izvanredna situacija

Novi incident s MiG-ovima, Selak zbog problema morao hitno sletjeti

Autor

Direktno.hr

12.12.2014. u 16:05
Ispiši članak

Brigadir Ivan Selak danas je imao "emergency" situaciju nakon što je osjetio podrhtavanje i vribracije zbog promjene tlaka u motoru na avionu ev.broja 118 BIS ( nije zaprimljen još u eskadrilu) zbog čega je zatražio prijevremeno slijetanje.

Radi se, prema pisanju portala defender.hr, o motoru koji je remontiran u rumunjskom zavodu Aerostar neposredno prije nego što je avion otišao u Ukrajinu. MiG-21 evidencjskog broja 118 sa tim je motorom otišao u ukrajinski zavod koji ga je samo ugradio u avion, doznali smo u MORH-u. Neslužbeno smo doznali kako je isti motor remontiran u Rumunjskoj imao manje od 50 sati rada.

Naime, poznata je činjenica kako dokupljeni Migovi od Ukrspecexporta imaju motore remontirane u ukrajinskom zavodu u Odessi dok najveći broj Migova koji su krenuli iz Hrvatske, uključujući i Mig-21 evidencijskog broja 118 ima motore remontirane u rumunjskom Aerostaru neposredno prije odlaska u Ukrajinu.

Dakle, desila se jedna apsurdna situacija. Ovo je trebao biti četvrti posljednji ispitni let aviona MiG-21 evidencijskog broja 118 prije primopredaje, jer je radar odradio sve postavljene zahtjeve. Međutim, zbog problema sa motorom, Ukrajinci i HRZ su ostali kratkih rukava.

Najvažnije od svega, jedini probni pilot u državi je živ i zdrav, piše defender.hr.

Neugodnost su pretrpili putnici leta OU-655, čiji je zrakoplov kružio iznad Zagreba dok se krizna situacija nije riješila.

Razloge katastrofalnog stanja u HRZ prije više od mjesec dana otkrili su Gordan Malić u emisiji 'Svjedok' i naš web portal Direktno.hr:

 

Tabak: ovo je očekivano, bio bi problem da je avion pao

Vojni analitičar Igor Tabak je za prisilno slijetanje aviona rekao kako nema razloga za dramu te da je situacija očekivana.

"Gospodin Selak nije standardni pilot, on je testni pilot, što je nešto drugačije i puno opasnije. Na njemu je da isproba avione prije preuzimanja u službu. Takvo isprobavanje se radi puno ekstremnije od uvjeta u standardnom letu i samim time su rizici veći. Ovo su sve avioni koji su friško mijenjani, dorađivani, rastavljani, sastavljani i vrlo često je on prva osoba koja sjedne u njih nakon što se na papiru riješi da je avion za letenje. Ako tu ima bilo kakvih problema koji ne moraju biti veliki, on je prva osoba koja to vidi", objasnio je Tabak za direktno.hr.

Selak kaže i kako je to sve dodatan oblik rizika, jer u takvim uvjetima testni pilot ulaže u svoj svakodnevni rad s ponešto drugačijim očekivanjima i kriterijima od standardnih pilota i šire javnosti.

"Poznavajući brigadira Selaka za njega ovo nije bila posebna drama. Vibracije su još uvijek puno bolje od situacije kad mu se usred leta ugasio motor. Upravo zbog ovakvih situacija testni piloti su nešto rijeđi, posebniji i vrijedniji resurs u zrakoplovnom sustavu", tvrdi Selak.

Na ovim avionima koji su preuzeti ili su u postupku preuzimanja, Selak je obavio desetke probnih letova i vjerojatno će još imati letova prije nego što oni budu u službi što je, smatra Selak, bitan faktor.

"Ovo je očekivano. Problem bi bio da je avion pao", zaključio je.

Priopćenje: Iz predostrožnosti zrakoplov vraćen s testnog leta

Tijekom redovitih letačkih aktivnosti nakon obavljenih radova na zrakoplovu MIG-21, danas 12. prosinca 2014. oko 13,30 sati testni pilot zrakoplova je, nakon uočenih nepredviđenih vibracija, zbog mjera predostrožnosti prekinuo zadaću testnog leta i zrakoplov, sukladno standardnim procedurama, bez ikakvih poteškoća, vratio u zračnu bazu Pleso.
Prema procjeni testnog pilota, moguće je, kako se radilo o manjem tehničkom problemu, a navedena situacija prilikom testiranja zrakoplova ne ulazi u kategoriju 'izvanrednih događaja'.

Navedeni let borbenog zrakoplova, bio je dio najavljenih i planiranih ovotjednih zadaća Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane, u kojima su piloti zrakoplova MIG-21 provodili redovite letačke aktivnosti na području Osječko-baranjske, Požeško-slavonske, Brodsko-posavske, Sisačko-moslavačke, Bjelovarsko-bilogorske i Zagrebačke županije.

S poštovanjem,
Samostalna služba za odnose s janvošću i izdavaštvo MORH-a

Goran Sesar: Ovo nije prvi put da ukrajinci lažu o motorima

"Informacija o tome da je u avion ugrađen Aerostarov motor dolazi od ukrajinske tvrtke, koja je već jednom na ovaj način pokušala obmanuti javnost. Naime, prošle je godine ispostavljen zahtjev za zamjenom motora, za koji se ispostavilo da je lažan tj. da je motor potpuno ispravan", kaže Goran Sesar, predstavnik rumunjske tvrtke Aerostar, koji nam je i dostavio pripadajuću dokumentaciju o ispravno-neispravnom motoru.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.