'NISAM VJEROVAO DA SE TAKVO ČUDO MOŽE NAPRAVITI U HRVATSKOJ'
Husinec za Direktno: Pristupne ceste nisu problem, pa za tunel Učka su u punom profilu puštene tek ove godine
Prometni stručnjak i stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec komentirao je za portal Direktno izgradnju Pelješkog mosta i nedovršene pristupne ceste koje bi trebale voditi prema mostu.
Naš sugovornik je osobno prisustvovao na svečanom otvorenju Pelješkog mosta, iz glasa mu se moglo čuti da je još uvijek pod dojmom.
"Most je fenomenalan i veleban, baš sam se maloprije vratio od tamo, išao sam ga vidjeti. Iskreno da vam kažem, nisam vjerovao da će se napraviti nešto takvo".
Kinezi su napravili čudo, svaka im čast
Napomenuo je kako je izgradnja mosta bila jako zahtjevna zbog dubine mora preko kojeg most prelazi.
"To je izuzetno duboko more, ispod toga je preko 50 metara mulja i muljevitog tla i Kinezi su stvarno napravili čudo. Svaka čast i Hrvatskim cestama što su to sve uspjele organizirati i što su uspjeli zajedno s Kinezima sve dovršiti".
Husinec otkriva da je ipak bio "iznenađen", ali "pozitivno" kada je most bio dovršen.
"Nisam vjerovao da se takvo čudo može napraviti u Hrvatskoj".
Pristupne ceste nisu problem, one se i inače prave 'u hodu'
Most je svečano otvoren, a pristupne ceste do njega još nisu gotove. Naš sugovornik ističe kako je to sasvim normalno i daje primjer još jedne prometne infrastrukture koja je na dovršenje pristupnih cesta čekala više od 40 godina.
"Ma lako za pristupne ceste, to se napravi naknadno. I kada je tunel Učka pušten u promet 1981. godine, pristupne ceste su bile vrlo jadne i jedva se kroz njih vozilo. Tek ove godine su pristupne ceste za tunel Učka puštene u promet u punom profilu. Znači tek 40 godina kasnije su pristupne ceste napravljene do kraja".
Husinec napominje kako treba imati realna očekivanja kada je riječ o izgradnji nečeg tako velikog kao što je Pelješki most.
"Ne možemo očekivati čudo pa da se napravi nešto nerealno i bude sve odmah gotovo. Zapravo, ovo što je do sada napravljeno nije realno i čudo je. Pristupne ceste će se praviti 'u hodu'. Previše bi bilo i nemoguće bi bilo da sve bude odmah gotovo. Uostalom, sada će se materijal prevoziti preko mosta pa će ceste biti puno lakše napraviti".
Nema smisla uspoređivati Neumski koridor i Pelješki most
Za našeg sugovornika nema smisla uspoređivati Pelješki most i Neumski koridor, most je samo dao dodatni izbor da postoji put gdje ne morate čekati na granici.
"Svatko ima pravo na svoje mišljenje pa tako i na mišljenje da je koridor bolji od mosta. Kada se ide preko mosta ne morate prelaziti granicu, nema čekanja i ne idete preko koridora druge države. Ljudi imaju sada dvije opcije, mogu ići preko Neuma, preko Bosne i Hercegovine i preko granice, ili preko Pelješkog mosta i zaobići to sve. Tko hoće ići preko BiH i granice još uvijek može, to nije zabranjeno".
Husinec napominje kako je otvaranje Pelješkog mosta od iznimne važnosti da transport između juga i ostatka Hrvatske.
"Zamislite koliko most olakšava posao transporterima. Do sada su uvijek imali granicu preko koje su morali prevoziti robu, tu lako dođe do problema, morate robu popisati, cariniti, dati dokumente na pregled i tako dalje. Hrvatska je bila podijeljena na dva dijela i sada je spojena i cjelovita".
Prometni stručnjak još jednom naglašava kompleksnost izgradnje ovakvog mosta.
"Moram priznati da sam bio skeptičan oko tog mosta, to je izuzetno težak projektantski, inženjerski i logistički zadatak. Za jednu malu Hrvatsku to je nešto kao iz svemira ili budućnosti", zaključuje Husinec.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.