NAKON STRAVE U DUBRAVI

Husinec za Direktno: 'Crni niz' prometnih nesreća nastavit će se sve dok ne poboljšamo stanje u društvu

Autor

ig

Crni niz stravičnih prometnih nesreća u Hrvatskoj nastavljen je nakon što je u zagrebačkoj Dubravi u ponedjeljak vozač Audija "pokosio" nekoliko parkiranih automobila, nakon čega mu se vozilo okrenulo na krov. Srećom, nesreća je prošla bez ljudskih žrtava. Ovo je samo jedan slučaj u nizu brojnih nesreća do kojih je nedavno došlo na Hrvatskim cestama, a kako za portal Direktno govori prometni stručnjak i stalni sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec, problem je dublji nego što se čini na prvi pogled.

27.04.2021. u 16:57
Ispiši članak

"Prije tjedan dana sam upozorio na nastavak tog 'crnog niza'. jednostavno rečeno, to je posljedica korona krize. Puno je ljudi ostalo bez posla, oni koji rade imaju manje dohotke, ljudi su 'zapeli' u brojnim dugovanjima i ratama kredita, radi čega raste i razina nervoze u društvu. Već mjesecima svi su zaključani kod kuće, ugostitelji su u velikim problemima, tako da je razumljivo da raste razina nervoze, što velik broj ljudi iskaljuje na cesti. Oni koji su na rubu najčešće prekorače preko njega", rekao je Husinec.

Kako navodi, stanje u prometu je odraz stanja u društvu, a jedini način da se na to utječe je da se problem sreže "u korijenu".

"Ne možemo se lako sukobiti s tim problemom, prvo moramo riješiti stanje u društvu. Jednostavno rečeno, stanje u prometu je odraz stanja u društvu. Te probleme riješit ćemo tek kada riješimo društvene probleme i zadržimo kulturne ljude, kada ljudi zaključe da žele ostati u Hrvatskoj, manje odlaziti u Njemačku i Irsku. Neupitno je da naši najbolji kadrovi napuštaju Hrvatsku u potrazi za boljim životom. Sve dok je to tako, nećemo vidjeti boljitak i poboljšanje perspektive", komentirao je Husinec.

Tvrdi da je nepotrebno i retroaktivno donositi strože zakone i povisivati kazne, budući da ih ljudi ne mogu platiti. Da bi se na to utjecalo, potrebno je povećati broj kvalitetnih ljudi u državi kako bi se povećao broj kvalitetnih ljudi na cestama.

"Zakoni su veoma strogi, ne možemo ih dodatno postrožiti. Ono što nam treba je strpljenje i usmjerenje na rješavanje ostalih problema. Kada se stabilizira stanje u državi, vidjet ćemo poboljšanje i u prometu. Ne slažem se da je postroženje zakona rješenje u ovom slučaju. Zakone smo digli na maksimum, jednostavno ih više ne možemo postrožiti. Zakoni su veoma strogi, a ono što nama treba je njihovo primjenjivanje i realizacija.

Kazne su veoma visoke, no na žalost se ne realiziraju. Uzalud pišemo kazne ako ih ljudi ne mogu platiti. Onaj tko je kažnjavan mora biti svjestan da će tu kaznu na kraju morati odraditi. U Hrvatskoj ljudi još uvijek na cijelu situaciju gledaju sa stavom 'nezaposlen sam, nemaju mi što oduzeti, pa zašto bih to platio?'. kada taj stav promijenimo, imat ćemo veći efekt od novog zakona", rekao je Husinec.

Na kraju navodi kako infrastrukturalni problemi u ovom slučaju ne igraju veliku ulogu.

"Infrastruktura je veoma dobra. Iako su pojedini problemi vezani uz nju, ne može se reći da nam ceste nisu dobre. Koliko god se ljudi žalili, ne može se osporiti da su nam autoceste bolje nego u Njemačkoj", zaključno je poručio Husinec.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.