NOVI SUSTAV NAPLATE
Husinec za Direktno: Cijene autocesta su previše visoke, najefikasnije rješenje bilo bi uvesti vinjete
Nakon što je ministar prometa, mora i infrastrukture Oleg Butković najavio odustajanje od monetizacije autocesta te uvođenje novog sustava naplate cestarine i micanje rampi s naplatnih kućica, pojavile su se mješovite reakcije na taj potez. Prometni stručnjak i stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec za portal Direktno rekao je da ovaj potez neće biti jednako efektivan kao uvođenje vinjeta.
"Najjednostavnije i najefikasnije rješenje bilo bi uvesti vinjete. Tada ne bi bilo toliko nepotrebno zaposlenih ljudi na naplatnim kućicama, one su postale 'mali grad'. Imaju vodu, struju, kanalizaciju i osiguranje. Jedna naplatna postaja predstavlja veliki trošak", rekao je Husinec.
Kako navodi, ovakav sustav naplate kakav sada imamo je jednostavno previše skup.
"Kada se odlučite automobilom uputiti prema Splitu, više vas košta autocesta nego gorivo. To je nerealno skupo, radi čega se ljudi koriste državnim cestama, koje su manje sigurne. Vozaču kamiona svejedno je hoće li voziti 80 kilometara na sat po autocesti ili državnoj cesti. Od Zagreba do Splita razlika u vremenu vožnje je oko jednog sata, dok je razlika u cijeni 700 do 800 kuna", komentirao je Husinec.
Pojasnio je kako bi uvođenje vinjeta riješilo taj problem.
"Svaki vozač platio bi simboličnu cijenu vožnje, a kad se sve zbroji i oduzme, zarada u blagajni Hrvatskih autocesta bila bi ista, budući da se ne bi trebalo plaćati toliko radnika, bolovanja, i slično, dok bi se ljudi vozili više i jeftinije. Državne ceste koje idu preko Knina i Plitvica su konstantno opterećene jer se ljudi, pogotovo s kamionima, voze tim putevima.
Vozaču kamiona ne isplati se za jedan sat uštede vremena žrtvovati toliko novca. Zamislite što je onda s tvrtkama koje upravljaju s nekoliko takvih kamiona. Ta cifra na dnevnoj razini se popne na više od 1000 eura, što bi se uvelike smanjilo uvođenjem vinjeta", rekao je Husinec i nadovezao se:
"Autocesta od Zagreba do Zaboka svako jutro je prazna, dok je stara Zagorska magistrala toliko pretrpana automobilima da se njome ne može prolaziti. Nije teško zaključiti u čemu je problem. Ljudi koji svaki dan putuju jednostavno si ne mogu priuštiti da idu autocestom, što je glavni problem koji se mora riješiti", rekao je.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.