HRVATSKI TELEKOM I OSTALI VEĆ SLIJEDE S POSKUPLJENJIMA
NOVI UDARAC NA STANDARD: A1 povećao cijene svojih usluga! O vašim računima će sada odlučivati inflacija?
A1 je u srijedu svojim korisnicima poslao obavijest u kojoj stoji da od 10. veljače ove godine mijenjaju Opće uvjete poslovanja, cjenik i uvjete korištenja pojedinih usluga. Tim promjenama najavili su u obavijestim korisnicima te svojim mrežnim stranicama te naveli vrlo izglednu mogućnost povećanja cijena svojih usluga. Za očekivati je da će isti primjer slijediti i ostale tvrtke koje se bave pružanjem telekomunikacijskih usluga.
Naime, kako su iz A1 naveli u obavijesti svojim korisnicima, riječ je o uvođenju indeksne klauzule kojom ''od 10. veljače 2023. mijenja Opće uvjete poslovanja A1 Hrvatska d.o.o., Cjenik elektroničkih komunikacijskih usluga A1 Hrvatska d.o.o. za Vašu ugovorenu uslugu te Uvjete korištenja pojedinih usluga''.
"Navedene izmjene odnose se na uvođenje indeksne klauzule koja omogućuje usklađivanje mjesečnih naknada jednom godišnje sa stopom inflacije i deflacije. Stopa inflacije/deflacije mjeri se Indeksom potrošačkih cijena kojeg objavljuje Državni zavod za statistiku (DZS) svake godine u siječnju, a predstavlja godišnji prosječni indeks potrošačkih cijena dobara i usluga za osobnu potrošnju u prethodnoj godini", stoji u obavijesti A1 korisnicima.
"Na koji se način primjenjuje indeksna klauzula? U slučaju primjene indeksacije i usklađivanja cijena, obavijestit ćemo Vas najkasnije 30 dana prije primjene novih cijena. Indeksacija se primjenjuje samo na mjesečne naknade usluga i opcija, što znači da se ne primjenjuje na potrošnju prometa (cijene poziva, slanja SMS/MMS poruka, prijenosa podataka), jednokratne naknade, mjesečne rate za obročnu otplatu uređaja i sl", navodi A1.
"S obzirom na spomenute promjene, imate pravo na raskid ugovora bez naknade u roku od dva mjeseca od primitka ove obavijesti. Sve navedene izmjene u cijelosti će biti objavljene 10. siječnja 2023. na internetskoj stranici A1.hr, a u slučaju dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte na 0800 900 830 ili provjerite više detalja na internetskoj stranici", stoji u obavijesti A1 korisnicima.
Kako je neslužbeno doznaju mediji, od Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) su dozvolu za povećanje cijena zatražila i Iskon i Telemach.
Hrvatski telekom je pak, o svemu već obavijestio svoje korisnike i to putem svojih mrežnih stanica na kojima su naveli da će 9. siječnja ove godini dopuniti svoje Opće uvjete poslovanja vezano uz usluge. Dopuna se, stoji u obavijesti, odnosi na eventualne izmjene cijena usluga zbog inflacije, a promjene će stupiti na snagu u prvoj polovici 2023. godine.
"Svjesni smo da inflacija utječe na svakoga te smo uveli određene mjere kako bi se ona što manje odrazila na cijenu naših usluga", objavio je Hrvatski telekom, koji je naveo kako se ''uvodi mogućnost usklađenja naših cijena s prosječnom godišnjom stopom inflacije koju jednom godišnje objavljuje Državni zavod za statistiku te da će ograničiti podizanje cijena do maksimalno 10 posto godišnje. Tako ćemo osigurati da, ako stopa inflacije bude i veća od 10 posto, eventualne izmjene naših cijena ne prelaze taj postotak''.
Oglasio se i HAKOM
HAKOM je stručno mišljenje o mogućnostima indeksacije odnosno uvođenja indekse klauzule dao telekomima još početkom studenoga, konzultirajući pritom, kako kažu iz tog tržišnog regulatora, i presudu Europskog suda o pravilima po kojima telekomi to mogu učiniti tj. povećavati cijene usluga uslijed inflacije.
To stručno mišljenje dano je i u skladu sa zakonom o elektroničkim komunikacijama i detaljno opisuje mogućnosti indeksacije cijena odnosno usklađivanja cijena javnih komunikacijskih usluga s godišnjom stopom inflacije.
Iz HAKOM-a dodaju da nemaju utjecaja na to koliki će postotak telekomi staviti u indeksaciju tj. za koliko postotaka povećati cijene uslijed inflacije, ali to ne bi smjelo biti više od godišnje stope nego samo isto ili manje.
Analitičari kažu da će se tek vidjeti koliko će i hoće li indeksacija, ako se za nju odluče telekomi, biti povoljna ili nepovoljna za korisnike, no da se time operatori u vrijeme velike inflacije i drugih pritisaka mogu koliko-toliko osigurati tijekom obveznog trajanja ugovora korisnika.
Smatraju i da, ako to uvedu svi telekomi, prelazak od jednog ka drugom operatoru korisnicima neće puno donijeti, jer će svi imati manje-više iste uvjete.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.