RIM TIM TAGI DIM

Komunikologinji nije jasan HRT-ov propust: 'Pitanje je koliko smo Baby Lasagna propustili'

Autor

Josipa Galić

Hrvatske brige odjednom su pale u drugi plan jer su sve oči uprte u Eurosong na kojem se Hrvatska najbolje ispromovirala. Zbog čega je Baby Lasagna ostvario takav rezultat, što ovo znači za promociju Lijepe Naše te kako je Hrvatska postala prepoznatljiva i po glazbi upitali smo komunikologinju i poznavateljicu Eurosonga Anju Bakotu.

11.05.2024. u 13:45
Ispiši članak

Željno se iščekuje finale Eurosonga i nastup Baby Lasagne, a nesporno je i da to predstavlja veliku promociju Hrvatske. "S obzirom na to da svake godine Eurosong u prosjeku prati više od 150 milijuna ljudi diljem svijeta, pa će tako u subotnjem finalu pratiti i našeg Marka, mislim da je to velika platforma za promociju naše zemlje. Svakako veliki je plus to što je euforija oko Baby Lasagne stvarno jako velika i on odlično kotira među fanovima Eurosonga, a mnogi mu predviđaju i pobjedu. Tako da je to dobra reklama i velika stvar za Hrvatsku koja takvu pozornost i dobre prognoze nije imala više od 20 godina", rekla nam je Bakota.

Prošle godine je i riječka grupa Let 3 osvojila svjetsku javnost, no ne kao Baby Lasagna koji je ujedinio svijet i Hrvatsku. Za komunikologinju je izvedba Leta 3 bila odlična te tvrdi da su svojim nastupom odškrinuli Marku vrata velike pozornice. "No, za razliku od njih koji su zabavljači, iako je pjesma Mama ŠČ dublja nego li se na prvu čini, priča o Baby Lasagni zaista je posebna. On je spontan i iskren, sramežljiv i prirodan, što je zapravo osvježenje za vidjeti, a priča koja ga prati je uistinu filmska, put kojim je skroman dečko sa sela došao do svjetala velike pozornice vrlo je upečatljiv i svakako ga ističe od drugih, a Eurosong takve priče posebno voli", istaknula je.

Valja se prisjetiti da je Marko Purišić ušao kao prva zamjena na Doru, a završio je prvi na kladionicama Eurosonga. No, kako HRT-ov žiri nije prepoznao taj uspjeh, a svjetska javnost je prepoznala? "Jasno mi je da se na prvo slušanje ne može pjesmu doživjeti u potpunosti i vizualizirati kako će ona izgledati na pozornici u konačnici. Svakako da Baby Lasagna ovu pjesmu čini pobjedničkom zbog svog šarma, karizme i nenadmašne scenske prisutnosti i složit ćemo se da vizualno puno utječe na ukupni dojam", kazala je. Uz dužno poštovanje svim ovogodišnjim izvođačima, kazala je kako joj nije jasno da je Marko pored tih pjesma bio rezerva.

'Pitanje je koliko smo Baby Lasagna propustili'

Nastavljajući komentirati HRT-ov gaf, Bakota je istaknula kako se tu više ne govori o glazbenim ukusima niti preferencijama, nego uhu prosječnog slušatelja koji bi bolje odabrao i prepoznao potencijal prije stručnjaka. "I dalje mi nije jasno da pjesma koja bi našla svoje mjesto i na Sanremu nije bila u užem krugu za nastup na Dori, što otvara pitanje koliko smo Baby Lasagna propustili sve ove godine. No, čitav ovaj scenarij koji je ekipa Dore nenamjerno izrežirala doprinijeo je jednoj velikoj priči koja je bila odlična promocija i pjesme i izvođača. Ljudi vole tople priče, pa je tako i ova Baby Lasagne stvarno posebna", istaknula je za naš portal.

Smatra da je njegov PR tim odradio izvrstan posao, a Marko je isto tako, bio on toga svjestan ili ne, jako karizmatična pojava, jer je dašak osvježenja. "Skroman i povučen, drugačiji - a to se uvijek prepozna. Što se pjesme tiče, ona je vrlo pamtljiva, što je svakako plus jer dobar dio gledatelja će pjesmu tek vidjeti tijekom izvedbi u polufinalu ili finalu. Ono što se meni inače sviđa je taj 'catchy' moment i jednostavni plesni pokreti koje ljudi jako vole, uživjeti se u izvedbu i zapravo sudjelovati u njoj. Također, volim i pjesme koje imaju gradaciju i 'big finale' jer se pjesma postupno razvija što je čini napetom i svi čekamo taj grandiozni kraj. Mislim da je zato i ova pjesma veliki hit i s pravom nosi titulu favorita", kazala je Bakota. 

'Da političari upola rade na promociji naše države, gdje bi nam bio kraj'

Osim u sportu i turizmu, Hrvatska je itekako prepoznatljiva u svijetu i po glazbi. "Glazba spaja ljude, ruši predrasude, za glazbu nisu potrebne riječi već emocije i ona transmitira osjećaje na puno dubljoj razini. Ne postoje jezične barijere, nerazumijevanja i neshvaćanja, stoga je mnogima glazba način komunikacije. Maksim Mrvica, 2Cellos i Baby Lasagna izvrstan su primjer kako glazbena umjetnost može biti različita, a na isti način povezati ljude. Ti su ljudi nesporno talentirani, iskoristili su glazbu kao medij, a ljudi cijene trud i upornost koju na kraju prepoznaju i nagrade", spomenula je.

Duhovna pjesma koju je napisao Baby Lasagna oduševila Hrvate: 'Ne mogu je prestati slušati'

Svjesni smo u kakvoj teškoj političkoj situaciji živimo i da nam političari nisu nikako na ponos, a glazba nam donosi ujedinjenje i ponos. "Da naši političari upola rade na promociji naše države i zalažu se za njezinu dobrobit kao sportaši, glazbenici, znanstvenici i mnogi drugi, gdje bi nam bio kraj. Mislim da smo jako talentirana nacija i da, iako nas je malo, imamo svijetu puno za ponuditi. O politici ovaj put ne bih, jer ne želim kvariti dobro raspoloženje. Nadam se samo da ćemo se jedan dan ujediniti, da će svi pošteni građani ove Republike i izaći na izbore, zdušno nešto promijeniti kao što podržavamo sve naše talentirane ljude, koji svakako zaslužuju našu podršku i poštovanje", zaključno je poručila.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.