O LAŽNIM PROFILIMA I MODERNIM TRENDOVIMA
Mamić: Ako nekoga pratite na društvenim mrežama, ne znači da ćete mu dati glas, a logično je da HDZ koristi više televizijsko oglašavanje
Izvještaji o financiranju izborne promidžbe, koje su predsjednički kandidati nakon drugog kruga izbora predali Državnom izbornom povjerenstvu, pokazali su kako je predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović potrošila na promidžbu tijekom predizborne kampanje za predsjedničke izbore 9,57 milijuna kuna, dok je izabrani predsjednik Zoran Milanović potrošio 3,75 milijuna kuna, čime je nakon izbora privremeno ostao milijun kuna u "minusu".
Prema završnom izvješću, Milanović je u izbornu promidžbu potrošio manje od Grabar-Kitarović.
Grabar-Kitarović potrošila je gotovo sav novac koji je primila u kampanji. Polovicu iznosa, 4,78 milijuna kuna, HDZ-ova kandidatkinja utrošila je na usluge promidžbe.
Najveći dio troškova i Milanović je potrošio na oglašavanje, nešto više od 2 milijuna kuna. No, dok je Kolinda Grabar-Kitarović najviše uložila u televizijsko oglašavanje utrošila (1,3 milijuna), Zoran Milanović najviše je potrošio na društvene mreže - 900 tisuća kuna.
Ti podaci bi mogli navesti na zaključak kako su društvene mreže postale presudne, a zanimljiva vijest pojavila se iz Splita u srijedu. Naime, splitski gradski vijećnik i bivši član Mosta Martin Pauk javno je otkrio kako je za Most u predizbornoj kampanji radio lažne profile, kako bi povećao "doseg" Mostovih objava. Pauk je u svojoj objavio i rekao kako je takav način oglašavanja jeftiniji nego klasično oglašavanje u tiskanim medijima.
O važnosti društvenih mreža razgovorali smo s komunikacijskom stručnjakinjom Ankicom Mamić.
'Ljudi će više vjerovati pouzdanom sadržaju i na društvenim mrežama'
"Nije jednostavno i jednoznačno reći da društvene mreže danas presuđuju izbore. Ako pogledate društvene mreže, na njima se uglavnom konzumiraju sadržaji mainstream medija. Po svim istraživanjima, među najčitanijim portalima i internet stranicama su i tiskani mediji. Sadržaj se s tiskanih medija pa i nacionalnih televizija seli i na društvene mreže putem novih tehnologija, ali u dobroj mjeri to ostaje isti sadržaj.
Mladi ljudi sve više konzumiraju sadržaj preko prijenosnog telefona jer ga je lakše smotati u džepu i nositi nego troje dnevne novine. Pitanje je koji se sadržaji konzumiraju na društvenim mrežama. Vidjela sam i kako je netko od digitalnih influencera napisao kako se korisnost oglašavanja u digitalnim medijima može jasno odrediti, ali u marketingu imate onu poznatu izreku da je 90 posto novca bačeno, ali nitko ne zna kojih je 10 posto bilo korisno", rekla nam je u razgovoru Mamić.
Mamić kaže kako je činjenica da razvoj tehnologije utječe na način na koji konzumiramo informacije, ali je i na novim tehnologijama važna reputacija onoga tko kreira sadržaj: "Vi ćete i na društvenim mrežama vjerovati ljudima koji imaju određenu reputaciju nego lažnim profilima. Trebamo također razlikovati tehnologiju od sadržaja. Jesu li 24 sata tiskani medij ili internetski portal? Oni su danas i jedno i drugo, danas su mediji multimedijalni. Mediji sve više snimaju i video sadržaje".
"Normalno mi je da HDZ u kampanjama više koristi televizijsko oglašavanje jer istraživanja pokazuju da najveći dio njihovih birača čine stariji ljudi, iako doduše i SDP ima stare birače. Mislim da niti jedna naša stranka nema izrađen profil svojih birača. Prema tome, SDP ne bi trebao ići više prema društvenim mrežama, ali oni uvijek za sebe naglašavaju da su moderni i progresivni pa je s te strane logično i da koriste moderne i progresivne alate", istaknula je komunikacijska stručnjakinja u razgovoru za Direktno.
Mamić smo i pitali jesu li ovi izbori konačno demantirali tvrdnju nekih političara poput Mislava Kolakušića kako je broj pratitelja na Facebooka važniji od anketa za procjenu popularnosti.
"Ja isto pratim Kolakušića na društvenim mrežama, kao i velik broj ostalih građana, ali to ne znači da će većina onih koji vas prate za vas i glasati, ne znači uopće da im morate biti i simpatični. Postoji stotinu razloga zašto nekoga pratiti, možda vas netko špijunira, možda netko želi ukrasti vaš politički program, možda su vam zanimljive objave, ali to svakako ne znači da će ti ljudi zaista dati glas toj osobi", odgovorila je Mamić i na kraju zaključila kako danas komunikacija postaje sve složenija te da su "klasični mediji" poput tiskanih u krizi, ali to ne znači da je njihov utjecaj pao s novim tehnologijama.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.