UOČI IZBORA

ISTRAŽILI SMO Evo koliko su stranke spremne potrošiti da uđu u Europski parlament i u koji dio kampanje najviše ulažu

Autor

Leo Buljan

Predizborna kampanja kandidata za Europski parlament je u punom jeku. Portal Direktno istražio je koliko će hrvatske političke stranke potrošiti na promidžbu svojih potencijalnih europarlamentaraca.

10.05.2019. u 08:56
Ispiši članak

I dok su vodeće političke opcije spremne izdvojiti milijunske iznose iz stranačkih blagajni, mnogi kandidati manje etabliranih listi oslanjaju se na svoja osobna sredstva i donacije građana.

HDZ – do četiri milijuna kuna

Vladajuća stranka HDZ nije se još izjasnila o točnom iznosu, ali su najavili da će kampanju voditi 'na svim frontovima', što znači da će se investirati u sve promidžbene kanale. Kao maksimalni iznos spominje se iznos od četiri milijuna kuna.

SDP – dva do 2,5 milijuna kuna

Najjača oporbena stranka SDP spremna je za svoju kampanju izdvojiti od dva do dva i pol milijuna kuna te će dio troškova kampanje pokriti iz kredita. U sklopu kampanje najavili su 'videospotove, plakate, internetsko oglašavanje te oglašavanje na društvenim mrežama'

Most nezavisnih lista – po starom zakonu

Najveći protivnik protiv HDZ-ovog novog Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma Most nezavisnih listi nije otkrio točan iznos, ali su naglasili da će se ponašati u skladu sa starim zakonom koji dozvoljava kampanju u vrijednosti 1,5 milijuna kuna. Ipak, izgledno je da će troškovi ovih izbora biti znatno manji od spomenutog praga.

Podsjećamo, Most nezavisnih listi predvodio je protestnu sjednicu Hrvatskog sabora koja je trajala 32 sata, sve kako bi spriječili uvođenje zakona koji, između ostalog, omogućava da troškovi kampanje budu do četiri milijuna kuna.

Amsterdamska koalicija – 1,2 do 1,5 milijuna kuna

Najveća grupacija stranaka na trenutno političkoj sceni Amsterdamska koalicija je od svojih sedam sastavnica prikupila 1,2 milijuna kuna te je još 300.000 ostavila 'sa strane'. Kako smo već napomenuli, riječ je o točnom iznosu koji je dozvoljavao stari Zakon o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.

Milan Bandić 365 - Stranka rada i solidarnosti – u okviru 1,5 milijuna kuna

Stranka rada i solidarnosti predstavila je vrlo jasan troškovnik za izbornu kampanju te najavila da će njihovi troškovi biti u okviru 1,5 milijuna kuna.

Stranka rada i solidarnosti u kampanju za Europski parlament uložit će znatno niža sredstva od dopuštenih i cijeli trošak bit će u okviru 1,5 milijuna kuna.

Stranka će za vanjsko oglašavanje izdvojiti 400 tisuća kuna, a još toliko za internetsku kampanju, kao i za radijsko oglašavanje. Ostatak planiranih sredstava utrošit će se na tiskani i kontakt materijal, odgovorili su za Direktno.

START – do 50.000 kuna

Kako navode iz stranke START, budžet za kampanju neće prerasti 50.000 kuna. 

"Od toga je za sada potrošeno 5.000,00 kn za predstavljanje liste, približno 20.000,00 kn za digitalni marketing (priprema grafika za objave na društvenim mrežama). Ostatak iznosa raspoloživ je za oglašavanje na društvenim mrežama, u manjem dijelu za promotivne materijale i nužne putne troškove. Konkretan iznos stvarno utrošenog znat će se pri kraju kampanju", rekli su portalu Direktno iz START-a.

Nezavisna lista Marijane Petir – 'skromna vlastita sredstva'

Marijana Petir istaknula je nezadovoljstvo zakonskim propisima o financiranju kampanja nezavisnih listi te dodala da će kampanju financirati 'skromnim sredstvima iz vlastitog džepa', ali nije otkrila o kojem iznosu je riječ. 

"Naša nezavisna lista nalazi se u neravnopravnom položaju u odnosu na političke stranke zbog otežanog prikupljanja donacija uslijed zakonskih propisa kojima se kroz razne administrativne zahtjeve demotivira građane da budu donatori sa svojim malim prilozima. Političke stranke, posebice one velike, će potrošiti dozvoljenih 4 milijuna kuna i vjerojatno još toliko nedozvoljenih, ali ja se s njima niti mogu niti želim utrkivati. Kampanju financiram vlastitim sredstvima koja su skromna, ali u odnosu na liste političkih stranaka, smatram da se moja lista ističe kvalitetom kandidata. Naš rad i naša postignuća naša su prednost", izjavila je Petir za Direktno.

Blokirani – Deblokirajmo Hrvatsku - 5000 kuna

Lista Blokirani – Deblokirajmo Hrvatsku istaknula je da će na izbornu promidžbu potrošiti svega 5000 kuna te da će, u slučaju, osvajanja mandata, primanja zastupnika dati u humanitarne svrhe.

"Za razliku od svih ostalih nositelja listi stranaka i takozvanih nezavisnih kandidata, koji su svi na jaslama Državnog proračuna, Blokirani - Deblokirajmo Hrvatsku jedina je opcija koja će dati biračima, a ne uzeti. Obvezali smo se da će svaki naš kandidat koji prođe na izborima preuzeti troškove režija za 10 siromašnih obitelji i školovanje 10 djece tijekom cijelog mandata. Znamo koliki si to ne mogu priuštiti, a mi želimo učiniti svoju ljudsku dužnost, dati i pomagati", rekli su Blokirani

HSLS – oko 80.000 kuna

HSLS najveća očekivanja ima od oglašavanja na društvenim mrežama te ne najveći dio svog budžeta za kampanju planira potrošiti upravo tamo.

U predizbornoj kampanji potrošit ćemo oko 80.000 kuna od kojeg će najveći dio ići na oglašavanje na društvenim mrežama, kratko su odgovorili iz HSLS-a.

Neovisni za Hrvatsku - 'onoliko koliko doniraju birači'

Neovisni za Hrvatsku se za kampanju oslanjaju isključivo na donacije birača.

"Neovisni za Hrvatsku će na izbornu kampanju potrošiti onoliko koliko im doniraju birači. Osim vlastitih sredstava, drugih izvora financiranja nemamo, a nikakav kredit nećemo dizati", poručili su.

Živi zid – Bez odgovora

Antisistemska stranka Živi zid sistematski je ignorirala upite portala Direktno, a kako neslužbeno doznajemo i drugih medija kada je financiranje u pitanju.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.