reakcije na slogan

Nitko ne razumije kuda vodi Josipovićev 'To je pravi put'

Autor

Direktno.hr

30.11.2014. u 12:04
Ispiši članak

To je pravi put – slogan je predsjednika Ive Josipovića u ovoj predizbornoj kampanji. Napustio je tako Josipović stari slogan Pravda za sve, koji, postalo je jasno, nije ispunio očekivanja birača. Ali i novi slogan zvuči neprimjereno u nikad težoj socioekonomskoj situaciji samostalne hrvatske države. Stoga i ne čudi da su reakcije na parolu To je pravi put negativne.

Među komentarima na društvenim mrežama se tako posebno izdvojio onaj osnivača portala Index Matije Babića.

''U državi u kojoj manje od milijun ljudi hrani ostalih tri milijuna, u kojoj je pola milijuna nezaposlenih, u kojoj BDP pada dvanaesti kvartal za redom, u kojoj je samo ove godine zatvoreno 10 tisuća firmi, u kojoj je kroz predstečajne nagodbe SDP izvršio pljačku goru od privatizacijske, u kojoj se hapse samo politički protivnici dok je najgori ratni profiter najmoćnija osoba u državi, iz koje bježi svi mladi i sposobni... u takvoj državi Ivo Josipović ide po drugi mandat sa sloganom: TO JE PRAVI PUT'', napisao je Babić na svom Facebook profilu i pobrao gotovo tisuću lajkova.

Da novi Josipovićev slogan ipak nije pravi put, slaže se i politički analitičar i novinar Čedomir Bužančić, koji za direktno.hr kaže kako je Josipović morao posegnuti za novim konceptom, nakon što se koncept nove pravednosti potrošio i izlizao.

''Građani nisu to ni prepoznali ni osjetili, pa je predsjednik stekao i nadimak Pravednik, konotacija je postala ironična i sarkastična. Glavne poruke nove kampanje još je teško u potpunosti povezati. Reklo bi se da Josipović tu kampanju misli koncipirati na dvije stvari. Prvo, pet godina je prema anketama imao značajnu podršku i popularnost. Drugo, tu je namjera da pokuša provesti društvene promjene poput ustavnih promjena i izbornog zakonodavstva'', ističe Bužančić dodajući kako je tu objektivno riječ o promjenama kojih se Josipović sjetio u zadnjim minutama i to na valu općeg nezadovoljstva među građanima.

Umjesto gospodarskih reformi, dodaje Bužančić, cijela vlast (Vlada i Predsjednik) bavi se ideološkim restrukturiranjem države, što je dovelo do dubokih podjela i antagonizama.

Kolindin slogan Za bolju Hrvatsku računa na slobodnu interpretaciju

Osvrnuo se se Bužančić i na slogane Josipovićevih protukandidata Kolinde Grabar Kitarović i Milana Kujundžića.

''Kolindin slogan Za bolju Hrvatsku ima dva naglaska. Pokušava objediniti sve ono čime je desni konzervativni dio političkog spektra nezadovoljan u Hrvatskoj, radi se o poruci koja računa na slobodnu interpretaciju kod onih kojima je upućena i podrazumijeva optimistično obećanje. Drugo, HDZ se pokušava ponovno pojaviti kao stožerna stranka'', ističe Bužančić.

Što se tiče pak Kujundžića tiče, u sloganu Nova Hrvatska prisutno je obećanje radikalnog otpora od stare Hrvatske, smatra Bužančić.

''Dakle, u sloganu se očituje otpor od postojeće političke strukture u Hrvatskoj, okupljene u dva bloka, SDP-ovom i HDZ-ovom.'' 

Logotip kao centrifuga

Već smo pisali o vizualnom identitetu koji su predsjednički kandidati odabrali u ovoj kampanji.

Dizajneri nemaju riječi hvale niti za jedno vizualno rješenje u konkurenciji. Posebno su kritizirali logotip Ive Josipovića, koji kako kažu, podsjeća na perilicu za rublje ili logo za deterdžent, a odabirom boja logotip, ističu, šalje nejasne poruke. Više pročitajte OVDJE

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.