POPULARNOST U PORASTU

KONTROVERZNA REKLAMA Od Ane Sasso i Veljka Rogošića do gay para na plaži, evo kako je Pipi u marketinškom smislu pomeo konkurenciju

Autor

Alen Vlahović

Prije nekoliko mjeseci slovenska je Cockta plasirala reklamu u kojoj se promiče LGBTIQ zajednica. Sporna reklama zaista je izvazvala brojne reakcije u društvu, a čini se da je tim putem sada krenula i jedna hrvatska firma.

27.09.2020. u 20:22
Ispiši članak

Napitak Pipi ime je dobio po najpoznatijoj "dugoj čarapi", buntovnici Pipi iz popularne dječje knjige Astrid Lindgren. Od tada, pa sve do danas, ta pjegava djevojčica zaštitni je znak najpoznatijega splitskog napitka.

Bezalkoholni napitak u vlasništvu je tvrtke Dalmacijavino koja je krenula s poslovanjem još davne 1953. godine. Pipi je zaživio 70-ih godina kao konkurencija Nari. Ono je tada bilo znak zrelosti i uspjeha dalmatinskoga gospodarstva i proizvod se počeo polako širiti i na veća tržišta. Proizvod je promovirala i tadašnji splitski model i Miss Jugoslavije Ana Sasso koja je postala "Pipi djevojka" i ubrzo je Pipi postao jedno od najprepoznatljivijih hrvatskih pića. Osim nje, proizvod je promovirao i plivački maratonac te sportski prvak Veljko Rogošić koji je imao glavnu ulogu u prvim televizijskim reklamama. Od 2014. godine Pipi je postao i sponzor splitskom Hajduku.

Inače, tvrtka Dalmacijavino je još u stečaju od 2012. godine zbog značajnih financijskih gubitaka. Četiri godine kasnije dobiva novog vlasnika poduzetnika Marinka Zadru, široj javnosti poznatog kao većinskog vlasnika šećerana u Virovitici i Županji. "Kralj šećerana" postavio je na čelo zagrebačke tvrtke Oštrc svog unuka Luku Diel-Zadra. Tvrtka Oštrc kupivši za 70 milijuna kuna Dalmacijavino postala je većinski vlasnik te preuzela upravljanje, a direktor Luka Diel-Zadro postao je predsjednik uprave i glavni odgovorni za poslovanje Dalmacijavino tvrtke.

Mladi, 30-godišnji Luka Diel-Zadro imao je zadatak vratiti Dalmacijavino na staru slavu i retroaktivirati Pipi proizvod na današnjem tržištu.

Sporna reklama o kojoj se posljednjih tjedana najviše priča je reklama u kojoj dva muškarca leže na plaži i drže se za ruke. Jedan od njih nacrtao je u pijesku oblik srca ukazujući na ljubav. Temeljna poruka bila je "Boli me pipi" što promoviraju već dugi niz godina ukazujući time na more, uživanje, ljeto, opuštenost i ne postojanje granica.

Naravno, nije sporna niti poruka niti njena terminologija već to što se, kao i u slučaju Cockte kada dvije žene u vrelom zagrljaju razmjenjuju poljupce, promiče LGBTIQ zajednica. 

Sporno je iz nekoliko razloga. Prvi je svakako taj što unatoč brojnim "opuštenim" porukama koje je brend proteklih desetljeća promovirao nijedna nije bila usmjerena na ovakav način. Tek si je u posljednjoj velikoj marketinškoj kampanji Pipi dao oduška pa poslao provokativne poruke javnosti.

"Samo guzica nek vidi puta", "Od nudizma, nudim sve", "Malo škicam, malo golicam", "Male gaće, da ne lamaće", samo su neke od poruka na tim reklamama.

Zanimljivo, na reklams s dva muškarca na plaži nije bio dodatan opis riječima. A nakon što se podignula prašina u javnosti, Pipi je odgovorio s novom reklamom.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Da se ne podigne vika, ovaj mi je samo prika. 😉 #bolimePipi

A post shared by Pipi (@bolimepipi) on Sep 11, 2020 at 12:59am PDT

Dvojica muškaraca plešu u neposrednoj blizini.

"Da se ne podigne vika, ovaj mi je samo prika.", napisali su u opisu fotografije kao odgovor na prethodnu spornu reklamu.

Promoviranje LGBTIQ zajednice pravi je marketinški pogodak

Sudeći prema primjeru Cockte i Pipija, promoviranje i reklamiranje LGBTIQ zajednice postao je pravi marketinški potez. Razlog tomu je diskutabilni sadržaj reklame koji se stavlja u centar pozornosti i izaziva interes šire javnosti i medija. 

Prema staroj izreci "ne postoji loša reklama", možemo reći kako je to definitivno u ovoj slučaju primjenjivo. Iako je Pipi izazvao dvosmjerne reakcije i komentare, njegova popularizacija je zasigurno je povećala profit tvrtke.

Pipi na Facebooku i Instagramu prosječno po objavi prikupi oko 1000 lajkova i 50-ak komentara. U dvije sporne objave imali su, sve zajedno, više od 10 tisuća lajkova i oko 2500 komentara. 

Iako je pola komentara bilo pozitivno, pola negativno, ljudi su o tome diskutirali i kroz priču i spornu reklamu promovirali proizvod - što je ujedno bio i glavni cilj . Pipiju je znatno narasla popularnost, a i oni što su u komentarima pisali kako zbog ovoga nikada neće više piti Pipi, zasigurno će im ono biti prvo na pameti kada biraju piće u trgovini. 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.