GOTOVO PET MJESECI
I dalje nisu u funkciji stari automati za parking u Zagrebu; ne zna se ni kada će biti 'fiskalizirani', ali ni koliko će to koštati
Od početka ove godine automati za naplaćivanje parkinga "nisu u funkciji", što i piše na 360 njih koliko ih trenutno ne radi u Zagrebu. Sredina je svibnja, isti natpis i dalje krasi automate i izaziva glavobolje kod građana koji nisu vični plaćanju parkinga putem mobitela.
Nije rijetkost da ćete u glavnom gradu naići na čovjeka koji pita "gdje se nalazi automat" ili još češće "radi li", a možda ste se susreli i s molbom nekog od sugrađana da mu platite parkiranje putem mobitela, a zauzvrat vam je ponudio novac.
O čemu se radi?
Sustav se, naime, prilagođava regulativi o fiskalizaciji koja je najavljena još prošlog ljeta. Od 1. siječnja ove godine na snagu je stupio novi Zakon o fiskalizaciji u prometu gotovinom prema kojem je određeno da se samoposlužni uređaji moraju spojiti s Poreznom upravom, bilo tako da im se ugradi za to poseban softver i program, bilo da se osigura internetska veza koju će sam aparat onda spojiti s Poreznom, nešto što u gradu još nisu uspjeli napraviti u četiri i pol mjeseca.
Kako su nas obavijestili iz podružnice Zagrebačkog holdinga, Zagrebparkinga, u sklopu digitalizacije poslovanja, javna parkirališta opremljena su modernim parkirališnim aparatima koji omogućuju kupnju svih vrsta parkirališnih karata, uz odabir više vrsta plaćanja, od kovanica do bankovnih kartica, s prikazom na hrvatskom, engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku.
Na svim takvim parkirališnim aparatima podružnice Zagrebparking trenutno je moguće kupiti parkirališnu kartu, no oni stariji aparati nabavljeni prije 15 godina privremeno nisu u funkciji jer ih je "potrebno tehnički prilagoditi". A zašto to toliko dugo traje, pitali smo ih.
Odgovornost je na korona virusu
"Zbog brojnih izazova u poslovanju koje nam je donijela protekla 2020. godina obilježena epidemijom korona virusa, podružnica Zagrebparking nažalost nije mogla utjecati na brzinu odvijanja svih postupaka potrebnih za izvršenje nadogradnje. Nadogradnja parkirališnih automata vezana je uz postupak javne nabave koji se provodi sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi pa će se tehnička prilagodba starijih automata izvršiti nakon okončanja postupka javne nabave te svih potrebnih aktivnosti vezanih uz sklapanje ugovora s odabranim ponuditeljem", odgovorili su nam na naš upit.
Dakle, prilagodbi aparata još se nije ni pristupilo, a iz odgovora se može nazrijeti da nije gotov ni proces javne nabave, a kamoli sklopiljeni ugovore s tvrtkama koje će provoditi proces prilagodbe.
Koliko će koštati nadogradnja, nisu nam znali odgovoriti: "Nakon sklapanja ugovora s odabranim ponuditeljem moći ćemo iznijeti i podatak o cijeni nadogradnje".
Građanima su tako kao alternativa dostupne mobilna aplikacija ZgPark, plaćanje putem SMS poruke (m-parking), elektronička parkirališna karta kupljena na kiosku, ePK portal Zagrebparkinga i kupnja karata na parkirališnim automatima koji su prilagođeni sustavu fiskalizacije.
Na svakom pojedinom aparatu koji nije u funkciji stavljene su obavijesti o tome na kojem najbližem prodajnom mjestu je omogućena kupovina karte, ako korisniku parkirališta nisu prihvatljive moderne metode plaćanja, ističu u Zagrebparkingu.
Cijelo to vrijeme, u Zagrebparkingu nisu odustali od naplate dnevnih parkirališnih karti, "čestitki" koje vas dočekaju na automobilu ako u svom vozilu nemate istaknutu parkiranu kartu.
Obratite se državnim inspektorima
Zanimalo nas je kako na cijelu situaciju gledaju u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača.
"Davatelj usluge naplate parkiranja mora djelovati prema zakonu i izdavati kako je to zakonom traženo fiskaliziran račun. Zbog toga se ne bi smjelo dogoditi da potrošači ostanu uskraćeni za plaćanje, ali isto tako da dobivaju dnevne parkirne karte jer ne moraju svi imati mobitele i možda im i kiosci na kojima se prodaju karte nisu blizu.
Mi ne znamo kako bi se eventualno postavio sud kod sudskih postupaka, ako davatelj usluge nije omogućio plaćanje na automatima, iako bi po nama sudovi možda mogli odbaciti takve tužbe jer davatelj usluge nije ispunio sve zakonske pretpostavke. Naravno, mi nismo sud pa je to samo naše mišljenje koje nikoga ne obavezuje", napisao je tajnik Udruge Tomislav Lončar u svom odgovoru.
Možda bi, dodaju, građani trebali napraviti prijavu državnim inspektorima da ih zaštite.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.