LOŠE ODRAĐENO SPAJANJE POSLOVANJA

Drama u jednoj od velikih banaka: Nezadovoljni klijenti šalju prigovore i gase račune

Autor

dm

Jedna od vodećih hrvatskih banaka, Erste banka, krenula je s racionalizacijom svog kartičnog poslovanja i preuzimanjem tvrtke kćeri Erste Card Cluba, no prvi rezultati su šokantni.

14.10.2024. u 12:30
Ispiši članak

Dakle, 1. listopada ove godine Erste banka je preuzela dio poslovanja Erste Card Cluba, tj. izdavanje kartica - od kojih je najpoznatija Diners Club kartica. Svi korisnici Dinersa postali su tako ujedno i klijenti Erste banke, iako to možda dosad nisu bili.

Erste je ugasila posebnu Dinersovu aplikaciju i pripojila ju bančinoj (tzv. George aplikacija).  I o tome je pravodobno obavijestila potrošače. I tu nastaju problemi. Erste je očito precijenila vlastite tehničke sposobnosti, jer sudeći po komentarima na društvenim mrežama, u poslovnicama i prigovorima korisnika ništa ne funkcionira kako bi trebalo, iako je cijeli proces trebao biti gotov još prije dva tjedna.

Građani se žale da im računi stižu prerano, da se uplaćene rate kredita ne vide, da im stanje na računima ne odgovara realnome, da transakcije nisu vidljive niti s odgodom od nekoliko dana i slično. Erste banka je, prije ovog pripajanja, bila izuzetno hvaljena na društvenim mrežama i u poslovnim krugovima kao jedna od modernijih i biznis orijentiranih banaka, no to je sada očito došlo u pitanje.

FOTO: HINA

Ne vide se transakcije, naplaćene nedospjele rate...!

Nekoliko čitatelja (podaci poznati redakciji) odgovor na svoj prigovor uložen u poslovnici nisu dobili od banke niti nakon tjedan dana. Telefonska služba za korisnike kao da više ne postoji, a vrhunac je prigovor klijenta koji ističe kako su mu sve nedospjele rate (kredit na dvije godine) odjednom poslali na naplatu! Drugi pak tvrdi kako su mu bez suglasnosti počistili račun i sve nedospjele rate podmirili unaprijed (podaci poznati redakciji). 

Prema neslužbenim informacijama, a neki od nezadovoljnih korisnika (podaci poznati redakciji) to su nam i potvrdili, prekinuli su poslovanje s Erste bankom i zatvorili račune u banci.

"Užas. Uplata izvršena prije tri dana. Vidi se u aplikaciji da vam je sjelo, ali sredstva dostupna za korištenje nisu oslobođena sukladno uplati. Cifra stoji je ista kao prije uplate. Plus onaj broj 072... čemu služi?", piše u komentarima na Facebook stranici Erste banka nezadovoljna građanka.

"Nije mi jasno zašto nema još račun za listopad za karticu Erste Visa. Zoveš i stalno govori agenti nisu slobodni i kako da dođeš do informacija. Ono prije je bilo puno bolje. Računi kasne i onda će zbog njih blokirati karticu i slati opomene.", piše druga čitateljica.

"Toliko sam oduševljen ovom novosti, a posebno nedostupnosti aganata koje bezuspješno zovem cijeli dan da naveliko razmišljam o promjeni banke iako sam godinama bio zadovoljan klijent...", komentar je korisnika, dok je drugi još ogorčeniji "strpljenja više nemam, kao ni razumijevanja...  Sutra idem do poslovnice, ukoliko se situacija ne riješi mjenjam banku bez obzira što sam bio dugogodišnji zadovoljni klijent koji redovno ispunjava svoje obveze i što imam i kredit kod vas..."

"Zašto imam duplo prikazano stanje Visa kartice, a kartica je jedna?A drugo pitanje kada će proraditi specifikacija računa jer bi ga trebao platiti a njega nema..i btw ja nisam korisnik Erste banke pa se isto tako nadam da će se računi moći plaćati kako sam to radio i dosada.. Inače dijete od 5 god. bi napravilo bolju i pregledniju aplikaciju.. katastrofa!!!...hvala i lp", jedan je od ogorčenih komentara.

Korisnička služba ne odgovara

Jedan od čitatelja uzalud traži pojašnjenje Erste banke "molim vas pojašnjenje vezano za sms poruke o navodnom dugu koji trebamo pomiriti kako bi izbjegli dodatne troškove koje nam šaljete prije valute plaćanja. Vrlo je zbunjujuće za nas koji račune plaćamo prije roķa obično".

"Zašto se ne vide promjene na kreditima iako su uplaćene rate za kredite?", "Aplikaciju sam uspio preuzeti međutim uplata od jučer nikako da se proknjiži, sto nikad nije bio slučaj da toliko traje skoro dva dana??", pita se drugi.

Treći pak poentira "koliko zarađujete na prekonoćnim pozajmicama dok vrtite njegove pare?", odgovora Erste banke na ta pitanja nema. Negativnih komentara je toliko da su u Erste banci očito odustali od brisanja istih, što je inače uobičajena korporativna praksa kada su društvene mreže kompanija i banaka u pitanju.

FOTO: Unsplash (Ilustracija) 

Erste banka bez komentara na upite

I portal Direktno pitao je Erste banku koliko su dosad zaprimili prigovora korisnika nezadovoljnih spajanjem/preuzimanjem poslovanja Erste Card Cluba, odnosno koliko je građana zatvorilo svoje račune i prekinulo poslovanje s Erste bankom zbog loše odrađenog posla? Odgovor do zaključenja ovog teksta nismo primili.

Nakon spajanja banaka obično dolazi do brojnih problema na štetu potrošača, o iskustvima korisnika OTP banke ranije je već pisao portal Direktno

Prema podacima Hrvatske narodne banke, Erste banka je inače treća po veličini u Hrvatskoj s aktivom vrijednom od oko 13,3 milijarde eura, odnosno koja, prema podacima HNB-a, drži oko 17 posto hrvatskog tržišta.

Komentari

VAŽNO Ako ne vidite komentare ne znači da smo ih zabranili ili ukinuli. Zahvaljujući pravilima Europske unije o privatnosti podataka treba napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook u ovom browseru i omogućiti korištenje kolačića (cookies). Logirati se možete ovdje: https://www.facebook.com/ 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome to možete učiniti na chrome://settings/cookies. Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.