OTKRIO I NAJRANIJI ROK ZA 'PODZEMNU'
Predsjednik Društva arhitekata za Direktno: Ono što predlaže Bandić je smiješno i bez smisla, ali sama ideja metroa nije loša, a što se tiče potresa i gradnje...
Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić najavio je i službeni prijedlog izgradnje podzemne gradske željeznice od Britanskog trga do Draškovićeve. O ideji gradskog metroa, provedivosti takvog projekta i utjecaju posljedica potresa na planiranje tog velikog građevinsko-prometnog pothvata razgovarali smo s predsjednikom Društva arhitekata Zagreba (DAZ) Tihomilom Matkovićem.
"Gledajte, mi nemamo ništa protiv metroa, ali mislim da je prijedlog kratke linije kroz centar grada smiješan. Međutim, treba napraviti ozbiljnu analizu isplativosti metroa jer su troškovi takvog projekta ogromni", rekao je Matković za Direktno.
Kako ističe Matković, ono što je predložio zagrebački gradonačelnik Bandić nema smisla, ali sama ideja metroa nije nužno loša.
"Gradovi veličine Zagreba imaju metro, nije to nemoguće, ali metro obično ima rjeđe stanice nego tramvaj, a i duže linije. Ozbiljno spajanje istoka i zapada je dobrodošlo, kao i spajanje zračne luke s nekim višim dijelovima pod Sljemenom. Ovakva ideja s kratkom linijom po meni nema smisla, ali sigurno je da se mora napraviti detaljna analiza", dodao je.
'Ne možemo pričati o razdoblju kraćem od pet godina'
Na pitanje o tome hoće li posljedice potresa utjecati na provedivost projekta, Matković ističe kako to ne bi trebao biti slučaj.
"Metro nema nužno veze s potresom. Uzročnoposljedične veze s potresom ne bi smjelo biti. Takav vid javnog prometa je dobar jer je efikasan, nema smetnji, križanja s automobilima, biciklima... Metro može brzo voziti i u nekakvom kontekstu prometnog rasterećenja mogao bi doprinijeti Gradu Zagrebu. Cijenu treba analizirati, ali dugoročno bi stvarno mogao doprinijeti gradu", smatra predsjednik DAZ-a.
Matković zaključuje kako bi Zagrepčani mogli dočekati 'podzemnu' najranije za pet godina.
"O metrou pričamo već desecima godina, to nije tema od jučer. Razlog zašto se sada spominje je vjerojatno zato što trenutno nemamo tramvaja u centru grada. Međutim, to nije nešto što se može realizirati brzo. Ne možemo govoriti o razdoblju kraćem od pet godina", zaključio je Matković.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.