ISTEKAO UGOVOR

NE ZANIMA IH GLEDANOST Javna televizija od kraja ožujka ne zna tko ih i koliko gleda

Autor

iz

Nakon najave nacionalnog Stožera civilne zaštite da ukidaju redovite konferencije za novinare odlučili smo provjeriti koliko su bile gledane. Upit smo poslali trima nacionalnim televizijama, no odgovor HRT-a otkrio je da javna televizija od kraja ožujka više ne prati gledanost svog programa.

20.05.2020. u 07:59
Ispiši članak

Nisu nam odgovorili ni za razdoblje koje je prethodilo tome već su poslali odgovor u jednoj rečenici. "Ugovor između Hrvatske radiotelevizije i tvrtke AGB Nielsen istekao je koncem ožujka ove godine te od tada ne primamo podatke o gledanosti."

Uskraćeni smo ostali za odgovore na pitanja koji su trenutačno najgledaniji sadržaji na HRT-u s obzirom na zamjetnu promjenu programske sheme tijekom pandemije korona virusa i bilježe li pad ili rast gledanosti.

Poslali smo im dodatan upit u kojem smo tražili odgovore na pitanja imaju li neki drugi pokazatelj gledanosti i na temelju čega slažu aktualnu programsku shemu. Stigao je odgovor iz šprance. "Hrvatska radiotelevizija svoju programsku shemu kreira sukladno svojim zakonskim te obvezama iz Ugovora između Vlade RH i HRT-a za razdoblje od 1. siječnja 2018. do 31. prosinca 2022. Ugovor naime jasno propisuje programske obveze HRT-a kao javnog servisa u pogledu produkcije pojedinih programskih sadržaja."

Razmatraju modele praćenja gledanosti

Odgovor na pitanje zbog čega nije produljen ugovor s AGB Nielsenom nisu dali, a kratko su odgovorili na upit kane li angažirati nekoga za praćenje gledanosti. "Hrvatska radiotelevizija razmatra modele praćenja gledanosti svojih programa, te kada odabere najoptimalniji (vjerojatno su mislili optimalan, op.a.), o tome će izvijestiti javnost."

Prestanak praćenja gledanosti poklapa se s posljednjom informacijom s HRT-a u kojoj su se pohvalili da su se, nakon desetljeća u sjeni komercijalnih televizija, vratili na vrh. Tada su naveli da je u tromjesečnom istraživanju koji su provele dvije agencije, AGB Nielsen i AD Scanner, od 1. siječnja do 1. travnja 2020. program HRT-a bio najbolje prihvaćen kod gledatelja.

Razloge za to našli su u generičkoj shemi za razdoblje 2018.-2022. koja je, kako je tada objavio HRT, donijela stabilnost i točnost emitiranja, izbjegavanje preklapanja žanrova po kanalima i povećanje broja sadržaja visoke javne vrijednosti. Naveli su i ulaganje više novca u prime time (razdoblje od 19 do 22 sata, op.a.) te poboljšanje kvalitete novinarskog i uredničkog kadra.

Upit o prekidu suradnje uputili smo i agenciji AGB Nielsen, no do zaključenja teksta nisu nam odgovorili.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.