STRUČNJAK ZA DIREKTNO

Plenkoviću nakon blamaže udijelio savjet: 'To se ne radi tri tjedna prije izbora'

Autor

Ana Klara Sopta

Počela je jedna od napetijih predizbornih političkih kampanja u posljednje vrijeme, a novi politički front otvoren je na društvenim mrežama. Pričali smo s komunikacijskim stručnjakom Željkom Rihom koji nam je pobliže objasnio poteze pojedinih političara.

31.03.2024. u 20:22
Ispiši članak

"Za početak bi trebalo malo demistificirati TikTok jer je kod nas veliki porast žena na TikToku i to od nekih 25 do 40 godina, znači dolazi do promjene. Jako je teško imati TikTok kao kanal jer on zahtijeva puno više angažmana nego neki drugi. Nekima će to odgovarati, a nekima ne", započeo je komunikacijski stručnjak koji je naveo kako je nekadašnji saborski zastupnik Ivan Pernar cijelo vrijeme na terenu.

"On cijelo vrijeme obilazi srednje škole i dosta radi. A njega je jako teško i predvidjeti jer na kraju dana da nam je netko tada rekao da će biti saborski zastupnik rekli bismo da je to relativno nemoguće, a to se dogodilo", podsjetio je. "Postoji mogućnost da on mobilizira današnje klince koji su upravo navršili 18 godina. Možda ih motivira da izađu na birališta pa čak i daju njemu glas", kazao je, a zatim je zaključio da je sve moguće iako je rekao da mu se čini da su šanse da ljudi izaberu Pernara koji izvodi te "stuntove" sve manji.

"Prije, kad su imali inicijativu i prosvjede tada su radili dosta veći pritisak na tadašnju vlast", nastavio nam je komunikacijski stručnjak objašnjavati te je podsjetio na Živi zid i njihove inicijative i prosvjede. Zatim je prokomentirao nedavni potez premijera Andreja Plenkovića koji je otvorio TikTok profil.

@plenkovic_andrej Dobrodošli na moj službeni TikTok profil! Moji mlađi suradnici često mi govore da je vrijeme za priključenje novim komunikacijskim tehnologijama kako bismo naše djelovanje približili sugrađanima, osobito mladima. Izazov prihvaćen! Radujem se našim raspravama i dijalogu! 💬 #ZaSveIzazove #politika #mladi #andrejplenkovic #izbori2024 #hrvatska ♬ A short sound effect - KKLab

'Primjer dobre i loše digitalne kampanje'

"Sad je to, ajmo reći, nekakav hit. Najveći problem je taj što se većina političara sjeti da bi takav potez mogli napraviti u izborno vrijeme, a ključ je svakog političara da ima efikasne komunikacijske kanale sa svojim biračkim tijelom i građanima, a posebice s onima koji su mu dali mandat. Napraviti profil na društvenim mrežama dva do tri tjedne prije izbora... To se može protumačiti kao marketinški potez, ali tu se onda gubi na autentičnosti. Ali reakcija ljudi i medija to je i pokazala jer su mnogi komentirali 'sjetio se toga tri tjedna prije izbora'", kazao nam je Riha te je naglasio da to ljudi, u pravilu, ne vole.

"Ako neki političar to dosad nije koristio i ne paše mu tako komunicirati s biračkim tijelom, savjetovao bih mu da to onda i ne radi u izborno vrijeme, a osobito da to ne radi onaj koji je na vlasti", pobliže je opisao. Kao primjer stranke koja dobro koristi društvene mreže i digitalni marketing naveo je platformu Možemo.

"Oni imaju i oglasne kampanje i pozivaju ljude da doniraju, što je rijetkost kod nas. Imaju i e-mail marketing i taj cijeli komplet je dosta dobar. Most se također istaknuo, a njihovog kandidata za premijera Nikolu Grmoju, naveo bih kao primjer osobe koja se jako istaknula na TikToku jer je on na toj društvenoj mreži bio aktivan i prije izbora te je stvorio tamo bazu", kazao je te je odmah naveo političare koji se nisu snašli na toj društvenoj mreži.

Objasnio je kako izgleda cjelovita digitalna kampanja

"Neki SDP-ovci su ispali vrlo smiješno, nezgrapno i komično, poput Biljane Borzan i Predraga Freda Matića", rekao je te je istaknuo kako je primijetio da većina stranaka ima neke društvene mreže koje koriste kao komunikacijske kanale pa je spomenuo kako su neko počeli kupovati Vijetnamce, lajkove i ostalo.

"Da bi politička kampanja imala glavu i rep, pogotovo digitalna, okosnicu s web stranicom, mora dizati bazu e-mail adresa kako bi ljude mogla motivirati, mora dizati bazu volontera i bazu donatora i to onih sitnih donacija po pet i 10 eura i slično jer to puno pomaže", kazao je Riha. Objasnio je kako neće svatko dati nekome pet eura bez neke obveze. Rekao je kako su veće stranke, točnije HDZ i SDP nebitne u tome sve i da to sve ovisi od kandidata do kandidata. Rekao je kako predsjednik Zoran Milanović kao pravi boomer voli Facebook.

"Njemu odgovara takva komunikacija, sad hoće li otvoriti neki drugi kanal, to ćemo vidjeti", rekao je te je istaknuo da je on dosad dobro komunicirao. Za kraj se osvrnuo na izborne pjesme stranke Mosta i Možemo koje su dosad izašle. "Iako je tek izašla pjesma 'Zamisli samo' koju potpisuje Mile Kekin nije se baš proslavila", kazao je i dodao kako bi glazbeni kritičar trebao prokomentirati.

'HDZ zna postala je urbana legenda'

"Moj profesionalni stav je da su to napravili kako bi popularizirali slogan stranke, odnosno slogan izborne kampanje", rekao je te je podsjetio na pjesme koje su nam tim putem ušle u uho i u diskurs."Postale su urbane legende, na primjer pjesma Jacquesa Houdeka 'HDZ zna', a mislim da to svi znamo, a neke se nisu proslavile". 

Donosimo detaljne izborne liste svih izbornih jedinica: Evo tko sve želi ući u Hrvatski sabor

Kao još jedan primjer lošeg glazbenog odabira naveo je HDZ i poznatu pjesmu Eye Of The Tiger. "Nekad to jednostavno nije dobar izbor ako baš ne odgovaraju kandidatu", objasnio nam je te je rekao kako se glazba u kampanji i u marketingu obično uzima kako bi ljudima ušla u uho. "Ponekad to može biti zabavno, ali ponekad to može biti auto gol, tu naravno ulogu igra i slogan stranke", zaključio je komunikacijski stručnjak. 

Glasova: 265989

Glasovanje je završeno

Domovinski pokret, Agrameri, Pravo i pravda, Demokratski HSS, Zelena lista, Blok za Hrvatsku

16%

Rijeke pravde (SDP, Centar, Reformisti, GLAS, HSS i SSIP)

12%

HDZ i partneri

39%

Most i Suverenisti

5%

Možemo

1%

Fokus i Republika

0%

Socijaldemokrati/IDS i partneri

0%

HSP

5%

Odlučnost i Pravednost

1%

Radnička fronta

0%

Umirovljenici zajedno

0%

Stranka Ivana Pernara

0%

Netko drugi

16%

Još ne znam

2%

Neću glasati

4%

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.