Milanović - car

Država dokapitalizira Podravku u kojoj SDP-ovac kupuje auto za 100.000 eura

Autor

Direktno.hr

Vlada je u srijedu odlučila da će država, kako bi zadržala kontrolni paket dionica, sudjelovati u upravo započetom procesu dokapitalizacije Podravke, a prodaju svojih udjela u temeljnom kapitalu planira za povoljniji trenutak kako bi se ostvario prihod za državni proračun.
08.07.2015. u 11:45
Ispiši članak

Država će u dokapitalizaciji sudjelovati s nešto više od 40 milijuna kuna, a Zavod za mirovinsko osiguranje i Kapitalni fond s ukupno oko 68 milijuna kuna.

Vlada je, naime, dala suglasnost HZMO-u na sudjelovanje u dokapitalizaciji Podravke, a naložila je i Centru za restrukturiranje i prodaju (CERP) da u ime i za račun države upiše i uplati najviše 141.000 dionica.

Glavna skupština Podravke je početkom lipnja odlučila o povećanju temeljnog kapitala izdavanjem do 1,7 milijuna novih redovnih dionica javnom ponudom, po cijeni od 300 kuna po dionici, čime ta kompanija očekuje prikupiti do 510 milijuna kuna.

Temeljni kapital Podravke prije povećanja iznosi gotovo 1,2 milijarde kuna, a podijeljen je na 5.420.003 dionice, svaka nominalnog iznosa 220 kuna.

Republika Hrvatska ima 9,84 posto dionica Podravke, HZMO 10,61, a Kapitalni fond 5,93 posto.

Temeljem udjela od 9,84 posto Republika Hrvatska ima pravo na upis 136.358 dionica koje treba platiti 300 kuna po dionici, pa bi trošak dokapitalizacije za državu iznosio 40,9 milijuna kuna, objasnio je ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak.

Trošak za HZMO iznosio bi oko 44 milijuna kuna, a Kapitalnog fonda 24 milijuna kuna.

"Vrijednost dionice Podravke u ovom trenutku smatra se podcijenjenom i odustajanje od sudjelovanja u dokapitalizaciji ne bi bilo ekonomski opravdano", objasnio je Vrdoljak.

Stoga je zajednička odluka državnih imatelja dionica da sudjeluju u dokapitalizaciji Podravke, s ciljem zadržavanja kontrolnog paketa dionica, 25 posto plus jedna dionica.

"Nakon provedene dokapitalizacije planira se prodaja udjela u temeljnom kapitalu, ali u povoljnijem trenutku, uz premiju i ostvarenje prihoda za državni proračun", istaknuo je ministar, dodavši kako bi se dionice državnih imatelja ponudile zainteresiranim dioničarima, društvima za upravljanje mirovinskim fondovima ili nekom strateškom partneru koji bi zajamčio daljnji rast i razvoj Podravke.

Upis novih dionica Podravke u prvom i drugom krugu započeo je utorak. U prvom krugu, koji će trajati do 13. srpnja, pravo upisa i uplate imaju radnici Podravke i njezinih povezanih društava - Danica, Belupo i Ljekarne Deltis Pharm.

U drugom krugu, koji će trajati od 7. do 20. srpnja, pravo upisa i uplate dionica imaju dioničari Podravke koji su imali evidentirane dionice na svom računu vrijednosnih papira u SKDD-u na dan 3. lipnja.

Sukladno odluci glavne skupštine, Uprava Podravke će u roku od pet radnih dana od zaključenja drugog kruga odlučiti o eventualnom provođenju trećeg kruga.

Povećanjem temeljnog kapitala izdavanjem novih dionica Podravka očekuje prikupiti do 510 milijuna kuna. Podravka ta sredstva prvenstveno planira koristiti za financiranje akvizicije dionica ljubljanskog Žita, za ulaganje u širenje poslovanja na novim tržištima te kao djelomični izvor financiranja investicije izgradnje nove tvornice krutih, polukrutih i tekućih lijekova Belupa, najavila je Uprava koprivničke kompanije prilikom nedavnog predstavljanja procesa dokapitalizacije tvrtke investitorima.

Otpuštanje radnika, kupovina skupih automobila

Predsjednik Podravkine Uprave Zvonimir Mršić, poznati SDP-ovac ovoga je vikenda objavio je fotografiju na Facebooku uz komentar ''Došel!''. Tako je skupocjeni automobil kupila Podravka na čijem je čelu po političkom ključu poznati SDP-ovac.

Mršić je za koprivnica.net potvrdio da crvena Tesla S u upotrebu kreće od danas. Crvena boja i električni automobil zapravo trebaju biti simbol nove Podravke i drugačijeg načina razmišljanja.

Automobil je proizveden u Sjedinjenim Američkim Državama, a Podravka ga je platila avansno, pretpostavlja se da je cijena između 90.000 i 100.000 eura, dok je bespovratni državni poticaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost iznosio oko 10.000 eura.

Doseg baterije takvog modela automobila iznosi do 400 kilometara, ovisno o načinu vožnje. U Koprivnici postoji pet punionica za električne automobile, a jedna je i kraj Podravke.

U ovom trenutku Tesla na području Hrvatske nije podržan s mrežom superbrzih punionica, no očekuje se da će se mreža superbrzih punionica početi graditi krajem ove godine, kada bi se proširila i na srednju Europu, piše koprivnica.net. To znači da Mršić u Tesli ne može baš daleko.

Državna perjanica pod SDP-ovom vlašću - Podravka u godinu i pol dana Mršićeve vladavine, do početka 2014. godine, otpustila 700 radnika.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.