NIJE JEDINA

Omiljena Doris našla se na meti drskih prevaranata: 'Kao da je iz horor filma'

Autor

Katarina-Kaja Župančić

Doris Pinčić Guberović jedna je od omiljenih TV lica Hrvatske. Poznata voditeljica emisije "Dobro jutro, Hrvatska" iznimno je popularna i na društvenim mrežama. 

21.09.2024. u 09:33
Ispiši članak

Međutim, upravo zbog svoje prisutnosti na društvenim mrežama nedavno je postala meta nove prevare. Nažalost, iako je poznata po svojoj otvorenosti prema obožavateljima, ovog puta našla se u središtu krađe identiteta.  Naime, na društvenim mrežama pojavila se reklama u kojoj je korištena njezina fotografija i ime za promicanje "recepta za mršavljenje". U spomenutoj reklami tvrdi se kako taj "recept" drastično mijenja tjelesnu masu. Uz samu reklamnu poruku stajalo je njezino ime te fotografija na kojoj je montirano lice poznate voditeljice uz naznačeni "tečaj za ravni trbuh u sedam koraka uz 50 posto popusta". 

Valja istaknuti, kako je sama kvaliteta obrade fotografije odah otkrila da je riječ o lažnoj objavi jer se jasno vidi nesklad u boji lisa i tijela. Također, Doris Pinčić na fotografiji je postala plavuša iako već dugi niz godina njeguje tamniju boju kose koja joj je postala prepoznatljiv znak.  Sami lažni oglas postao je hit na društvenim mrežama jer su mnogi komentirali "kreativnu katastrofu".  Korisnik Reddita, koji je objavio sliku lažnog oglasa uz nju je napisao: "Najjezivije izdanje Doris Pinčić do sad". Uz priloženu fotografiju dodao je i kako ga je ova reklama uplašila: "Ne znam zašto, ali me baš ova reklama preplašila nenormalno. Kao da je iz horor filma". Objave je privukla svakakve reakcije.

"Samo su joj lice stavili u nečiju kosu i na nečije tijelo hahahahahahahaha", "Rub lica izgleda kao da joj ga je neki amater izrezao i zalijepio na nečiju tuđu glavu", "Nalijepili njenu glavu na nečiju glavu", neki su ismijavali kvalitetu montaže. Dok su se neki pitali je li u stvaranju ove prevare korištena umjetna inteligencija, mnogi su zaključili da je riječ o brzoj i lošoj Photoshop obradi. "Kakav AI, ovo je netko za ni manje ni vise od dvije sekunde u Photoshopu napravio", napisao je jedan korisnik, dok je drugi dodao: "Da jer nije ona. Nego je netko pomoću AI tehnike , a u biti pomoću copy paste tehnike tko mi djeca 80ih iz novina, nalijepio njenu facu na to".

FOTO: Screenshot/Društvene mreže 

Nije Doris jedina 

Podsjetimo, Doris Pinčić Guberović nije jedina poznata osoba koja se našla na meti prevare putem lažnih oglasa i vijesti. Naš portal iscrpno je pisao o već nekoliko slučajeva lažnih objava u kojima su korištene fotografije i imena poznatih Hrvata.  Nedavno je meta bio i  poznati hrvatski komičar, autor kultne "Večernje škole" i bivši član Domovinskog pokreta Željko Pervan. Lažna objava pod naslovom "Optužbe protiv Željka Pervana su potvrđene! Tajna slavnog glumca napokon je otkrivena!" pojavila se na Facebooku. Klikom na tu poveznicu nije se dolazilo na tekst već vas je vodilo na naslovnu stranu jednog od hrvatskih portala. Slična objava podijeljena je na još jednom profilu uz naslov "Danas je tragičan kraj za Željka Pervana! Jutros je ova vijest šokirala sve Hrvate!".

Portal Direktno provjerio je spomenute profile te smo utvrdili kako je riječ o lažnim profilima koji objavljuju lažne oglase i objave. Nedavno je također Facebookom kružila objava da se član Novih fosila Vladimir Kočiš Zec našao u skandalu. Klikom na tu poveznicu dolazilo se do teksta na lažnu stranicu Jutarnjeg lista. Naslov lažnog teksta glasio je "Vladimir Kočiš Zec se našao pod prijetnjom sudskog postupka od strane Hrvatske narodne banke zbog izjava koje je dao uživo u programu". Bilo je očito da je riječ o lažnom tekstu, a za one koji na prvi pogled nisu primijetili da nisu otvorili tekst Jutarnjeg lista, po URL-u je to bilo jasno s obzirom na to da nigdje nije spominjao Jutarnji.

Nedavno se na pokušaj prijevare požalio i glazbenik Dino Jelusić. Podsjetio, drski kradljivci identiteta imaju novu taktiku kojom žele izvući novac i privatne podatke od njegovih fanova i pratitelja. Jelusić je otkrio kako prevaranti koriste slike zaslona njegovog inboxa i onda dijele svoj kontakt s aplikacije Telegram. "Fanovi i pratitelji. Prevaranti su otišli na novi nivo ovih dana. Otvore moje privatne poruke i snime zaslon kako bi se vidjelo moje ime i plava kvačica kako bi izgledalo kao da stvarno pričate sa mnom (jer plava kvačica daje dozu veće realnosti). Nakon toga daju link na svoj Telegram i prave se da sam to ja. Ponavljam opet, to nisam ja, ne dijelim svoj privatni broj mobitela", napisao je tada nedavno pjevač. Ovo su samo neki od primjera lažnih oglasa u kojima je korišten identitet poznatih Hrvata, a količina takvih oglasa trebala bi probuditi zabrinutost i oprez kod svih onih koji se aktivno služe internetom i društvenim mrežama.

*Tekst je nastao u okviru projekta '' Kako prepoznati govor mržnje, lažne vijesti i prikriveno oglašavanje?  ' kojeg je financijski podržala Agencija za elektroničke medije sredstvima Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.