SINDIKAT VS VLADA

Mijat Stanić: Milanović prodaje autoceste kao da prodaje kravu

Autor

Direktno.hr

19.10.2014. u 14:45
Ispiši članak

Predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić gostovao je u emisiji Nedjeljom u 2 na HRT-u. Izrazio je uvjerenost kako će prikupljanje potpisa inicijative „Ne damo naše autoceste“ polučiti uspjeh.

„Prikupljanje potpisa ide odlično. Dinamika prva četiri dana se nastavlja, iako smo imali nekoliko kišnih dana. Od 10 ljudi koji prođu pokraj štanda, potpiše ih 5-6. Nemamo rezultate za cijelu Hrvatsku, ali u Splitu i Slavonskom Brodu debelo smo premašili 20 posto od ukupnog broja birača“, rekao je Stanić.

Dodao je kako je njihova simbolična ambicija dobiti jedan potpis više nego što je Kukuriku koalicija dobila glasova na prošlim izborima.

Rekao je kako je riječ o jedinstvenoj inicijativi u Hrvatskoj zbog sudjelovanja tolikog broja sindikata i udruga civilnog društva.

„U lipu ćemo objaviti financijsko izvješće nakon završetka prikupljanja potpisa. Akciju financiraju udruge civilnog društva i sindikati. U ovom trenutku potrošili smo oko 500 tisuća kuna, mislim da će konačan broj biti oko milijun“, dodaje Stanić.

Voditelj emisije Aleksandar Stanković pitao ga je vjeruje li uistinu da su to naše autoceste s obzirom da građani moraju plaćati cestarinu i trošarine te vlastitim novcem sanirati malverzacije u Hrvatskim autocestama.

Stanić je odgovorio da građani time plaćaju održavanje i svoju sigurnost. „Građani RH vlasnici su kompletne državne imovine, oni su na određen način dioničari, i ukoliko Vlada želi dati na upravljanje nekome nešto što je naše, treba pitati nas. Milanović prodaje autoceste kao da prodaje kravu", rekao je dodavši kako je danas riječ o autocestama, a u budućnosti će to biti šume i vode.

Prema tvrdnjama inicijative „Ne damo naše autoceste“, u slučaju koncesije gubimo 80 milijardi kuna. Taj broj je predviđena zarada koju će koncesionar ostvariti, no Stanković je rekao kako je riječ o manjoj brojci jer nije uračunat kredit koji će koncesionar morati otplaćivati.

„Vlada radi isto što je napravljeno 90-ih godina, kada se smanjivala vrijednost tvrtki kako bi se privatizirale, odnosno opljačkale. Ide se na uništavanje hrvatskih autocesta i svođenje na što nižu cijenu kako bi se jeftinije prodale“, rekao je Stanić, dodavši kako su one građene kao razvojni, a ne komercijalni projekt.

„One su se već debelo isplatile, jer pola turista ne bi ušlo u Hrvatsku da nema autocesta“, dodao je.

Stanić je za restrukturiranje Hrvatskih autocesta.

„Trebamo provesti restrukturiranje, ali ne da netko potjera 400 ljudi na ulicu. Imamo plan u četiri točke uz pravedan program, imali smo dovoljno dragovoljaca koji su htjeli uz otpremninu otići, u ovom trenutku 100 ljudi želi otići. To nama ne bi bio veliki problem“, rekao je dodavši kako mu u HAC-u plaća iznosi 10.500 kuna kao predsjedniku Radničkog vijeća i šefu naplate.

Smatra da Hrvatskoj vinjete u ovom trenutku nisu potrebne, jer  Hrvatska ima puno više ponuditi od primjerice Slovenije u kojoj zbog kratke rute prolaznici često ne troše na ništa drugo, a na dionici Zagreb-Macelj i na istarskom ipsilonu i dalje bi se plaćala cestarina. Rekao je kako bi normalna cijena vinjete odbila dosta turista., a dodao je kako ćemo kroz pet-šest godina svejedno imati novi sustav, a da u tome periodu treba zbrinuti radnike.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.