O PADU ZRAKOPLOVA I OSTAVCI MINISTRA

Ivanjek za Direktno: Moguće da je Krstičević odluku donio na licu mjesta, nema ratnog zrakoplovstva koje ne gubi letjelice i živote u nesrećama

Autor

lb

Pad vojnog školskog aviona ZLIN oznake 403 koji je doveo do tragične smrti pilota Hrvatskog ratnog zrakoplovstva Marka Novkovića i polaznika letačke selekcijske obuke Luke Jagatića, ali i ostavke ministra obrane Damira Krstičevića za Direktno je komentirao vojni analitičar Jan Ivanjek.

08.05.2020. u 10:43
Ispiši članak

"Ne možemo pretpostavljati okolnosti nesreće. Međutim, s obzirom na mjesto pada, jasno je da se provodila letačka obuka. Tu je bio cijeli niz radnji koje se uvježbavaju i teško je pretpostaviti što se radilo kad je došlo do nesreće. Iako školski avioni opraštaju mnoge pogreške i ostavljaju prostora za to, ako ste na relativno maloj visini i imate malo energije, teško je ispraviti nepredviđenu grešku prije nego dođe do nesreće. Jednostavno nemate dovoljno vremena. Istraga će pokazati što se točno dogodilo", rekao je Ivanjek.

Ivanjek naglašava da je nemoguće u potpunosti ukloniti opasnosti letenja.

"Pilot na obuci bio je vrlo mlad i u vrlo ranoj fazi obuke. Imao je oko 25 sati naleta, što je jako malo iskustva, ali iskustvo se nekako mora graditi. Iako se opasnosti tijekom letenja mogu smanjiti, nemoguće ih je u potpunosti ukloniti. Instruktor je bio vrlo iskusni pilot, akrobatski pilot i pilot Krila Oluje, ali u nekim situacijama se ne može reagirati dovoljno brzo", dodao je Ivanjek.

Osvrnuo se i na ostavku ministra Krstičevića. 

"Ostavka ministra je političko pitanje, a to nije moje područje. Međutim, mogu reći da je ministar jako emotivan. On je svom poslu od početka pristupio jako emotivno i njega kao ratnog zapovjednika jako pogađa kad ljudi u doba mira gube živote. Znamo da nije unaprijed obavijestio predsjednika Vlade o svojoj odluci, što znači da je vrlo moguće da je tu odluku donio na licu mjesta. Više o tome ne mogu nagađati dok ne završi sastanak s premijerom", naglasio je. 

Kako ističe Ivanjek, nemoguće je u ovoj fazi govoriti o odgovornosti za ovu tragediju.

"Ne možemo govoriti o odgovornosti u ovoj fazi. Ministar ne može imati realnu odgovornost za nezgode koje se događaju u letenju. To je stvarnost i nema ratnog zrakoplovstva koje ne gubi letjelice i živote u nesrećama. Mi 13 godina nismo imali smrtne posljedice od nesreće, a onda u tri mjeseca četiri poginula pilota i dvije srušene letjelice. Rizik se u letenju može umanjiti, ali ne i eliminirati", zaključio je Ivanjek.

Glasova: 5668

Glasovanje je završeno

Nije bila potrebna

17%

Trebao je otići kao resorni ministar

5%

Nije ministar kriv

19%

Postupio je časno kao vojnik

31%

Ne treba nagliti, već pričekati rezultate istrage

7%

Odobravam ovaj potez, tako bi trebali postupati i drugi u sličnim situacijama

22%

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.