SVAKE GODINE SVE LOŠIJI REZULTATI

Primorac: Što se dogodilo u ovih deset godina? U vrijeme uvođenja državne mature naš put u izvrsnost bio je jasno zacrtan

Autor

Daniela Dujmović Ojvan

Najlošije rezultate do sada na državnoj maturi u kojoj četvrtina prijavljenih učenika strukovnih škola i gimnazija, njih oko 8800, nije položilo ključne ispite na maturi kao što su hrvatski jezik i matematika, komentirao je za portal Direktno prof. dr. Dragan Primorac, bivši ministar znanosti, obrazovanja i sporta u čijem su mandatu položeni njezini temelji. 

11.07.2019. u 17:14
Ispiši članak

Primorac je u izjavi za naš portal podsjetio kako smo svi bili ponosni kada je 2010. prestižni američki tjednik 'Newsweek' objavio da je hrvatski obrazovni sustav 22. najbolji na svijetu te se na ljestvici našao ispred obrazovnih sustava 12 država skupine G20 koje drže 85 posto svjetskog kapitala.

"Danas se pak nameće pitanje što se to dogodilo u zadnjih desetak godina, jer je u vrijeme uvođenja državne mature 2010., naš put u izvrsnost obrazovanja bio jasno zacrtan", navodi Primorac i ponavlja svoj stav  kako je državna matura najveći iskorak u obrazovnom sustavu Hrvatske jer objektivizira i pod jednakom uvjetima vrednuje znanja svih hrvatskih učenika.

"Da sam ostao još samo jednu godinu na ministarskoj poziciji, Hrvatska bi danas imala i malu maturu koja bi ukinula poplavu hiperodlikaša koji se upisuju u srednju školu i dovode do golemih problema pri upisima", otkriva taj poznati hrvatski liječnik i znanstvenik.

Napominje kako je državna matura u cijelosti ukinula pojam korupcije na prijelazu iz srednje škole na visoka učilišta.

Promjena statusa učitelja ključna

Smatra da veliki problem leži i u neimplementaciji Nacionalnog obrazovnog standarda što onemogućava školama po cijeloj Hrvatskoj jednake standarde i uvjete rada. "U konačnici to onemogućuje i objektivizaciju ocjenjivanja u školi koja se očito signifikantno razlikuju od onih na maturi", upozorava 'otac' državne mature u Hrvatskoj. 

"Predmeti koji su obvezni na maturi moraju postati obvezni i u strukovnim školama kao sto je to slučaj u gimnazijama. Nastavnici koji sa svojim učenicima postižu iznadprosječne rezultate moraju se nagrađivati i motivirati... ", navodi Primorac ono što bi, između ostalog, trebalo učiniti, te na kraju poručuje da sve dok se ne popravi društveni i financijski status učitelja i profesora, i to ne simbolički nego značajno, neće se moći provoditi nikakve reforme, neovisno o tome koliko su dobro osmišljene.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.