NAKON RTL-OVOG PREUZIMANJA NET PORTALA

Otkrivamo pozadinu vlasničkog preslagivanja na hrvatskoj medijskoj sceni

Autor

rj/dm

19.03.2019. u 18:43
Ispiši članak

"U RTL-u Hrvatska prepoznali smo pravog partnera za sljedeću fazu razvoja Net.hr-a, a i Telegram Media Grupe. Budućnost TMG-a apsolutno vidimo u kvalitetnom sadržaju, snažnom novinarstvu, inovativnoj tehnologiji i vrhunskoj produkciji za naše čitatelje, klijente i partnere", izjavio je Hini direktor TMG-a Miran Pavić.

Uprava RTL Hrvatske je u izjavi za tjednik Lider također potvrdila ponudu za preuzimanje portala Net.hr.

"RTL Hrvatska započeo je proces kupnje Net.hr-a, koji će biti finaliziran nakon ishođenja odobrenja",  izjavili su.

Telegram media grupa osnovana je 2015. a osim portala Net  izdavač su i portala Telegram, Super1 i Telesport.

Portal Direktno je među prvima doznao kako je dogovorena transakcija između RTL Hrvatske i Telegram Media Grupe te smo poslali upit Telegram grupi, RTL Hrvatskoj i kontaktirali vodstvo Telegram grupe. Iz RTL-a nam nisu odgovorili, dok je jedini član Uprave Telegrama Miran Pavić u odgovoru demantirao  RTL-ovo preuzimanje Telegrama. 

Zanimljivo je kako smo kontaktirali i Ninoslava Pavića, nekadašnjeg medijskog mogula i osnivača Europapress holdinga koji ima još itekako utjecaja i na funkcioniranje Telegram grupe, koja je u vlasništvu jednog sina Vedrana, a kojom kao direktor upravlja drugi, Miran. Pavić nam je u kratkom telefonskom razgovoru rekao kako "nema veze s tim te kako on samo sjedi doma i da o svemu ne zna ništa".

Poštujući pravila struke o svemu nismo objavili ništa dok iz Telegrama nisu transakciju obznanili javnosti. Vrijednost transakcije nije objavljena, kao što nije potvrđen ni idući korak koji, navodno, treba uslijediti u idućem razdoblju - ulazak RTL-a  i preuzimanje portala Telegram.

Je li Nino Pavić lagao ili stvarno ništa nije znao?

Sve  to otvara pitanje je li Ninoslav Pavić lagao portalu Direktno ili o svemu stvarno nije ništa znao. Ako o transakciji nisu ništa znali niti njegovi sinovi, tko je onda donio odluku o prodaji Neta?

Kako neslužbeno doznajemo, vrijednost transakcije preuzimanja Neta, koji je dosad već nekoliko puta promijenio izdavača, iznosi navodno najmanje 200.000 eura plus preuzimanje dijela dugova, tj. obveza Telegram grupe.

Izazov Styriji i Hanzi; tko će preuzeti T-portal?

RTL preuzimanjem Net portala jača svoje digitalne operacije i kao izdavač očito kani preoteti dio marketinškog kolača dviju najjačih izdavačkih kuća Hanza medije i Styrije, čiji su portali (24 sata i Večernji list) vodeći na hrvatskom tržištu. Na taj način odgovara na okrupnjavanje konkurencije, odnosno vlasničko objedinjavanje Nove TV i N1 televizije.

Prema podacima Gemiusa, tvrtke koja se bavi analizom čitanosti medija, RTL postaje drugi digitalni izdavač iza Styrije po čitanosti, budući da su izdanja Hanza medije napustila istraživanje Gemiusa. Prema drugim izvorima, RTL postaje treći i očito je da će se na prvom mjestu učvrstiti onaj izdavač koji u dogledno vrijeme preuzme, još uvijek dobro čitani, T-portal nakon što se Hrvatski telekom usmjeri na svoju osnovnu djelatnost i napusti izdavački biznis.

* Proces ponovne prodaje Net portala odvijao se paralelno sa slučajem Đurđice Klancir, odnosno dolaska policije u redakciju Neta te smo stoga odlučili odgoditi objavu ovoga teksta za desetak dana, kako ne bi bio pogrešno protumačen.

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.