NAGLASAK NA MEDIJE I ONLINE KOMUNIKACIJU
JUGO O DATUMU IZBORA Milanović je odabrao kompromisno rješenje; vladajućima je bitan svaki tjedan, a oporbi odgovara više vremena za kritike
Predsjednik Zoran Milanović u srijedu je raspisao parlamentarne izbore koji će se održati 5. srpnja. Za predstavljanje programa, sudionici izbora službeno će na raspolaganju imati 15 dana.
Odluka o raspisivanju izbora stupa na snagu 2. lipnja, što znači da izborni rokovi teku od 3. lipnja. Političke stranke, neovisne liste i kandidati imat će 14-dnevni rok za predaju svojih lista Državnom izbornom povjerenstvu koje pak ima 48 sati da objavi pravovaljanu listu i kandidature, nakon čega kreće izborna promidžba.
Dekan Visoke škole za komunikacijski menadžment Edward Bernays Damir Jugo smatra da je Milanovićeva odluka kompromisno rješenje "jer nije odabrao ni prvi datum koji je bio na raspolaganju, odnosno 21. lipnja, niti je odabrao zadnji datum 12. srpnja. Između ova dva datuma sredina je najlogičnije rješenje jer je 28. lipnja bliži onim datumima kada su praznici i kada je za očekivati da će dio ljudi nakon ove karantene iskoristiti i otići na neki odmor".
Na naš upit smatra li da datum izbora možda više odgovara nekoj od političkih stranaka Jugo kaže da se to ne može tvrditi. "Teško bi mogli kvalificirati da taj datum nekome od političkih stranaka više odgovara ili ne odgovara. Ne može se reći da jednima odgovara više, a nekima manje. Činjenica je da je vladajućima bitan svaki tjedan jer jednostavno ovi pozitivni efekti od dobre reakcije na rješavanje krizne situacije s korona virusom im sigurno ide u prilog, a što više kampanja bude trajala, to će ih se više kritizirati, odnosno oporba će imati više prilika za iznositi kritike. Što se toga tiče, jednima će odgovarati da izbori budu što prije, a drugima odgovara da kampanja traje što duže te je stoga taj 5. srpanj definitivno kompromisan", mišljenja je naš sugovornik.
Naglasak u kampanji na tradicionalne medije i online komunikaciju
Međutim, sigurno ćemo gledati nešto drugačiju predizbornu kampanju od onih na kakve smo navikli. Vrijeme izborne promidžbe će biti skraćeno, a uvjeti nešto drugačiji s obzirom na zdravstvenu krizu iz koje Hrvatska izlazi postupno ukidajući restriktivne epidemiološke mjere.
Hoće li velikih skupova biti manje i kako će oni izgledati u pravilu ovisi upravo o, često izgovorenoj, dobroj epidemiološkoj slici. "Činjenica je da će dobrim dijelom u kampanji, više nego prije, veći utjecaj i veći naglasak biti stavljen na tradicionalne medije i na online komunikaciju, ali do službenog početka kampanje još ima vremena i s obzirom na to kojom dinamikom se mjere ukidaju za očekivati je da će se dio skupova ipak moći održati", kazao je ovaj stručnjak za odnose s javnošću i strateško komuniciranje.
Skupovi uglavnom okupljaju ljude koji su nedvojbeno deklarirani za koga će glasati tako da stranke, ako neće biti moguće održati skupove, će morati pronaći druge načine kako da homogeniziraju birače i članstvo te izražene simpatizere. Za to, kaže Jugo, postoji niz drugih načina, uostalom može se raditi s manjim skupinama. "Dobar dio stranaka nikad nije ni imao takve ogromne i velike skupove tako da ne očekujem da će kampanja biti sadržajno ili koncepcijski drastično drugačija nego prije, ali činjenica je da će veću ulogu imati i veći naglasak biti na medijima i na online komunikaciji", zaključio je Jugo.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.