milanović-pejnović pakt

Je li revizija otkrila SDP-ovu pljačku stoljeća: DUUDI-ju nestale milijarde

Autor

Direktno.hr

Revizija je utvrdila masovne nepravilnosti u upravljanju državnom imovinom pod vodstvom SDP-ove perjanice, starog komunističkog kadra Mladena Pejnovića. Od toga da je 16 milijardi misteriozno nestalo između odluke Vlade do knjigovodstva u DUUDI-ju, preplaćenih intelektualinih usluga, nenaplaćenih najamnina, bespotrebno plaćenih usluga. Uglavnom, mišljenje je potpuno negativno, a objašnjeno je na 48 stranica. Zaključak donosimo u cijelosti.
24.11.2015. u 13:09
Ispiši članak
Na temelju odredbi članaka 12. i 14. Zakona o Državnom uredu za reviziju, obavljena je financijska revizija DUUDI-a za 2014.
 
Revizijom su obuhvaćeni financijski izvještaji i poslovanje. Izraženo je nepovoljno mišljenje.
 
Prema mišljenju Državnog ureda za reviziju, financijski izvještaji u značajnim odrednicama ne iskazuju objektivno i istinito rezultate poslovanja, te stanje imovine i
obveza. Poslovanje u značajnom dijelu nije usklađeno sa zakonima i drugim propisima. Revizijom su utvrđene sljedeće nepravilnosti i propusti:
 
DUUDI je osnovan u prosincu 2011. U 2013., nakon prestanka rada Agencije preuzeo je dio poslova, dok je drugi dio preuzeo CERP.
 
DUUDI je dio poslova iz svoje nadležnosti prenio na novoosnovano Društvo, a preostali poslovi iz djelokruga DUUDI-a se obavljaju u okviru više ustrojstvenih jedinica.
 
Istovrsni podaci kojima raspolažu pojedine ustrojstvene jedinice značajno se razlikuju s obzirom da poslovanje između jedinica nije povezano, a naročito nije povezano s Odjelom za računovodstvo.
 
Podaci iskazani u različitim evidencijama nisu usklađeni, što je utjecalo na cjelovitost, točnost i realnost iskazanih podataka u financijskim izvještajima.
 
Na temelju odluke Vlade RH sastavljena je diobena bilanca. Zbog računskih pogrešaka i nepravilno sastavljene diobene bilance određene pozicije u Bilanci
DUUDI -a koncem 2014. nisu točno i pravilno iskazane
.
Na temelju zaključenog ugovora, kao i izmjena i dopuna priloga ugovoru, tijekom 2014. su Društvu davane na upravljanje određene nekretnine, a pojedine nekretnine su kasnije vraćene DUUDI-u.
 
Zbog velikog broja nekretnina i promjena njihova statusa te nepostojanja identifikacijske oznake nekretnine, evidencije o nekretninama danim na upravljanje Društvu, kao i onima kojima upravlja DUUDI nisu pouzdane.
 
Registar koji je objavljen u siječnju 2014. nije ustrojen u skladu s odredbama Zakona, nego prema Uredbi koja je donesena na temelju ranije važećih propisa.
 
Podaci u Registru su nepotpuni s obzirom da podaci o vrijednosti nekretnine i titularu vlasništva uglavnom nisu navedeni, u pojedinim slučajevima nedostaju
podaci o nazivu korisnika nekretnine i površini te drugi podaci, a za dionice i udjele nema podataka o teretima i sudskim sporovima.
 
Također nema oznake računa iz Računskog plana proračuna na kojima je imovina evidentirana u poslovnim knjigama, niti broja obveznika dostave podataka iz Registra proračunskih i izvanproračunskih korisnika. Obrazac s proširenim podacima o državnoj imovini potrebnim za unos u Glavnu knjigu državnog proračuna
nije sastavljen, što nije u skladu s Naputkom Ministarstva financija.
 
 
DUUDI je u obvezi voditi poslovne knjige i sastavljati financijske izvještaje prema propisima o proračunskom računovodstvu. Poslovne knjige ne osiguravaju podatke o stvarnom stanju imovine kojom upravlja DUUDI, a koja se odnosi na dionice i udjele u glavnici, nekretnine i potraživanja.
Veći broj poslovnih događaja iz 2014. nije evidentiran u poslovnim knjigama, odnosno nisu evidentirane promjene vrijednosti zemljišta i poslovnih prostora, te pojedina potraživanja.
 
U poslovnim knjigama je evidentirana vrijednost dionica i udjela u glavnici u osam društava, umjesto u 58 društava i drugih pravnih osoba od strateškog i posebnog interesa. Iz navedenih razloga je u poslovnim knjigama evidentirana vrijednost dionica i udjela kojima upravlja DUUDI, manja za 16.603.358.900,00 kn od vrijednosti iz Registra i obavijesti SKDD-a.
 
Također, prema podacima iz Registra i SKDD-a, drugi državni imatelji imaju u vlasništvu dionice i udjele u glavnici 14 društava od strateškog i posebnog interesa
kojima upravlja DUUDI , u vrijednosti 3.919.242.726,00 kn, što nije evidentirano u poslovnim knjigama u izvanbilančnim zapisima.
 
Nadalje, u poslovnim knjigama nije evidentiran udjel u Društvu koje je osnovao DUUDI u listopadu 2013., s temeljnim kapitalom u iznosu 20.000,00 kn.
Potraživanja za prihode od prodaje zemljišta, zakupnine, najamnine te naknade za osnivanje prava građenja i prava služnosti evidentirana su u poslovnim knjigama s više mjeseci zakašnjenja. Pojedini poslovni događaji nisu evidentirani na propisanim računima Računskog plana proračuna.
 
U poslovnim knjigama je evidentirana vrijednost nefinancijske imovine u pripremi iako su investicije završene ranijih godina.
 
Evidentiran je ispravak vrijednosti knjiga, umjetničkih djela i drugih izložbenih vrijednosti, a ispravak vrijednosti navedene imovine se ne obavlja.
DUUDI je obavio popis imovine i obveza za 2014. Obavljeni popis imovine i obveza nije cjelovit. Popisom nisu obuhvaćeni stanovi, poslovni prostori, novčana sredstva, jamčevni polozi te potraživanja.
 
Zemljišta i neperspektivne vojne nekretnine nisu popisana fizički, nego na temelju ranije utvrđenog stanja i
promjena tijekom godine. Dionice i poslovni udjeli, uredska oprema, namještaj i sitni inventar su popisani djelomično. Obveze su popisane prema skupinama računa iz računskog plana u ukupnom iznosu evidentiranom u Glavnoj knjizi, a ne pojedinačno prema subjektima. Knjigovodstveno stanje pojedine popisane imovine nije usklađeno s popisom.
 
Financijski izvještaji su sastavljeni na temelju podataka iz poslovnih knjiga, koji su nepotpuni i nisu usklađeni sa stvarnim stanjem, te ne daju prave informacije o
financijskom položaju i poslovanju DUUDI.
 
Potraživanja prema pojedinim ugovorima za godišnje naknade prema ugovorima o pravu građenja, pravu služnosti i zakupu zemljišta za 2014., nisu naplaćena ili
se ne naplaćuju pravodobno, a praćenje naplate naknada je otežano, jer se pojedine naknade uplaćuju na račun državnog proračuna, a pojedine na račun
CERP-a.
 
S obzirom da pojedina potraživanja za naknade nisu evidentirana u poslovnim knjigama te da nisu ustrojene pouzdane analitičke evidencije dospjelih potraživanja,
postoji rizik da se ugovorene naknade ne uplate u državni proračun ili na račun CERP-a. U 2014. više društava nije platilo ugovorenu naknadu, a ugovor je
raskinut sjednim društvom. Pojedinim društvima koja su kasnila s plaćanjem naknade je obračunata zatezna kamata za kašnjenje u plaćanju naknade, a pojedinima nije, te prema svim dužnicima nije postupljeno na isti način.
 
 
Rashodi za intelektualne usluge na temelju ugovora o djelu su ostvareni u iznosu 406.433,00 kn i sudjeluj u s 4,1 % u iznosu sredstava osiguranih za osnovne plaće s doprinosima zaposlenika za 2014., a prema propisima ne smiju prelaziti 2,0 % navedenog iznosa. 
 
U 2014., bez primjene propisanih postupaka javne nabave, nabavljene su usluge u vrijednosti 1.555.861,00 kn, od čega se na usluge održavanja poslovnog kompleksa na Ksaveru odnosi 1.227.723,00 kn, a na nabavu električne energije 328.138,00 kn. 
 
DUUDI je osnovan koncem 2011. na temelju Zakona o ustrojstvu i djelokrugu ministarstava i drugih središnjih tijela državne uprave. Zakonom, koji je donesen u
srpnju 2013., ukinuta je Agencija, uređeno osnivanje CERP-a i proširena djelatnost DUUDI-a dijelom poslova Agencije.
 
DUUDI je središnje tijelo za upravljanje i raspolaganje te koordinaciju upravljanja i raspolaganja državnom imovinom.
 
Sudjeluje u utvrđivanju smjernica za ostvarivanje vlasničke politike u trgovačkim društvima i drugim pravnim osobama koje su od strateškog i posebnog državnog
interesa. Upravlja i raspolaže fondom stanova i poslovnih prostora u državnom vlasništvu, rezidencijalnim objektima, neperspektivnim vojnim nekretninama te drugim građevinskim zemljištem u državnom vlasništvu. Uspostavlja i vodi Registar, obavlja nadzor nad upravljanjem i raspolaganjem državnom imovinom, te obavlja druge poslove u skladu s propisima.
 
Za obavljanje poslova DUUDI-a, planirano je 115 zaposlenika, koncem 2013. je bilo 64 zaposlenika, a koncem 2014. je bilo 99 zaposlenika. Predstojnik DUUDI-a
od početka 2012., kao i u vrijeme obavljanja revizije je Mladen Pejnović.
 
U 2014. su ostvareni prihodi u iznosu 17.358.200,00 kn, rashodi u iznosu 18.225.415,00 kn, te manjak prihoda u iznosu 867.215,00 kn. Vrijednosno najznačajniji su prihodi iz državnog proračuna u iznosu 17.351.922,00 kn. Vrijednosno značajniji rashodi su rashodi za zaposlene u iznosu 9.198.654,00 kn, materijalni rashodi
u iznosu 7.972.667,00 i rashodi za nabavu nefinancijske imovine u iznosu 1.033.237,00 kn. Koncem 2014. vrijednost imovine je iskazana u iznosu 27.279.906.082,00 kn, od čega se na nefinancijsku imovinu odnosi 1.525.203.296,00 kn, a na financijsku imovinu 25.754.702.786,00 kn.
 
U okviru nefinancijske imovine, na građevinske objekte se odnosi 1.330.432.784,00kn, zemljište 165.377.388,00 kn te umjetnička djela i ostale izložbene vrijednosti 28.052.626,00 kn.
 
U okviru financijske imovine, dionice i udjeli u glavnici iznose 25.752.683.418,00 kn. Obveze su koncem 2014. iznosile 2.936.104,00 kn, a najznačajnije se odnose na obveze za rashode poslovanja u iznosu 2.838.483,00 kn. Dospjele obveze koncem 2014. iznose 808.508,00 kn.
 
U Strateškom planu DUUDI-a za 2013. do 2015. je navedeno da je ideja osnivanja DUUDI-a bila objediniti, sinkronizirati i koordinirati upravljanje i raspolaganje ukupnom državnom imovinom, s gla vnim ciljem postizanja cjelovitog, ekonomski efikasnog, transparentnog i društveno korisnog sustava. Aktivnosti vezane uz postizanje postavljenih ciljeva odvijaju se vrlo sporo.
 
Državna imovina, upravljanje i raspolaganje državnom imovinom nisu dovoljno integrirani, nije uspostavljen odgovarajući Registar, koji je još ustrojen prema staroj Uredbi i s nepotpunim podacima. Nepravilnosti i propusti utvrđene revizijom za 2014., koje se odnose na djelokrug i unutarnje ustrojstvo, računovodstveno poslovanje, imovinu, rashode te javnu nabavu, utjecale su na izražavanje nepovoljnog mišljenja.
 
 
Na Izvješće o obavljenoj reviziji od 28. listopada 2015. zakonski predstavnik je uložio prigovor. Prigovor nije prihvaćen, te je ovo Izvješće konačno.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.