LAŽNO OGLAŠAVANJE

Facebookom kruži plaćeni oglas kojim se pokušava diskreditirati Plenkovića, imamo reakciju Vlade

Autor

mn

Facebookom kruži plaćeni oglas, čiji je cilj diskreditirati predsjednika hrvatske Vlade Andreja Plenkovića.

19.08.2020. u 17:28
Ispiši članak

"Zadnje ulaganje Andreja Plenkovića prestravilo je stručnjake u snažnim i velikim bankama", navodi se u opisu statusa objavljenog na stranici 'Travel places'.

Naslov poveznice koja je priložena u status glasi: "Andreja Plenkovića Najnoviji Skandal", a kliknete li na istu bit ćete prebačeni na stranicu "Glas Hrvatske", Hrvatske radiotelevizije koja povezuje domovinsku i iseljenu Hrvatsku.

Sve ukazuje kako je riječ o lažnom oglasu koji za cilj ima diskreditirati predsjednika Vlade, no ostaje nejasno kako se u cijeloj priči našla HRT-ova stranica.

Jer obično se ovakvim "navlakušama" koriste portali, kako bi senzacionalističkim naslovima, privukli čitatelje da kliknu na poveznicu i time povećaju čitanost.

HRT se ogradio od oglasa

Zvuči nevjerojatno da bi si HRT ovako nešto dozvolio, zbog čega smo ih zamolili za komentar.

Potvrdili su nam da navedeni oglas nema nikakve veze s njima, te da isti oglas nikad nije objavljen na stranicama Glasa Hrvatske.

Upitali smo ih, hoće li napraviti nešto, da se širenje oglasa, čija poveznica vodi na stranicu Glasa Hrvatske, zaustavi. Odgovor nismo dobili.

Vlada najavila prijavu

"Predsjednik Vlade nema nikakve veze s tim objavama na društvenim mrežama i pozivamo građane da ne nasjedaju na takve prijevare. Prijavit ćemo slučaj nadležnim službama MUP-a, koje će dalje postupati sukladno zakonu", odgovorio nam je glasnogovornik Vlade Marko Milić.

Tko stoji iza oglasa?

Na pitanje, tko bi mogao stajati iza ovakvih oglasa, stručnjak za internetski marketing Željko Riha, odgovorio nam je: "Bilo tko, tko otvori stranicu ili Facebook Ads račun i krene oglašavati. Restrikcija zapravo nema, dovoljna je kreditna kartica i to je to".

Kad su oglasi u pitanju, Facebook je poprilično fleksibilan. "Meni nitko ne brani da dignem Facebook Ads kampanju za određeni portal i krenem oglašavati razne oglase koji vode na stranice tog portala.  Ako netko takav oglas prijavi, Facebook ga može ukinuti, ali ako ne prijavi, i Facebook ne vidi ništa sporno s oglasom, oglas se vrti. Slična je stvar i s Googleom", zaključuje Riha.

Plenković nije jedini, meta prevaranata bili su i...

A nije Plenković jedini Hrvat koji se našao na udaru internet prevaranata. Kako je to, na svojoj koži osjetila je pjevačica Nina Badrić. Njezino ime, fotografija i svjedočanstvo iskorišteni su za reklamiranje tableta za mršavljenje.

Žrtva prevaranata bio je i HRT-ov voditelj Davor Meštrović. Njegovo ime i fotografija korišteni su lažnom intervjuu, kojim su se promovirale tablete za dijabetes.

Slično su prošle i njegove kolegice s iste televizije, Anita Bilić i Marta Šimić Mrzlečki, kojima su također ukradeni identiteti za kreiranje lažnih oglasa, kojima su prevaranti pokušali ostvariti neku korist.

Pošteđeni nisu bili ni glazbenici Tony Cetinski Stjepan Hauser, glumica Zrinka Cvitešić, voditeljica Mila Horvat, kao ni poduzetnici Mate Rimac i Emil Tedeschi.

Ljudi ne nasjedajte na ove glupe prevare. Stalno koriste identitete javnih osoba - na žalost i mene.

Objavljuje Mate RimacČetvrtak, 6. kolovoza 2020.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.