NOVA TV VODEĆA

NAJGLEDANIJI SADRŽAJI Istraživanje potvrdilo što najviše privlači gledatelje u Hrvatskoj

Autor

iz

Agencija za elektroničke medije na mrežnim je stranicama objavila istraživanje o gledanosti televizijskih programa koji se odnosi na razdoblje od srpnja do prosinca 2019. godine. Istraživanje je provedeno na uzorku od 1013 kućanstava koja predstavljaju 720 tisuća IPTV i kabelskih kućanstava u Hrvatskoj.

06.06.2020. u 08:52
Ispiši članak

Najavili su da će ubuduće redovito objavljivati mjesečne analize gledanosti TV programa kao i dodatne stručne analize i istraživanja gledanosti i trendova na području audiovizualnih medijskih usluga u suradnji s agencijom AdScanner te kabelskim operaterima HT-om i A1. Istraživanje je obuhvatilo sve zemaljske i nezemaljske kanale dostupne AdScanneru, a na popisu je 15 najgledanijih televizijskih kanala i emisija u promatranom polugodišnjem razdoblju.

Nova TV najgledanija

Najgledaniji su nacionalni zemaljski kanali, koji su i najdostupniji jer se putem odašiljačke mreže diljem Hrvatske mogu pratiti na više od 98 posto teritorija. Vodeća nacionalna televizija je Nova TV, a slijede je prvi program javnog servisa (HRT 1) te preostala nacionalna komercijalna televizija RTL.

Među 15 najgledanijih kanala šest je nezemaljskih kanala, koji se emitiraju u kabelskim sustavima, dječji kanal Nickelodeon, informativni kanal N1, Sport Klub 1, dokumentarni National Geographic te filmski kanali TV 1000 i Cinestar TV. Ovih šest kanala, slijedom toga, drže vrh ljestvice najgledanijih nezemaljskih televizijskih kanala koji se emitiraju u sustavu kabelskih operatera i putem IPTV-a.

Među 15 najgledanijih sadržaja prevladavaju sportski prijenosi

Od sadržaja tradicionalno su najgledaniji sportski prijenosi i to su, bez iznimke, nogometne utakmice. Od 15 najgledanijih sadržaja od srpnja do prosinca 2019. čak je 11 nogometnih utakmica. Najgledaniji je bio prijenos utakmice nogometne Lige prvaka između Dinama i Atalante emitirane 18. rujna na HRT 2. Prijenos je imao 25,2 posto AMR-a (prosječan broj ili postotak gledatelja koji su odgledali određeni programski interval).

Slijede tri utakmice kvalifikacija za Europsko nogometno prvenstvo koje je prenosila Nova TV i to 16. studenoga protiv Slovačke, 9. rujna gostovanje protiv Azerbajdžana i 10. listopada protiv Mađarske. Te utakmice su imale između 25,1 i 21,9 posto AMR-a. Peto i šesto mjesto bile su domaće utakmice Dinama u Ligi prvaka protiv Manchester Cityja i Šahtara, 11. prosinca i 6. studenog, emitirane na HRT 2.

Sučeljavanja predsjedničkih kandidata među najgledanijima

Prvi sadržaj na listi najgledanijih koji nije bio sportski je RTL Duel: predsjednica ili predsjednik - prvo sučeljavanje predsjedničkih kandidata uoči drugog kruga predsjedničkih izbora. Imao je udio od 10 posto AMR-a. Na devetom mjestu je show Supertalent Nove TV, sučeljavanje uoči prvog kruga predsjedničkih izbora na HRT-u je 11. po gledanosti te Dnevnik Nove TV od 1. prosinca na 13. mjestu.

Preostali najgledaniji sadržaji su prijenosi dviju kvalifikacijskih utakmica hrvatske nogometne reprezentacije na Novoj TV protiv Slovačke i Walesa, utakmica Lige prvaka između Barcelone i Intera na HRT 2 te prijateljska utakmica protiv Gruzije na Doma TV. Na 15. mjestu po gledanosti, kao jedini sadržaj na kabelskom televizijskom kanalu, bio je prijenos utakmice kvalifikacija Lige prvaka između Rosenborga i Dinama na kanalu Planet Sport 3. Među 15 najgledanijih na nezemaljskim kanalima 14 je sportskih prijenosa, uglavnom utakmica engleske i španjolske lige na kanalima Sport Klun te, uz ranije spomenuti prijenos kvalifikacija Lige prvaka, emisija Lige prvaka na Planet Sportu.

Kako se provodi istraživanje gledanosti?

Metodologija istraživanja gledanosti televizijskih programa uključuje sustav istraživanja koji se sastoji od šest koraka: bazično ispitivanje na reprezentativnom uzorku od 4800 kućanstava, panel TV gledatelja, mjerenje  gledanosti, prijenos i obrada podataka, sustav monitoringa i čuvanja realiziranog programskog sadržaja, najava i oglašavanje te programski alat za analizu televizijske gledanosti.

U istraživanje televizijske gledanosti uključena su kućanstva koja su pomno odabrana u suradnji sa specijaliziranom agencijom kako bi statistički predstavljala IPTV i kabelsku populaciju na temelju rezultata posljednjeg popisa stanovništva, te podataka Državnog zavoda za statistiku o procjeni broja stanovnika Republike Hrvatske 2017., kao i podataka bazičnog istraživanja.

Televizijska gledanost mjeri se na kontinuiranom uzorku od minimalno sto tisuća set top boxova (STB) na IPTV i kabelskoj platformi, a izolirani uzorak čini 900 kućanstava koja čine statistički reprezentativan uzorak prema  regiji, veličini mjesta, veličini obitelji, te predstavlja IPTV i kabelsku populaciju Republike Hrvatske, pojašnjeno je na stranici Agencije za elektroničke medije.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.