustanove kojima je osnivač Grad Zagreb. Time se ne dovodi u pitanje funkcioniranje komunalnih službi te odgojnih, obrazovnih, zdravstvenih, socijalnih i svih drugih ustanova.

Od obustave su također izuzeti i postupci gradskih upravnih tijela koji su financirani ili sufinancirani sredstvima Europske unije, te koji su opravdani. Svi postupci javne nabave dovršit će se u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi”, piše u priopćenju koje su novinari dobili iz Grada Zagreba.

Ipak, formulacija priopćenja pomalo je zbunjujuća jer je Grad Zagreb, prema popisu Elektroničkog oglasnika javne nabave (EOJN), ionako središnje tijelo za većinu nabava za potrebe gradske uprave i ostalih gradskih službi. Također, Tomašević je još u vrijeme kampanje za gradonačelnika kao jednu od nepotrebnijih nabava definirao onu u kojoj je Grad trebao unajmiti 151 automobil različitih specifikacija za potrebe Gradske uprave ukupne vrijednosti 4,5 milijuna kuna bez poreza na dodanu vrijednost (PDV).

Međutim, na stranicama EOJN-a može se vidjeti da je taj natječaj poništen još 12. siječnja 2021. jer ponude jedinih zainteresiranih tvrtki, AUTO HRVATSKA AUTOMOBILI d.o.o. i AUTO BENUSSI d.o.o, nisu ispunjavale sve uvjete natječaja ili su, u slučaju jedne tvrtke, poprilično premašile procijenjenu vrijednost. Odluku je potpisao pokojni gradonačelnik Milan Bandić.

Nakon te odluke iz siječnja nigdje na stranicama EOJN-a ne piše da se natječaj obustavlja odlukom gradskog vrha, što se može tumačiti tako da je natječaj završio u svojevrsnom limbu u kojem Tomašević i njegovi suradnici tvrde da je natječaj obustavljen, ali državna tijela koja održavaju transparentnost postupaka o tome još ne znaju ništa. 

Natječaj za teretna vozila nije sporan?

Slično je i s natječajem Grada Zagreba za najam terenskih vozila koji je 7. lipnja 2021. objavljen na stranicama EOJN-a, a čija vrijednost iznosi 6.936.500 kuna bez PDV-a.

Svakako je neobično da je natječaj za vozila u vrijednosti od 4,5 milijuna kuna za gradski vrh sporan, dok se istovremeno s njihovim preuzimanjem vlasti raspisuje natječaj vrijedan gotovo sedam milijuna kuna. S druge strane natječaj je EOJN-u poslan 2. lipnja, u zadnjim trzajima stare garniture Milana Bandića i Jelene Pavičić Vukičević, ali to nije baš jak argument za to da on promakne novom gradonačelniku, upravo zato što se to dogodilo odmah prije nego je preuzeo dužnost. Inače, rok za dostavu ponuda za taj natječaj je, kako stoji u obavijesti na stranicama EOJN-a, 18. lipnja pa tu sigurno ne možemo govoriti o tome da je natječaj obustavljen.

S druge strane, u natječajnoj dokumentaciji je kao naručitelj naveden Zagrebački električni tramvaj (ZET) pa potencijalno ne spada u one natječaje koje Tomašević obustavlja, ali iz perspektive Narodnih novina, u sklopu kojih je i EOJN, riječ je i dalje o javnoj nabavi Grada Zagreba.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.