'NE TREBAŠ BITI POLUGOL DA BI PRIVUKAO MASE'

DUHOVNI INFLUENCERI Evo tko su ljudi koji putem društvenih mreža umjesto skupih predmeta promoviraju predbračnu čistoću i Božju ljubav

Autor

Petra Vuka

"Biti 'influencer' u 21. stoljeću znači biti čuvar korijenja, čuvar svega što nas čini dijelom drugih, što nam daje osjećaj da pripadamo", rekao je Papa na bdjenju na Polju sv. Ivana Pavla II. početkom godine ispred 300.000 mladih. Kao što smo već pisali, biznis influencera, čak i u Hrvatskoj, sve više raste. Čini se da su influenceri zamijenili ulogu javnih osoba, ili kako ih popularno nazivamo, celebrityja. Svaka komercijalna objava, koja mora biti savršeno prikazana i uređena, hrvatskih influencera donese im i do nekoliko tisuća kuna. I dok je upravo prikazivanje i "prodavanje" svog savršenog života jedini zadatak današnjih influencera, postoje i oni kojima ono komercijalno nije najvažnije. Donosimo imena hrvatskih katoličkih influencera koji dokazuju ono sporno – ne trebaš biti polugol da bi privukao mase!

07.07.2019. u 11:59
Ispiši članak

Društvene mreže i platforme koje koriste influenceri postale su sinonim za komercijalizaciju. Želite vidjeti kakve cipele su ove sezone hit? Instagram. Želite provjeriti koje su kreme protiv bora najefektnije? Instagram. Želite saznati koji je europski grad najjeftiniji za putovanje? Instagram. A što ako želite čuti malo više o Bogu i njegovoj neizmjernoj ljubavi, ili ste pak zasićeni savršenim i skupim životima celebrityja i najvećih influencera i jednostavno želite gledati život ljudi u vjeri, skroman, pokoran i vjeran Gospodinu? Iako javnosti možda nepoznati, kako ih popularno nazivaju, hrvatski katolički influenceri dokaz su da vam društvene mreže mogu ponuditi čak i to.

Iako će se mnogi vjernici složiti kako je upravo Papa Franjo najutjecajniji influencer za mlade, Hrvatska ima još nekoga. Nekoga kome Instagram, YouTube i Facebook nisu platforme za prodaju, reklamiranje i prikazivanje fotografija s najljepših i najskupljih ljetnih putovanja. Nekoga tko društvene mreže koristi za prijenos dobre energije, Božje ljubavi, evangelizacije, Isusovo postojanje.

I dok su klasičnim influencerima uzor slavne osobe, njima je uzor Gospodin i cijela Katolička crkva.

Vjeroučitelj-influencer

Vjeroučitelj riječke gimnazije Marin Miletić na svojim internetskim profilima polako, ali sigurno mijenja percepciju javnosti o vjeroučiteljima i vjeronauku općenito. Izrazito otvoreno i javno, pogotovo na svom YouTube kanalu, prikazuje svoj život razgolićen od problematične mladosti, obraćenja i današnjeg vjeroučiteljskog rada. Ali ne kako bi prezentirao sebe i svoj ego, već kako bi pokazao da se, u moru komercijalnih influencera, prihvatio onog najtežeg posla - rada s mladim ljudima.

Ovaj riječki vjeroučitelj na svom YouTube kanalu obrađuje teme poput vjernika i tetoviranja, čuda Međugorja, Isusov stav o teretani, moć molitve, prava istina o Crkvi. No, često se dotakne i onih aktualnijih, državnih tema poput nedavnog raspada Živog zida, uspjeha kćeri predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović te afere ministra uprave Lovre Kuščevića.

"Kažu mi zašto se toliko trošiš na YouTube kanalu? Ja ne radim ono što je lako, nego ono što mi donosi smisao. Stare istine naviještati u novom ruhu, kako je rekao sveti Ivan Pavao II. Volim reći: površno davanje daje površne rezultate", napisao je Miletić na svom Facebooku.

Miletića na YouTube kanalu prati 5250 ljudi, na Instagramu 2880, a na Facebooku 3261.

 

 

Evangelizacija društvenih mreža

Na našoj sceni influencera pojavilo se nešto osvježavajuće. Emina Dabo Hunjak (32) i Marijeta Martić (29) koje djeluju na Instagramu, Facebooku i YouTubeu, kriju se iza imena "Chance for walk". Emina je završila kroatistiku i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, na kojemu je i doktorirala s temom Paškog pučkog pjesništva. Marijeta je završila studij Teologije na Bogoslovom fakultetu u Zagrebu, odakle je i rodom. Ove dvije mlade influencerice zajedno vode društvene mreže na kojima, kako kažu, provode evangelizaciju i zagovaraju predbračnu čistoću, o čemu je portal Direktno već ranije i pisao.

"Budući da smo i same prolazile kroz sve što mladi danas prolaze, vjerujemo da im se možemo približiti te im pokazati i drugačiji put. Put mira, radosti, pozitivnog razmišljanja, put na kojem će raditi na sebi i otkrivati svoje darove i talente. Želimo im Isusa donijeti u svakodnevicu i želimo da ih On mijenja i čini boljima", rekle su djevojke ranije ove godine za Jutarnji list.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Susret influensera😎😁 Video očekujte 🔜 uskoroo🎬🤗 Rijeka, vidimo se❤️😇 @marinmiletic_

A post shared by ChanceForWalk (@chanceforwalk) on Jun 22, 2019 at 8:05am PDT

Pored šminke, odjeće, hotela i drugih materijalnih stvari koje influenceri promoviraju na svojim profilima, one oglašavaju gotovinske kredite. Upoznale su se na Laudato televiziji na kojoj su zajedno radile i upoznale se s osnovama snimanja i montiranja, koje im je kasnije bila odskočna daska za njihov sadašnji kanal na kojemu neumorljivo objašnjavaju teološke pojmove, ali i odgovaraju na razna pitanja svojih pratitelja.

Djevojke su istodobno i članice katoličkih molitvenih zajednica, dio župe Duha Svetoga na zagrebačkom Jarunu te vanjske članice katoličke karizmatske zajednice mladih "Božja pobjeda" u Zagrebu. Kao velikog uzora spominju i don Damira Stojića koji "zna doprijeti do mladih" i čija su predavanja posjećivale s oduševljenjem.

"Ljudi nam se jave s nekom problematikom i postave pitanje. Najčešće preko Instagrama, to je za mlade najvažnija mreža. Na temelju njihovih javljanja mi stvorimo priču i odredimo temu. Želimo pokazati mladima da Biblija nije nešto što stoji doma zatvoreno te služi samo svećenicima. To je način na koji želimo ući u živote mladih te im pomoći kroz naša iskustva, jer postojali su dani kada i mi nismo imale samopouzdanja, kada smo bile izgubljene, u identitetskoj krizi, kada nismo znale koji bi faks upisale i slično. Iz vjerske se pozadine i temelja mogu itekako popraviti stvari, vjera pruža nadu, hrabrost, utjehu. To je dakle naša misija i smjer u kojemu ćemo nastaviti djelovati putem naših kanala", pojasnile su svoj rad.

Ne trebaš biti polugol

Kako su rekle, htjele su u tom mnoštvu Instagram profila, gdje su svi polugoli, gdje se prenosi poruka "ako si polugol, privući ćeš mase", reći ljudima da je to laž, da ne trebaš biti polugola ili našminkana da bi se bolje osjećala. Na svojim pažljivo isplaniranim profilima govore o meditaciji na kršćanski način, dijele poveznice za predavanja o tome zašto se treba suzdržati od seksa prije braka, citiraju Bibliju, pozivaju vas na kavu s Isusom, objašnjavaju na kakvu vas na avanturu života poziva Duh Sveti.

Najveći uzor, za kojeg kažu da je najveći influencer, im je upravo Papa Franjo. "Papa nam je veliki uzor, on je veliki svjetski influencer. Odlučio se približiti mladima, na društvenim mrežama. Mi ga jako volimo i lajkamo i shareamo, citiramo ga", kazala je svojedobno Emina.

Eminu i Marijetu na YouTube kanalu prati 1700 pratitelja, na Facebooku 1661, a na Instagramu čak 9818!

Poznati svećenik između branitelja i policije

No važno je spomenuti i poneke svećenike koji su svoja vjerska uvjerenja, osim u Crkvi, odlučili dijeliti i na društvenim mrežama te tako u javnosti izazvali sve veći interes, što dokazuje i broj pratitelja.

Ovih dana poznatog isusovca i duhovnika mladih, patera Ivana Mandurića, koji je poznat pod pseudonimom Pater Ike, u medijima ima sve više budući da se ne libi govoriti o kontroverznim temama, poput traženju Boga, duhovnome pozivu u zreloj životnoj dobi, o stajanju na vratima između branitelja i policije, o homoseksualcima, domoljublju, reevangelizaciji i angažmanu Crkve i svećenika.

Pater Ike je duhovni voditelj molitvene zajednice Srce Isusovo u zagrebačkoj bazilici Srca Isusova u Palmotićevoj ulici.

No javnosti je vjerojatno poznat po tome što je zaustavio ulazak interventne policije u crkvu svetog Marka gdje su prije četiri godine branitelji neumorno prosvjedovali.

Svoju popularnost među mladima pater Ike može zahvaliti i angažmanu na Facebooku, na kojemu vrlo često postavlja objave koje se nerijetko prenesu. Naime, nedavno je na svom profilu, u namjeri promoviranja i pozivanja mladića u "kamp za prave muškarce", napisao: "Ako muškarac dopusti da mu žena kaže kakav treba biti, on samo može postati loša žena. Muškarac je domoljub. On ima potrebu, i u srcu dužnost, da brani i ureduje sav svijet, kroz sve dopustive i moguće oblike borbe", no kasnije je pojasnio kako nikad nije rekao da postoji ijedan posao koji muškarac ne bi smio raditi te da muškarac mora biti spreman i sposoban obavljati svaki posao u kući koji može.

Bilo kako bilo, pater Ike ima neizmjerno veliki utjecaj na mlađu populaciju, čiji su dokaz 4839 pratitelja na njegovom Facebook profilu.

Ne zamaram se brojem 'lajkova'

Dominikanac Ivan Dominik Iličić, koji djeluje u dominikanskom samostanu svetog Jeronima u Rijeci, vrlo je aktivan na Facebooku.

"Stranica je javna, kao i profil. Nemam što skrivati, a ono što objavljujem nadam se da će barem nekome koristiti. Ne treba se zamarati brojem prijatelja i 'lajkova'. Važnija je kvaliteta ponuđenog sadržaja, iako to dvoje često ide zajedno. Gdje je dobar sadržaj, zasigurno će s vremenom rasti i broj ljudi koji će ga pratiti", istaknuo je Ivan Dominik za Slobodnu Dalmaciju.

Na profilu i stranici nastoji objavljivati vjerske sadržaje, ali i one pozitivne i motivirajuće.

"Volim objavljivati fotografije i video sadržaje koji u sebi nose lijepu poruku. Naglasak stavljam na tematiku radosti jer je kršćanstvo prije svega, radosna vijest, živa vjera koja poziva na susret s Raspetim i Uskrslim Gospodinom, Isusom Kristom koji je živi Bog i koji nas osposobljava da u nama može prebivati Duh Sveti, koji jest Duh istinske radosti", kazao je Ivan Dominik.

Njega na Facebooku profilu prati čak 14.043 osobe.

Studentski kapelan

Svakako, broj pratitelja don Damira Stojića, hrvatskog katoličkog svećenika, salezijanca, studentskog kapelana Grada Zagreba, pokazuje upravo koliko i ovaj svećenik ima utjecaja na javnost, pogotovo mlade. Naime, njegovu Facebook stranicu ima čak 52.804 pratitelja.

Don Damir Stojić gostuje u raznim emisijama, a često se nađe u srži skandala budući da nerijetko komentira kontroverzne, aktualne teme. Također, na svom profilu na Facebooku objavljuje i audio sadržaj svojih propovijedi.

Njegovo predavanje o pornografiji ranije ove godine izazvalo je veliku buru u javnosti, a nazvan je podrugljivo čak i "najglupljim svećenikom u Hrvatskoj", na što je u jednom intervjuu za Večernji list Stojić odgovorio: "Ako sam glup ili sam gluplji zato što govorim istinu, onda sam ponosan i ponosniji. Sam Isus Krist obećao je svojim apostolima progon i izrugivanje radi njega i istine. Zato me ovo uopće ne dira i čak me hrani".

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.