GRADNJA NA JESEN

POTPISAN UGOVOR ZA PELJEŠKI MOST Plenković: Ovo je početak strateškog partnerstva Hrvatske i Kine

Autor

mš/h

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation potpisali su u ponedjeljak ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).

23.04.2018. u 10:43
Ispiši članak

Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan.

Premijer Andrej Plenković izjavio je uoči potpisivanja tog ugovora da je Pelješki most projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. 

"Smatram da vrijeme koje je pred nama, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo dugoročna vrata suradnje s Kinom", istaknuo je premijer.  

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ocijenio je da je Pelješki most "jedan je od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju". 

"Došli smo do trenutka kad je ostvarenje ideje o povezivanju hrvatskog juga čvrstom vezom potpuno izvjesno", istaknuo je, dodavši da je potpisivanjem ugovora za izgradnju mosta kopno - Pelješac okončan jedan od najvrjednijih i najsloženijih postupaka ugovaranja projekta koji su Hrvatske ceste dosad imale.

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić rekao je da potpisom ugovora kreće realizacija projekta povezivanja dvaju odvojenih dijelova EU i Hrvatske Pelješkim mostom,  čvrstom vezom koja će spojiti Hrvatsku u jednu cjelinu. "To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt", kazao je, dodavši da će taj projekt, osim prometnog povezivanja, dati snažan poticaja gospodarskom razvoju cijele županije, a posebice Pelješca, Korčule, Mljeta i Lastova.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je kako je Pelješki most prva od četiri faze projekta  "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" te kako se nada da će cijeli projekt biti gotovo do 2022. godine. Po njegovim riječima, Hrvatske ceste već su raspisale natječaj za 480 milijuna kuna vrijednu drugu fazu, a do kraja godine ići će natječaj i za treću i četvrtu fazu.

Škorić je ujedno s predsjednikom Uprave Instituta IGH Oliverom Kumrićem potpisao i ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta, a vrijednost tog ugovora je 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a). 

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova.

Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" za čije je sufinanciranje Europska komisija, u lipnju prošle godine, odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova. 

Naime, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle sa 357 milijuna eura.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.

TIJEK DOGAĐAJA:

NOVO: Nakon govora, uzvanici su pristupili potpisivanju ugovora te zajedničkom fotografiranju. 

STARIJE: "Ovo je sjajan i veliki događaj u Hrvatskoj. Ovo je projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. To je od strateškog dugoročnog značenja za cijelu zemlju. To je važno za sve naše sugrađane u Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Opskrba će biti puno brža. Ovaj most će ostati kao simbol dodane vrijednosti prvih sedam godina članstva u Europskoj uniji. Generacije iza nas će se sjećati da je most napravljen nakon ulaska u EU. Ovo je ujedno i u sadržajnom smislu strateško partnerstvo između Hrvatske i Kine", rekao je premijer Andrej Plenković. 

"Iznimno sam ponosan što svjedočim ovom važnom danu, danu koji smo dugo čekali. Ovo je dan kada potpisujemo dva iznimno važna ugovora. To je korak prema realizaciji jednog od najvažnijih projekata u povijesti. Ovo će značiti ostvarenje sna o cjelovitoj Hrvatskoj. Započinjemo s prvom od četiri faze projekta cestovnog povezivanja juga s ostatkom zemlje", rekao je ministar Oleg Butković. 

"Vrlo sam sretan i uzbuđen zbog ovoga projekta. Svjedoci smo vrlo posebnog trenutka u hrvatsko-kineskim odnosima. Ovo otvara novu stranicu u hrvatsko-kineskim odnosima. Projekt je dobar temelj za podizanje naših odnosa na stratešku razinu u bližoj budućnosti. Most će biti završen u razdoblju 2020./2021., dakle na 750. obljetnicu otkako je Marko Polo krenuo na put prema Kini", rekao je veleposlanik NR Kine u Hrvatskoj Hu Zhaoming.

"Ovo je veliki dan za našu Županiju, ali je još veći dan za cijelu RH. Kreće realizacija projekta povezivanja dvaju odvojenih teritorija Europske unije te Hrvatske. To je najvažniji povijesni geostrateški hrvatski projekt. Ovo za nas znači snažan poticaj gospodarskom razvoju cijele Županije. Ovo je povijesni dan za Hrvatsku, zahvaljujem svima koji su ovome pridonijeli", rekao je župan Dubrovačko-neretvanske županije, Nikola Dobroslavić. 

"Jako smo ponosni što smo izabrani kao izvoditelji radova. Dosad je moja tvrtka odradila cijeli niz velikih projekata, koristimo vrhunsku tehnologiju i imamo jako puno znanja i iskustva na području izgradnje mostova", rekao je predsjednik Uprave tvrtke 'China Road and bridge corporation', Luom Shanom.

"Most između kopna i Pelješca jedan je graditeljskih poduhvata koji će obilježiti našu generaciju. Došli smo do trenutka da je povezivanje hrvatskoga juga čvrstom vezom s ostatkom zemlje posve izvjesno. Most koji počinjemo graditi bit će dug 2440 metara. Most se nalazi na lokaciji gdje postoji veliki rizik od potresa, a i vjetar je važan faktor. Također gradi se na muljevitom tlu", rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta. 

Počela je svečanost potpisivanja ugovora. 

Hrvatske ceste su dobile tri ponude na natječaju za gradnju Pelješkog mosta i u siječnju ove godine odabrale su ponudu kineskog konzorcija, po cijeni od 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).

Početkom travnja je, pak, za nadzor nad izgradnjom mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama odabrana zajednica ponuditelja, u kojoj su Institut IGH, Centar za organizaciju građenja i Invest inženjering, koje su za to dale ponudu u iznosu od 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a).

Na potpisivanju tih ugovora bit će i predsjednik Vlade Andrej Plenković, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ministar državne imovine Goran Marić, ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Gabrijela Žalac i ministar uprave Lovro Kuščević. Ugovor s izvođačima radova za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama potpisat će predsjednik Upave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan.

Ugovor o stračnom nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta potpisat će predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i predsjednik Uprave IGH Oliver Kumrić. 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.