KOMENTAR ZA DIREKTNO

Mamić: U dosadnoj kampanji malo je iskočio SDSS, jedino iznenađenje je Petir, a 'balon popularnosti' Orešković se ispuhao

Autor

Rafael Jurčević

Kampanja za izbore za Europski parlament približava se svom kraju, a u nedjelju bi trebali biti poznati pobjednici i budući hrvatski europarlamentarni zastupnici.

24.05.2019. u 18:06
Ispiši članak

Službena kampanja za izbore za Europski parlament trajala je skoro dva mjeseca. Započela je 10. travnja kandidaturom 31 liste i dvije grupe birača. Zanimanje političara je bilo veliko, u čemu u prilog ide i činjenica da je na listama, u odnosu na prošle izbore više čak 121 kandidata.

Kampanja političkih stranaka je na trenutke dolazila u centar medijske pozornosti, ali ipak je bila znatno manje medijski prisutna u odnosu na prošle predsjedničke i parlamentarne izbore. Iako su izbori za Europski parlament izuzetno bitni i za budućnost Hrvatske i zbog same činjenice da se 80 posto zakona donosi u najvišem predstavničkom tijelu Unije, zanimanje u Hrvatskoj za njih je izuzetno malo. Ne očekuje se velika izlaznost, iako je bilo najava kako bi mogla biti viša nego na prošlim izborima.

Jedina kampanja koja je bila stalno u fokusu javnosti bila je kampanja SDSS-a, a na samom početku kampanje najviše pozornosti je izazivao i saborski zastupnik SDP-a Gordan Maras.

Za komentar kampanje pitali smo komunikacijsku stručnjakinju Ankicu Mamić.

"Kampanja je bila i više nego dosadna. Jedino je malo iskočio SDSS, koji je provokativnom kampanjom izazvao reakciju krajnje desnih birača koji su intervenirali na plakatima i time dali priliku SDSS-u da nastavi s duhovitom kampanjom. Radikalni desni birači su 'radeći za Hrvatsku' napravili SDSS-u odličan posao", istaknula je Mamić za portal Direktno.

Mamić također napominje kako je ostatak kampanje bio gotovo nezamjetan, a kao jedan od razloga su djelomice kriva i pravila medijskog praćenja kampanja: "Nismo mogli vidjeti sučeljavanja glavnih kandidata, nismo mogli čuti prave poruke. To je jedan od razloga zašto je kampanja bila dosadna, u smislu njenog sadržaja, a u smislu njezine vidljivosti, očito su stranke odlučile sačuvati novac za parlamentarne izbore.

Ovog puta bilo je puno manje oglasa u medijima. Oni naravno šalju krivu poruku, time će i izlaznost biti manja. Šalju poruku kako Hrvati još sebe nisu počeli doživljavati kao dio Europske unije. Izbori su za nas značajni, a žao mi je što to naše stranke ne vide".

Poznatu komunikacijsku stručnjakinju smo pitali i tko se istaknuo od novih opcija, na što odgovara kako se može govoriti samo o jednom imenu.

 "Nitko se nije istaknuo od novih opcija. Jedino je na neki način bila iznenađenje Marijana Petir. Njezina kampanja je bila nevidljiva jer očito nema novca za veću medijsku kampanju, ali joj je išlo na ruku to što su od početka prva istraživanja pokazala da ima 4,6 posto podrške birača. To joj je otvorilo dodatni medijski prostor i mislim da je to jedina lista koja može iznenaditi", rekla nam je Mamić i dodala: "Što se tiče ovih novih lista START i liste Mislava Kolakušića. Kolakušić se kreće negdje oko izbornog prava, a START je pogriješio u 'tajmingu'. Balon popularnosti njihove predsjednice ispuhao se prije samog početka kampanja, mislim da je to sve bilo od START-a što smo imali vidjeti".

Mamić nam za kraj kaže i kako se nitko nije na negativan način istaknuo, iako je odnos političkih stranaka prema izborima  općenito negativan.

"Nije se nitko na negativan način istaknuo. Stranke su se općenito istaknule neinventivnošću, nekreativnošću i nerazumijevanjem europskih tema. Svi govore o Glasnovićevom plakatu, ali to ne bih htjela isticati kao negativnost. Kao negativnost možemo isticati Che Guevaru na plakatu Anke Mrak-Taritaš koja se naziva liberalnom političarkom. To je za mene više nerazumijevanje, ali ja to ne bih proglasila negativnim. Negativan je odnos svih političkih stranaka prema europskim izborima", zaključila je Mamić za Direktno.

 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.