POSAO KOJI TREBA VIŠE CIJENITI

Novi pravilnik za pomoćnike u nastavi, donosimo iskustvo iz 'klupe': 'Svako je dijete individualno'

Autor

Ivana Moslavac

Od prvog siječnja 2024. na snagu je stupio Zakon o osobnim asistentima u sklopu kojega je donesen i novi pravilnik za pomoćnike u nastavi i stručne komunikacijske suradnike. Svakodnevni rad pomoćnika u nastavi nije lak, svakako bi se trebao više cijeniti. Javnosti je poznato koliko su pomoćnici u nastavi "potplaćeni", a napokon dopunjenim zakonom stanje bi se trebalo poboljšati.

13.01.2024. u 16:35
Ispiši članak

"Pomoćnici u nastavi bi novim pravilnikom trebali biti zaštićeniji u smislu ostvarivanja raznih prava. Također bi, unutar istog pravilnika, trebali biti detaljno razrađene sve obaveze, prava, materijalna prava, kao i obaveze na temu potrebnih edukacija i slično. Novim pravilnikom će se sigurno utvrditi minimum plaće, ali bude li plaća primjerena, smatram kako će osnivači plaćati manje nego do sada. Nešto konkretnije od ovoga ne mogu i ne želim komentirati jer pravilnik još nije gotov", rekao je Ivan Milatić, predsjednik udruge pomoćnika u nastavi, piše srednja.hr.

"Uz najavljeno povećanje plaća trebale bi se povećati i nagrade oko kojih već godinama pomoćnici u nastavi i stručni komunikacijski suradnici imaju probleme jer to ovisi o dobroj volji županija, odnosno osnivača", nadodao je predsjednik udruge. Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs donio je 3. studenoga 2023. godine Odluku o izmjeni i dopuni Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava udrugama. O tome s kojim se sve izazovima pomoćnici u nastavi susreću, s nama je podijelila jedna studentica, uskoro diplomirana pedagoginja.

FOTO: HINA/Lana Slivar Dominić

Fuchs krajem 2023. donio odluku o izmjeni i dopuni zakona

Donio je odluku o izmjeni i dopuni koje pružaju usluge pomoćnika u nastavi i stručnih komunikacijskih posrednika učenicima s teškoćama u razvoju za školsku godinu 2023./2024., objavljeno je na stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja. "Pomoćnica sam u nastavi dječaku u sedmom razredu u jednoj osnovnoj školi u Zagrebu.  Jedina sam asistentica u razredu, ali postoje još dvoje učenika s prilagodbom u sadržaju", rekla je studentica koja će uskoro diplomirati pedagogiju, što joj je svakako bila prednost kada se prijavljivala za posao, nadodala je.

"Konkretno moj učenik ima poteškoće iz spektra autizma, ima poteškoće s pažnjom kao i tremor ruke pa mu je teško i pisati", opisala je. Iako je na studiju pedagogije imala više kolegija koji se tiču rada s djecom s posebnim potrebama, što kolegija o darovitoj djeci ili djeci s teškoćama, a posebno o djeci s teškoćama - misli da se sve stvari "pohvataju" tek u konkretnom radu s učenikom jer je svako dijete individualno.

Grad Zagreb uvodi velike promjene oko prehrane u školama: Evo što će jesti naša djeca

"Ne samo da je učenik individua nego je svaki trenutak drugačiji; djetetovo raspoloženje često varira od sata do sata, od trena do trena, a ja kao njegova pomoćnica cijelo vrijeme moram biti prisutna, koncentrirana i zapravo prilagođavati svoj način rada, razgovora i djelovanja s tim što je mom učeniku u tom trenutku potrebno", objasnila studentica pedagogije. I nadodala kako to zna biti manje ili više zahtjevno kao i što ovisi o trenutnim potrebama učenika. 

FOTO: Pixabay

'Uz sva znanja, važno je razumijevanje i strpljivost'

"Također moram pisati dnevnik rada koji se piše o svakom nastavnom satu. Potrebno je zapisati sve aktivnosti koje su se toga danas s učenikom provodile, primjerice vraćanje pažnje učeniku na nastavne aktivnosti, dodatno ponavljanje zadataka, poticanje učenika na suradnju s drugima i tako dalje. Učenike koji imaju teškoće s pažnjom, baš kao moj stalno je potrebno poticati da usmjeri pažnju na nastavne aktivnosti, više mu puta ponoviti zadatak koji je zadan na nastavi kako bi ga odradio", potanko je objasnila buduća pedagoginja.

"Osim toga, moram ga poticati na prihvatljive oblike ponašanja, ukazivati mu na ponašanja koja nisu prihvatljiva te mu nuditi "alternativu" za ponašanje koje bi u toj situaciji bilo prihvatljivo, što je nekada teško postići. Smatram kako mi je pomoglo što sam studirala pedagogiju, ali također mislim da je uz sva ta znanja izrazito važna strpljivost i razumijevanje koje prvenstveno proizlazi iz znanja", rekla je asistentica u nastavi.

Početak novog polugodišta sa sobom donio veliku promjenu: 'To će rasteretiti škole'

Za kraj je poručila kako jednostavno treba biti svjestan mogućnosti te djece i tako raditi ono što je u skladu s mogućnostima konkretnog učenika. "Treba procijeniti razinu do koje taj učenik može ići i ne zahtijevati previše od njega, ali ne zahtijevati ni manje nego procijeniti u konkretnoj situaciji do kojeg stupnja određeni učenik kao individua u tom emocionalnom stanju i danom okruženju, može ići".

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.