BISMO LI OVO MOGLI?

Isplati li se biti domaćin Eurosonga: Evo koliko bi nas koštalo da je Baby Lasagna donio trofej

Autor

Hana Krnić

Hrvati su razočarani što naš predstavnik Marko Purišić, poznatiji kao Baby Lasagna, nije pobijedio na Eurosongu jer su glasovi žirija otišli u korist nebinarne osobe iz Švicarske, Nemo. Marko je pobjednik po glasovima publike, ali nitko ne razmišlja koliko bi nas koštala organizacija Eurosonga da je Baby Lasagna trofej donio na doček u Zagreb.

13.05.2024. u 14:41
Ispiši članak

Svake godine trošak Eurovizije varira jer ovisi o doprinosima svih nacija sudionica s obzirom na to da je natjecanje kooprodukcija 40 javnih emitera iz cijele Europe. Svaka od njih doprinosi proračunu, kao domaćin i grad. Tu su i sponzori i prodaja ulaznica. Televizijska kuća zemlje domaćina također doprinosi s između 10 i 20 milijuna eura.

Eurosong je ozbiljan sport, ali i veliki biznis. Na njemu zemlje domaćini mogu zaraditi pravo malo bogatstvo ako pažljivo ulažu svoj novac. Koliko bi, dakle, koštao Eurosong u Zagrebu? Uzet ćemo primjer posljednjeg Eurosonga, održanog prije dva dana u Malmöu. Grad je iz svog budžeta izdvojio 2,5 milijuna eura.

Od toga je 580 tisuća otišlo na Eurovision Park i Eurovillage, 160 tisuća na marketing i medije, 290 tisuća na volontere i uređivanje grada zastavama i natpisima te još 560 tisuća na razne dodatne troškove. Švedska nacionalna televizija potrošila je 12 milijuna eura, ali oni će i zaraditi dobar novac jer sve televizijske kuće diljem svijeta morale su im platiti prava na prenošenje sadržaja.

Veliki trošak, ali i velika zarada

Za sada je Švedska potrošila oko 14,5 milijuna Eura. To je 3,9 milijuna manje nego 2013. godine kada su u istom gradu bili domaćini natjecanja za pjesmu Europe. Svake godine trošak Eurovizije varira jer ovisi o doprinosima svih zemalja sudionica s obzirom na to da je natjecanje koprodukcija 40 javnih emitera iz cijele Europe. 

Prošle godine domaćin je trebala biti Ukrajina i njihov Kijev, ali zbog rata Eurosong se održao u Liverpoolu, a Eurovision TV naveo je kako je natjecanje u potpunosti financirao BBC, a koštao je 35 milijuna eura. Naknada za sudjelovanje različita je za svaku zemlju, ovisno o čimbenicima poput BDP-a i njezine veličine. Eurovizija navodi da se isplata dijeli po tome koje zemlje "imaju najveću težinu" u natjecanju. 

Liverpool je od natjecanja zaradio 80 milijuna eura. Gradske vlasti Torina su 2022. godine direktno iz budžeta dale 14 milijuna eura za organizaciju Eurosonga, a talijanska vlada je dodala nešto više od milijun i pol. Ukupni troškovi sa sponzorima išli su i do puno većih iznosa, ali su se kasnije Talijani hvalili da su zaradili sedam puta više od onoga što su uložili.

FOTO: EPA/Jessica Gow

Tomašević bi se morao odreći tramvaja

Moskva je svoj Eurosong 2009. godine platila oko 38,5 milijuna eura, dok je njemački Düsseldorf ta priča 2011. godine stajala oko 27 milijuna eura. Najskuplji Eurosong održan je u Bakuu koji je potrošio 65 milijuna eura 2012. godine. Još 100 milijuna eura potrošili su za gradnju spektakularne arene u kojoj je Eurosong održan.

Golemi novac potrošila je i Danska kada je 2014. godine ugostila Eurosong. Službeno su to bila 44,8 milijuna eura, a samo je njihova javna televizija na produkciju potrošila 26,4 milijuna eura. HRT-u organizacija ne bi bila toliki problem jer njihov je budžet enorman i u europskim okvirima. Za 2023. godinu planirali su rashode od 178,5 milijuna eura.   

Nemo nakon pobjede na Eurosongu poslao poruku Hrvatskoj: Pogledajte što je objavio

Dakle, ako bi Zagreb išao na jeftiniju verziju Eurosonga, odnosno ovakvu kakvo su Šveđani organizirali 2024. godine, natjecanje bi Tomislava Tomaševića koštalo između 10 i 20 milijuna eura. Gradonačelnik je 20 tramvaja platio 40 milijuna eura, dakle da je Baby Lasagna uzeo trofej koštao bi Zagreb kao 10 neophodnih prijevoznih sredstava. 

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.