RAT NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

IMA SE, MOŽE SE Milanović potrošio 16.000 eura na Facebook oglašavanje, Škoro i Kolakušić vrlo malo, a Grabar-Kitarović ni kune

Autor

lb/Matej Mikašinović Komšo/Jutarnji list

Donedavno su se na internetu mogle pronaći Facebook stranice "Prijatelji koji vole zagrebački noćni život" i "Kažu da je najbolja osveta osmijeh. Meni i dalje cigla nekako bolje zvuči". Potražite li ih danas, ne biste ih pronašli, zato što su preimenovane u "Grupa podrške Građani za Mislava 2020" i "Stranica Podrške Mislavu Kolakušiću - Za Bolje Sutra".

03.12.2019. u 15:59
Ispiši članak

Predsjednički kandidati za ove izbore okrenuli su se raznim metodama i dosjetkama kako bi se približili biračima i direktno im prenosili poruke; neki manje inovativno, drugi više.

Jutarnji list je posljednjih 12 dana aktivno pratio službene i neslužbene digitalne stranice četiri predsjednička kandidata: Kolinde Grabar-Kitarović, Zorana Milanovića, Miroslava Škore i Mislava Kolakušića

Reklamiranje

Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović je najaktivnija i, prema broju pratitelja, najveća korisnica digitalnih medija. Usredotočila se prvenstveno na Facebook, zatim Twitter i u najmanjoj mjeri na Instagram, a profile koristi kao sredstvo za reklamiranje aktivnosti i ideja, bez direktnog obraćanja pratiteljima. Objave se dominantno svode na prikaz njezina obnašanja predsjedničkih dužnosti i emocionalne poruke građanima, uz osvrte na njene uspjehe tijekom mandata.

Te objave uvijek prati obećanje daljnjeg zalaganja za teme poput gospodarstva, EU, zdravstvene skrbi, za neradnu nedjelju, zaštitu digniteta Domovinskog rata te za prava Hrvata u BiH. Njene objave dostižu najveći broj likeova na Facebooku, a i na Twitteru i Instagramu prema svim pokazateljima uvelike nadmašuje ostale kandidate.

Direktna komunikacija 

Zoran Milanović, koji aktualnoj predsjednici najviše puše za vrat, prema broju objava, za razliku od ostalih kandidata, najslabije je aktivan te ima najmanje pratitelja, likeova i shareova. Ipak, svoj je Facebook, Instagram i Youtube profil upotrijebio na konkretniji način nego predsjednica: pišući osobnije objave, plaćajući Facebook reklame, izrađujući Youtube videa i direktno komunicirajući s pratiteljima. 

Prema dostupnim informacija, Milanović je apsolutni rekorder po potrošnji na društvenim mrežama. Za Facebook oglašavanje dao je čak 16.000 eura, a na drugom mjestu je Škoro, s investicijom nešto većom od 1500 eura. Kolakušić je uložio svega 100 eura na Facebook oglase, a aktualna predsjednica Grabar-Kitarović ni kune.

Digitalnu kampanju Milanović je fokusirao na pokušaj prikazivanja samoga sebe kao 'normalnog' kandidata, koji zastupa 'normalne, općeprihvaćene' ideje. Tako njegove objave najviše zahvaćaju teme poput ženskih prava, nužnosti prestanka bavljenja prošlošću, tolerancije i jednakosti. No, često ih zapapri kritikama i šalama na račun aktualne predsjednice.

Preostala dva kandidata u težoj su poziciji. Kolakušić i Škoro nisu mogli računati na stranačke platforme i podršku, pa su bili primorani uspostaviti vlastite platforme. To je od njih zahtijevalo vođenje kampanje na nestandardne, inovativne načine. Mislav Kolakušić fokusirao se u jednakoj mjeri na Facebook i Twitter, uz rjeđu upotrebu Instagrama, kako bi svoj korpus pratitelja, drugi po brojnosti, politički pokrenuo. Objave mu se uvelike svode na političko motiviranje ne bi li ga pratitelji aktivno promovirali, uz učestale napade na sve ostale kandidate i medije te zagovaranje sveobuhvatnih reformi radi rješavanja problema korupcije.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.