NEOBIČNO JE ŠTO SE BAŠ JOVIĆ OČITOVAO

Jurčić za Direktno: Posao Sindikata je da se pobrine za svoje članove, uvjete poslovanja i cijene određuje gradonačelnik

Autor

Vedrana Mišković

Predsjednik Sindikata ZET-a Dražen Jović u četvrtak je na HRT-u najavio poskupljenje karata uslijed rasta energenata. Ekonomski stručnjak i sveučilišni profesor dr. Ljubo Jurčić za Direktno je komentirao navodno poskupljenje karata te zašto je isto najavio Sindikat ZET-a, a ne ZET.

14.10.2021. u 21:49
Ispiši članak

Poskupljenje cijena ZET karata najavljeno je u duhu povećanja cijena energenata. Jović je predložio izmjenu za aktualne karte od četiri, sedam i deset kuna, odnosno jedinstvenu kartu od osam kuna. ZET se zasada nije očitovao o mogućem poskupljenju karata. Ipak, Jović smatra da će do poskupljenja ipak doći te da građanima to "treba pošteno reći."

Jurčić objašnjava kako je "za promjenu cijena nadležan gradonačelnik jer je obveza Grada Zagreba da pruža javnu uslugu javnog prijevoza." Dodaje kako se "dio troška javnog prijevoza, odnosno cijene prijevoza pokriva se iz karata, a drugi dio iz proračuna grada Zagreba."

"ZET je u vlasništvu Grada Zagreba. Onaj tko određuje uvjete poslovanja i cijene davanja usluga je gradonačelnik. Ovo može jedino biti stvaranje atmosfere oko poskupljenja karata, ali Sindikat se brine o uvjetima rada svojih članova, a ne o cijenama karata", kaže Jurčić uz pojašnjenje kako su cijene karata "dominantno politička odluka gradonačelnika, ali ne da se miješa u poslove ZET-a, nego zbog toga što subvencionira i utječe na taj način''. 

"Ako poskupe,  onda vlasnik mora donijeti odluku kako će rasporediti te troškove poslovanja, odnosno treba li Zagreb pojačati subvenciju ili transfer novca ZET-u, ili će to prebaciti na građane, ili nešto između. Ne zbog toga što ZET-om upravlja gradonačelnik Grad Zagreb", pojašnjava Jurčić te tvrdi kako je to jednostavno "politička odluka davanja javne usluge i raspodjela troškova", koje se i dosad činilo.

 

Funkcioniranje gradskih firmi

Gradske firme trebale bi funkcionirati na takav opisani način, budući da su davatelji javnih usluga.

"Nisu u toj mjeri tržišna kompanija da odluka ovisi isključivo od uprave, jer je to dogovor između toga koliko prebaciti tereta na građane, a koliko će preuzeti Grad Zagreb. Obveza Grada Zagreba je da pruža javnu uslugu vodovoda, kanalizacije, šišanja zelenih površina, održavanja cesta i tako dalje. Zagrepčani koriste ceste Grada Zagreba, ne plaćaju direktno niti kune za ceste, to sve snosi Grad.

Isto tako Zrinjevac uređuje okoliš, šiša travu i tako dalje, ali građani Zagreba direktno to ne plaćaju", tvrdi naš sugovornik. Jurčić iznosi kako je "to javno dobro i javna usluga koju plaća Grad Zagreb, i slijedom tog odlučuje o cijeni, odnosno o raspodjeli troška koje će podnositi direktno građani, a koji će se financirati iz Grada Zagreba''. 

Zaključuje kako je neobično što je upravo Sindikat ZET-a iznio odluku o povećanju cijena.

"Posao sindikata je da se pobrine za svoje članove, uvjete rada, plaće", smatra Jurčić.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.