NAKON NEUSPJEŠNOG DOGOVORA

Kristijan Sedak za Direktno: Šteta je to i za Škoru i Most, jer su obje političke opcije regionalno zastupljene i ovom su koalicijom jedna drugoj mogle dobro 'zatvoriti bok'

Autor

Andrea Latinović

Vijest koju su potvrdile obje strane, Miroslav Škoro, čelnik Domovinskog pokreta i Božo Petrov, predsjednik Mosta, kako se, unatoč pregovorima koje su vodili, nisu uspjeli dogovoriti o zajedničkom izlasku na predstojeće parlamentarne izbore, izazvala je brojne reakcije, ne samo na tome dijelu političkoga spektra.

18.05.2020. u 17:07
Ispiši članak

Iako su i jedni i drugi iznijeli razloge zašto dogovor nije uspio, iznoseći pritom, svatko sa svoje strane, razloge ovoga neuspjeha, činjenica je da Domovinski pokret, koji oko sebe okuplja veliku desnu snagu, nije uspio u svoj ''tabor'' staviti i Mostovce, koji su, kako je i sam Škoro izjavio, ''težak partner''. Uostalom, njihovo dosadašnje političko djelovanje to je i pokazalo, no, što se doista odvijalo u ovim razgovorima, znaju najbolje oni sami.

Stoga smo za komentar ovoga slučaja zamolili Kristijana Sedaka, uglednoga komunikacijskog stručnjaka s  Hrvatskog katoličkog sveučilišta i Govorničke akademije Demosten.

''Snimka objave Mosta u kojoj izjavljuju da su pregovori neuspjeli i da je to konačna odluka, očito je na brzinu snimljena, puna nerealnog optimizma i lažne energije. Ako se publiku želi uvesti u to stanje, treba znati da je ona kod kuće i nije vjerojatno u tom raspoloženju. U obraćanju valja krenuti od raspoloženja sličnom onom koje osjećamo kod kuće, ispred malih ekrana, uz sve sitnice koje usput obavljamo u svome domu. Tek se tada postupno može graditi taj entuzijazam kako bi se publiku 'uvuklo' u to'', kaže Sedak za Direktno.

'Nema distinkcije između dva partnera'

''Dan nakon, Most je reterirao od izjave u kojoj aludiraju na nesuđenog partnera kao na crnog vraga, vragom nazvavši kompromise. Nije jednostavno pokriti deset izbornih jedinica. Potrebno je 140 nekompromitiranih imena za izborne liste. U snimci Most najavljuje iznenađenja u vidu novih, jakih imena na izbornim listama svjesni kako im ankete trenutno ne predviđaju prelazak izbornog praga.

Dojam je kako između Mosta i Domovinskog pokreta nema distinkcije u političkim viđenjima, a postoje nesporazumi i razmirice koje će biti sve veće zbog naknadnih riječi izgovorenih u javnom prostoru. Šteta je to za obje strane, jer su obje političke opcije tek regionalno zastupljene i ovom koalicijom su jedna drugoj mogle dobro 'zatvoriti bok'. Šteta je još veća kada se usporedi s potencijalom medijskog interesa da su se odlučili za kampanju 'kap po kap', u kojoj javnost s nestrpljenjem iščekuje pozitivne vijesti, napredak u pregovorima i rast nove političke opcije'', analizira Kristijan Sedak.

Komunikacijski stručnjak smatra i sljedeće:

''Za razliku od Mosta, koji se na ovu političku ideju sveo sa široke platforme nizom neplaniranih događaja, Škoro je sam ograničio svoj politički prostor izborom tema i partnera dijelom još u predsjedničkoj kampanji.

Most bi najbolje ušao u kampanju da rezimira protekli mandat i naglasi postignuto, a Škoro će morati naći partnere koji do sada nisu samo nasmijavali naciju. Nakon nestanka Živog zida i Mislava Kolakušića i nakon što se neke nove opcije poput Stranke s imenom i prezimenom nisu uspjele nametnuti, obje opcije imaju priliku privući tzv. protestne glasove. Lakše bi to učinile zajedno'', zaključuje.

'Kampanja će biti specifična'

Sedaka smo također zamolili i da komentira kampanju koja će se, zapravo, odrađivati ''na daljinu'', zbog postojeće situacije i još uvijek visokih mjera opreza u socijalnom i društvenom ponašanju, uzrokovanih korona virusom.

''Specifičnost ove predizborne kampanje je što će na njen format utjecati tri institucije: Državno izborno povjerenstvo koje je nadležno za sama pravila provedbe, nakon današnjeg raspuštanja Sabora samo Predsjednik može utjecati na datum izbora, a time i na duljinu trajanja kampanje te Nacionalni stožer civilne zaštite svojim preporukama.

Trenutno je na snazi zabrana okupljanja većeg broja od 40 ljudi na otvorenom. Svaka kampanja odgovara više velikim, organiziranim strankama, a ova specifična situacija posebno će neugodno utjecati na nove političke opcije koje će teško online prikazati svoj rast i snagu.

Očekuje nas borba za svaki glas. Hoće li to biti gledljivo prosječnom glasaču, ostaje za vidjeti'', iznosi svoje mišljenje komunikacijski stručnjak Kristijan Sedak.

 

 

 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.