'VOZITE SE TRAKTORIMA!'
FOTO Projekt Aglomeracije u Velikoj Gorici: Mještani će dobiti kanalizaciju, ali će se zato mjesecima voziti po blatu i rupama
Šire područje Velike Gorice već je neko vrijeme veliko gradilište. U tijeku je provedba projekta "Sustav odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda aglomeracije Velika Gorica" koji se odvija na tri područne cjeline, a riječ je o ključnom infrastrukturnom projektu financiranom iz Kohezijskog fonda Europske unije.
Međutim, građani sela u kojima traju radovi javili su se portalu Direktno nezadovoljni spoznajom da će ulice, u kojima je postavljen novi sustav kanalizacije, tako "raskopane", stajati do ljeta iduće godine. Potvrdili su to i iz VG Vodoopskrbe, tvrtke koja provodi projekt, za VG Danas; "asfaltiranje prijekopa izvršit će se istekom zimskog perioda", odnosno nakon 15. travnja 2021.
Međutim, građani su, kažu, bijesni jer je teško voziti tako raskopanim ulicama, a uz to pješaci zaobilaze blato i rupe i nerijetko hodaju posred ceste. Voziti se, kažu, biciklom ili na rolama i ''nije neka sreća''.
"Na što će to ličiti kada krenu jače kiše i snijeg - bolje je ne razmišljati; vozite se TRAKTORIMA!", piše jedan ljuti građanin u Facebook grupi "Gorica može i mora bolje".
U spomenutoj Facebook grupi jedan je mještanin Velike Mlake podijelio i video snimljen početkom listopada ove godine, kada su, nakon radova, izvođači ostavili velike rupe široke i duboke po nekoliko metara ograđene tek "trakicom". Iste su adekvatno ograđene tek, doznaje portal Direktno od izvora koji je želio ostati anoniman, nakon što je automobilu jedan kotač propao u rupu.
Ipak, u tijeku je asfaltiranje cjeline A2 koja se proteže kroz 14 sela, od Kobilića do Petine, a kako je za portal Direktno kazala Renata Ivančan, voditeljica usluga promidžbe i vidljivosti u ime VG Vodoopskrbe, upravo je ova cjelina iznimka "na kojoj je Izvođač pristupio asfaltiranju prometnica ranije, svjesno preuzevši rizik, iako ugovor niti na jednoj od dionica ne predviđa parcijalno preuzimanje radova od strane VG vodoopskrbe već predviđa ukupno preuzimanje svih radova predviđenih Ugovorom".
Upravo za tu dionicu odabran je izvođač radova GIP PIONIR d.o.o., dok preostale dvije cjeline, A1, koja obuhvaća područje Velike Gorice, Lukavca i Velike Mlake te cjeline A3, koja se odnosi na područje Donjeg Turopolja vodi tvrtka Roco-Commerce, a upravo te dionice ostat će u blatu i rupama još neko vrijeme.
Inače, riječ je o projektu rekonstrukcije i dogradnje sustava odvodnje sa 145 km cjevovoda, usporedno s time ići će i rekonstrukcija prometnica po kojima cjevovodi prolaze, a kako se čini, veliki broj stanovnika zimi će doslovno tražiti rupe po cesti.
"Na svakodnevnoj razini ulažu se maksimalni napori od strane VG Vodoopskrbe i Izvođača kako bi se pronašlo najbolje rješenje za privremenu sanaciju svake mikro lokacije s obzirom na cjelokupni projekt i planiranu dinamiku radu", odgovorila je Ivančan na naš upit zbog čega prometnice na kojima su završeni radovi još nisu asfaltirani Renata Ivančan.
"Ugovorne obveze vezane za dinamiku i asfaltiranje prometnica te njihovog vraćanja u prvobitno stanje, obvezuju Izvođače da je to rok koji je naveden kao rok završetka Projekta, stoga VG Vodoopskrba nema mogućnost uvjetovanja drugačije dinamike", napisala je Ivančan dodajući da je to situacija na koju nisu mogli utjecati.
Vrijednost projekta iznosi 595.225.156,00 kuna, u čemu VG Vodoopskrba sudjeluje s 52.578.000, 00 kuna, odnosno 8,84 posto, što, kaže Ivančan, nedvosmisleno ukazuje na činjenicu kako sama VG Vodoopskrba ne bi mogla sufinancirati ovako veliki projekt.
Od toga udjeli u sufinanciranju projekta izgledaju ovako; bespovratna sredstva Europske unije iznose 398.082.000,00 kuna, odnosno čine 66,88 posto, Hrvatske vode sudjeluju sa 72.283.000,00 kuna i postotnim udjelom od 12,14 posto, udio državnog proračuna iznosi 72.283.000,00 kuna, odnosno 12,14 posto.
"Stoga, iako ćemo neko vrijeme ove radove najviše pamtiti po neravnim cestama, blatu i lokvama vode u i ispred naših dvorišta, u narednima ćemo baš zbog tih godina uživati u čišćoj vodi i prirodi te boljem i konkurentnijem okruženju za život i rad svih naših sugrađana", optimistična je Ivančan.
Dodajmo još da su radovi započeli u prosincu prošle godine, a trebali bi trajati 36 mjeseci.
Komentari
VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.