PODSJEĆA GA NA DRUGU KAMPANJU

Marketinški stručnjak: Nova kampanja za Domaćicu je loša reklama agenciji koja je radila, Kraš treba rasprodati zalihe i vratiti kutije na staru verziju

Autor

Hana Krnić

Kraš je pokrenuo novu kampanju na pakiranjima keksa Domaćica, a na svakom novom pakiranju od sada se nalaze i imena drugih zanimanja pa su tako Domaćice sada i menadžerice, programerke, umjetnice i medicinska sestre što je potaknulo žustru raspravu na društvenim mrežama. Marketinški stručnjak Saša Petar, za portal Direktno komentirao je novu kampanju i njezin odjek u javnosti.
 

03.05.2022. u 18:20
Ispiši članak

Nakon Dorine Čvarak koja je izazvala reakcije u javnosti, Kraš je okrenuo novu kampanju za jedan od svojih najpoznatijih proizvoda, keks Domaćicu. Kampanja je izazvala veliku medijsku pažnju i rasprave u javnom prostoru, a za portal Direktno kampanju je komentirao marketinški stručnjak, Saša Petar te je pričao o tome kakvo je njegovo viđenje kampanje, koji je bio njezin cilj te zašto je izazvala tako veliku "buru" u javnosti.

"Budući da je nejasno što su htjeli postići, nejasan je i cilj koji kampanja s porukom treba postići. Recimo, jedna poruka može biti, 'evo poklanjam ti Domaćicu zato što si menadžerica ili što li već, ali si ujedno i domaćica'. Druga poruka može biti vezana uz priču da svaka žena koja je domaćica može (ili želi) biti menadžerica ili neko drugo zanimanje, navedeno na kutiji. Meni poruka nije jasna, no mislim da prodaja samog keksa neće pasti zato što se radi o super proizvodu kojeg svi vole, ima tradiciju, vjerne kupce i poznati je brend. Ipak, nepotrebno su dali materijala za raznorazne interpretacije. Ako su htjeli uzburkati publiku, onda su i uspjeli, samo je pitanje trajanje zanimanja za cijelu situaciju. Možda je ideja bila, 'hajdemo izazvati reakciju, pa makar i negativnu'. Proizvod zbog toga neće patiti, ali da će biti predmet komentara, rekao bih čak i sprdnje bar neko vrijeme, hoće", rekao je Petar za portal Direktno.

Nakon što su društvene mreže "izgorjele" od komentara, Kraš je priopćio da je cilj njegove nove kampanje podići svijest javnosti o važnosti i kompleksnosti obveza koje u kućanstvu najčešće preuzimaju žene te osvijestiti da je briga o domaćinstvu zajednički posao svih ukućana. 

"Htjeli su politički korigirati davno definirano ime proizvoda pa ispada da ga se srame", jedan je od komentara društvenim mrežama dok se druga korisnica pita "što nedostaje tome da bude samo Domaćica?"

"Ja bih rekao da ovdje vrijedi teza da u nekim osjetljivim situacijama, a ovdje je to pitanje statusa same žene u društvu, svaka aktivnost u tom području nailazi na reakciju, isključivo pozitivnu ili isključivo negativnu. Društvo smo koje će se podijeliti i jedne oko marketinške kampanje, kao da je to najvažnija 'biti ili ne biti' tema za Hrvatsku, pa je sreća za sam proizvod da je dovoljno dobar da mu ovo neće naškoditi. Vjerujem da će ovo ispasti samo još jedan mjehur senzacije koji će se lagano napuhati kroz tjedan - dva i nakon toga kupovat ćemo Domaćicu i jesti je kao i do sada", dodao je marketinški stručnjak.

No, nisu svi komentari bili negativni. Korisnici su se podijelili i bilo je onih kojima se kampanja svidjela i tvrde da će rado nove kutije keksa kupiti svojim prijateljicama, kolegicama, mamama i bakama na poklon. 
 

Podsjeća me to na film 'Divljak' s Marlonom Brandom. On glumi buntovnika i postoji glasovita scena u kojoj ga djevojka pita 'Johnny protiv čega se danas buniš?', a on odgovara: 'Što se nudi?'

"Rekoh, mi smo duboko podijeljeno društvo i svaka, pa i benigna tema može nas navesti na (često vrlo nekulturne) rasprave. Spremni smo se 'pograbiti' oko svega. Da spomenete u javnom prostoru i nešto lijepo, naći će se oni kojima to nije lijepo, pa obje strane mogu krenuti u 'medijski rat do posljednjeg slova'. Meni je ovo samo pokazatelj da se još nismo izvukli iz podijeljenosti, iz isključivosti u kojoj je moguće ili dobro ili loše, nema neke sredine.

Vjerujem da će već za sedam dana neka druga tema, ili iz gospodarstva ili iz politike jednostavno postati novi balon. Većina takvih tema samo su 'medijska buhtla', koja je napuhana dok je topla, a kad se ohladi i splasne, više nema ukusa", objašnjava doktor znanosti Petar.

Bili smo tijekom godina svjedoci različitih kampanja koje su dizale ovakve reakcije javnosti, a baš je Coca-Cola jedna od rijetkih kompanija koja u većini slučajeva izazove pozitivne reakcije pa ju je spomenuo i naš sugovornik koji tvrdi kako je Kraš pokušao neuspješno kopirati upravo njih. 

"Mislim da su oni ovdje pokušali kopirati kampanju Coca-Cole koja je na svojim ambalažama uz naziv proizvoda imala imena ljudi. Meni je to imalo smisla jer ako imam prijatelja koji se zove Davor ili Darko ili prijateljicu Vlatku ili Maju, kupnjom Coca-Cole s njihovim imenom imao sam poklon koji nije izazivao negativne konotacije. Ovdje mislim da je najpametnije u ovoj kampanji pustiti da se ta količina kutija s natpisima rasproda i da Domaćica nastavi biti u prodaji onakva kakva je bila i do sada", zaključio je Petar za Direktno.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.