KRUŽE RAZNE TEORIJE

Mogu li umirovljeni hrvatski MIG-ovi postati rakete: 'Po tom obrascu može se napraviti jurišnik'

Autor

bl

MiG-21 bio je branitelj hrvatskog neba više od tri desetljeća, no od 1. prosinca službeno je poslan u mirovinu. Iz Ministarstva obrane izvijestili su o tome da od 1. prosincahrvatsko nebo više ne štite hrvatski avioni MiG-21, nego mađarski borbeni avioni Gripen i talijanski Eurofighteri. 

08.12.2024. u 10:39
Ispiši članak

"Od nedjelje 1. prosinca 2024. godine Air Policing, mirnodopska zadaća nadzora i zaštite zračnog prostora, privremeno će se (do kraja 2025., odnosno početka 2026. godine) obavljati iz zrakoplovnih baza susjednih savezničkih zemalja Italije i Mađarske, talijanskim Eurofighterima i mađarskim Gripenima.Republika Hrvatska neće imati trošak, tj. ta se usluga ne plaća. I druge članice NATO-a u prijelaznom razdoblju obuke svojih pilota Air Policing, odnosno formiranje dežurnog borbenog dvojca, privremeno su povjeravale svojim saveznicama", stoji na stranicama MORH-a.

U jednoj Facebook grupi pojavile su se teorije i objašnjenja. "Hrvatska rashoduje svoje MiG-ove 21 i prelazi na francuske Rafale. Vrijedi podsjetiti da MiG-21 ima mogućnost pretvaranja u daljinski upravljanu metu, ili čak ersatz krstareću raketu, ali u ovoj opciji treba odvagnuti sve prednosti i nedostatke. Za početak, navedimo da je još u sovjetsko vrijeme uspostavljen proces pretvaranja starih MiG-21 u daljinski upravljane mete pod oznakom M21m", navode.

"U sklopu ove prenamjene sa zrakoplova je uklonjena sva vrijedna oprema ukupne težine oko jedne tone, uključujući i radar, umjesto njega su ugrađene antene i upravljačke jedinice, te je sam MiG-21 pretvoren u M21m spreman za posljednji let, čiji upravljački sustav omogućuje polijetanje i manevriranje bez prisustva pilota u zrakoplovu", stoji u objavi.

Srdjan Vrancic / CROPIX

'Jurišnik po istom obrascu'

Zatim, navode na stranici "vrijedi podsjetiti na osnovne karakteristike samog MiG-21: duljina trupa i raspon krila - 14,1 metara i 7,15 metara, brzina leta - do 1300 km/h u blizini tla i do 2230 km/h na visini, maksimalna domet leta s dodatnim spremnicima goriva - 1470 kilometara, borbeno opterećenje - do 1300 kilograma".

"Ako rezimiramo ove karakteristike i napravimo ispravku na činjenicu da je prilikom konverzije na M21m avion "olakšan" za još jednu tonu, onda ispada da se od MiG-21 može napraviti jurišnik po istom obrascu. kao modifikacija Tu-141 "Stryzh" " za udare na teritoriju Ruske Federacije. Može se samo zamisliti kakav bi psihološki učinak za Ruse mogao imati 'dolazak' ersatz krstarećih projektila na bazi MiG-21 na njihove vojne ciljeve, ali upravo u ovom trenutku počinju sve moguće nijanse", objašnjavaju na društvenim mrežama.

Velika promjena od nedjelje: Eurofighteri i Gripeni čuvat će hrvatsko nebo

"Za početak, hoće li uopće biti moguće nabaviti barem neki broj rashodovanih MiG-ova 21 iz Hrvatske (ili iz Rumunjske, koja je te zrakoplove konačno razgradila u svibnju 2023.). I osim toga, ako je moguće nabaviti avione, koji će resursi biti potrebni da se pretvore u kamikaze i koja će točnost biti uključena.Zapravo, zato naglašavamo da u ovom slučaju treba odvagnuti sve prednosti i nedostatke", navodi se u objavi.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.