IZRAELCI STIŽU NA SASTANAK

Krstičević: U ovom trenutku imamo samo tri ispravna MiG-a, za to je netko odgovoran, prepoznat će se

Autor

Josip Senjak

Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Damir Krstičević uoči sjednice Vlade komentirao je dolazak izraelskog izaslanstva u Zagreb. Sastanak počinje u Ministarstvu obrane u 12:30.

10.01.2019. u 10:13
Ispiši članak

"Znate da je Hrvatska od početka vodila ovaj proces na iznimno transparentan način i vodili smo se isključivo hrvatskim nacionalnim interesima. Prošli tjedan poslali smo očitovanje Državi Izrael mogu li realizirati ponudu ili ne. Delegacija dolazi danas, sastanak počinje u 12: 30, pripremio sam se sa svojim suradnicima, vidjet ćemo što će Država Izrael reći po tom pitanju. To je bila njihova odgovornost, oni su dobili predodobrenje, sada su trebali dobiti konačno odobrenje za prodaju F-16 Barak Hrvatskoj i želim čuti mogu li ili ne mogu to ispoštovati, ako ne, koji su razlozi”, rekao je Krstičević.

Što se tiče non papera, rekao je da smo mi ozbiljna država te da Hrvatska posjeduje službenu, usmenu i pismenu korespondenciju između SAD-a i Hrvatske.

“To je procedura koja je vezana za prodaju američke opreme i naoružanja, bio je međunarodni natječaj, prvi korak bio je da je SAD dao predodobrenje Izraelu i Grčkoj, to je bio uvjet da se te države mogu javiti na natječaj. Od četiri ponude, izabrali smo najbolju, Izrael je nakon toga dao zahtjev SAD-u za dobivanje konačnog odobrenja, to je isključiva odgovornost Države Izrael. Vidjet ćemo mogu li to osigurati”, dodao je ministar.

Novinare je zanimalo pitanje njegove odgovornosti.

“Nema je, moja odgovornost je da sam ja i cijeli tim u MORH-u učinio sve da kroz međunarodni natječaj dobijemo avion koji je potreban Hrvatskoj”.

Komentirao je i zahtjev oporbe za njegovom smjenom.

“Oporba to može reći, to je legitimno, ali upravo suprotno, smatram da Hrvatska ništa nije kriva, sve smo napravili ispravno, postavili smo sva potrebna pitanja i imali sva potrebna jamstva. Država Izrael kao prodavatelj mora reći mogu li oni ta jamstva osigurati, mi kao jamac niti smo mogli niti smo utjecali na bilo koji način”.

Dodao je da je ovo ogroman projekt i da niti za jednu državu nije lagan proces.

“Mnoge su ga vlade u kontinuitetu odgađale, ova Vlada ušla je u rješavanje problema na transparentan način. Zato smo inzistirali da ide natječaj s državama, da one preuzimaju potpunu odgovornost. Išli smo prema Zakonu o javnoj nabavi, koristili smo članak 41, stavak 1, točka 10, da države preuzimaju odgovornost za realizaciju posla i u tom slučaju države su te koje daju jamstva”, nastavio je ministar dodavši da ugovor nije potpisan i da nema financijske štete.

Podsjetio je da je 7. prosinca američka vlada dala priopćenje u kojem podržava modernizaciju hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

“Ugovori za MiG-ove potpisani su 2013. godine, ti avioni trebali su letjeti 800 sati, do 2024. godine. Činjenica je da ti avioni ne lete, da stoje na zemlji i da Hrvatska u ovom trenutku ima ispravna samo tri aviona MIG-21 aviona. To su činjenice i za to je netko odgovoran. Mislim da se ljudi koji su vodili taj projekt mogu prepoznati”, zaključio je Krstičević pri tome aludiravši na svog prethodnika Antu Kotromanovića. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.