KOMENTAR ZA DIREKTNO

Hrvatski predsjednik bi mogao biti i ratni, politolog upozorio: 'Ovo se prikriva'

Autor

Josipa Galić

Jesu li ostali predsjednički kandidati zasjenjeni Ivanom Kekin te kako je ova kampanja "politika bez politike" prokomentirao je politolog prof. dr. sc. Anđelko Milardović.

17.12.2024. u 19:45
Ispiši članak

Za početak je prokomentirao zbivanja oko Kekin. "Ovo je sada top tema koja se nametnula u kampanji, ali svaki puta se izvuče neka tema koja se vrti. Koliko je ona bitna za izborni proces na mjestu predsjednika Republike to je druga priča. Smatram da je u ovoj kampanji potpuno nestala politika. To je politička kampanja bez politike koja se temelji na komunikaciji, na podmetanjima. Dakle, analizira se komunikacija što je tko rekao, a ne što netko može predložiti", rekao je na početku razgovora za portal Direktno.

Istaknuo je kako prijedlozi kandidata manje-više iskaču iz ustavnih nadležnosti predsjednika Republike pa je kazao kako imamo osjećaj kao da se vodi kampanja za parlamentarne izbore. "Znači, sadržaj je poremećen ili je pomaknut. Na kraju kraja, cijela kampanja ima sva obilježja političke psihopatologije moći. Ona je tako strukturirana da je u funkciji zarobljavanje i društva i države. Ne nudi nikakve prijedloge", poručio je Milardović.

Osvrćući se na konkretnu situaciju predsjedničke kandidatkinje Ivane Kekin, upitali smo ga smatra li da ona ovim situacijama u medijima gubi birače te tko bi ih joj mogao oduzeti. "Jedna slična afera s Malim i Zrikavcem je zamijenjena ovom. S dnevnog reda su skinuti Mali i Zrikavac, a u fokus je stavljeno Hladno pivo", kazao je politolog.

FOTO: Vanesa Pandzic / CROPIX

'Sve se spinira'

"Na taj način je vladajuća struktura htjela pokazati 'da nismo mi baš takvi, ima i drugih koji su slični'. I onda je napravljena ta komunikacijska inverzija, skretanje pozornosti na gospođu Kekin i Hladno pivo. Više nitko ne priča o ovome Malome, Mali čita ovu knjigu 'Faktologija' i oduševljen je s tom knjigom", kazao je politički analitičar.

Smatra da se cijela kampanja vodi na tragu eseja američkog analitičkog filozofa Harryja Frankfurta pod radnim naslovom "On Bullshit". "Značenje tog eseja na komunikološkoj i jezično-analitičkoj razini je da akteri u komunikaciji više ne vode računa o istini. Ona se okreće. Dakle, sve se spinira. Ne vode računa o etičkom minimumu. Dopuštena je igra bez lopte, dopušteno je podmetanje, vrijeđanje, omalovažavanje. Klasični primjer amerikalizirane kampanje", kazao je.

"Zapravo, klasični primjer je ova s Donaldom Trumpom, koja je prošla, a ovo je samo kopija amerikalizirane kampanje. Kompletno je kampanja promašana. To je politika bez politike koja se odvija na ovoj paradigmi 'On bullshit'. Kampanja je u tematskom smislu svjetlosnim godinama udaljena od ustavnih nadležnosti predsednika Republike", upozorio je Milardović.

FOTO: EPA/Thibault Camus 

'Sva su četiri svjetska igrača preko različitih mehanizama u kampanji'

Naglasio je i kako je kampanja pomoću novih medija, koji su uključeni u kampanju, u funkciji zbunjivanja stada. "To je jedan termin o kojem je govorio Noam Chomsky da se plasiraju različiti sadržaji kako bi se zavelo biračko stado. Ona je isto tako, kako bi rekao Walter Lippmann, na tragu koncepta proizvodnje pristanka. Tako da mi pristanemo na ovaj tip komunikacije koja se bazira na ideji 'On bullshit'", rekao je.

"Što znači da nas akteri ili kreatori kampanje ili tog tipa komunikacija, to su prije svega zaposlenici partijskih aparata, njihove afilacije ili prodružene ruke PR agencije i njihovi analitičari koji su u kompaniji, koji tvore tu anatomiju moći, oni nas trebaju navesti na ono da mi ne vjerujemo vlastitim očima što vidimo", istaknuo je.

"Pogledajte sve kandidate pa postavite pitanje o međunarodnom utjecaju koji se ne vidi u ovoj kampanji, ali postoji. Pogledajte koja je uloga Amerike, koja je uloga Izraela, koja je uloga Rusije, koja je uloga Europske unije. Dakle, sva su ova četiri igrača preko različitih mehanizama u kampanji. Neka pobijedi onaj koji će spašavati demokraciju u odnosu na autoritarne i diktatorske tendencije aktualne vlasti", upozorio je.

FOTO: EPA/Alexander Kazakov

'Važno je pitanje bira li se ratni predsjednik'

Milardović je upozorio i na pogoršavanje aktualne situacije u svijetu, posebno potencijalnog sukoba Rusije i NATO-a. Istaknuo je i činjenicu da bi u slučaju novog rata odabrani predsjednik mogao biti i ratni predsjednik.

"U sljedećih pet godina možete očekivati sukob NATO-a i Rusije. Nitko ne govori o toj dimenziji. Što ako se to dogodi, onda je bitno tko će biti ratni predsjednik. O tomu se ne govori, to se prikriva", istaknuo je Milardović. Spomenuo je i kako predsjedničke kandidate treba pitati hoćemo li kupovati dodatnu opremu.

Strašne poruke stižu iz Moskve: 'Rusija se mora pripremiti za rat protiv NATO saveza

"Pitanje nije na tragu zbunjivanja javnosti, već informacije koja opisuje moguće stanje. U takvom jednom scenariju možemo se nadati 'kroasan bojni'. Tko je bio od njih u vojsci, kakve veze imaju s vojskom, s Domovinskom ratom. Važno je pitanje bira li se ratni predsjednik ili ne. Ako se bira, onda birajte pametno", zaključio je.

Glasova: 54326

Glasovanje je završeno

Miro Bulj

4%

Tomislav Jonjić 

19%

Ivana Kekin

4%

Branka Lozo

14%

Zoran Milanović

27%

Dragan Primorac

20%

Marija Selak Raspudić

9%

Niko Tokić Kartelo

2%

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.