Pazite što pišete

Daruvarski poštar dobio izvanredni otkaz zbog komentara na Facebooku

Autor

Darko Markušić

Zaposlenici Hrvatske pošte (HP) ponovno se žale na mobbing, o čemu je portal Direktno već ranije pisao. Najnoviji slučaj odnosi se na Daruvar gdje je poštar Goran Mamić na stranicama Hrvatske pošte na društvenim mrežama komentirao uvjete rada, a osobito svakodnevni prekovremeni rad koji nije plaćen. Nakon toga Mamić je pozvan u Zagreb u ured u Zagreb, gdje mu je uručen izvanredni otkaz s obrazloženjem da se u njega više nema povjerenja.

06.09.2017. u 16:49
Ispiši članak

Radnici HP-a, koji su se obratili portalu Direktno, smatraju da je Goranu Mamiću trebalo uručiti prvo opomenu, a ne odmah izvanredni otkaz. Dodatno se čude što su tu odluku supotpisali i predstavnici sindikata, koji bi trebali prije svega braniti radnike. Otpušteni poštar izgubio je time sva prava, iako se radi o čovjeku s dvoje djece i nezaposlenom suprugom.

Radnici koji su se obratili portalu Direktno, vjeruju da je to poruka i svima ostalima da se ne žale i ne govore o uvjetima rada. Sindikat je pritom stao na stranu poslodavca, čude se radnici koji su željeli ostati anonimni.

Mamić se, inače, prije nego što je dobio otkaz požalio, između ostaloga, da se poštare "tretira kao dno dna, da se povećavaju rajoni i da dnevno mora obići preko 900 kućanstava. Nitko ne pita možeš li ostati prekovremeno, nego svaki dan jedan do dva sata ostajemo duže".

"Zaboravite kvalitetnu dostavu, žalosna je to slika nekad super firme, sad je zarada na prvom mjestu", dodao je Mamić.

Iz Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte potvrdili su cijeli slučaj uz obrazloženje kako je "narušavanje ugleda Hrvatske pošte istupanjem u javnosti bilo putem medija ili društvenih mreža, kao i davanje izjava medijima o radu i poslovanju poslodavca bez odobrenja Hrvatske pošte propisano čl. 45. Pravilnika o radu poslodavca kao osobito teška povreda obveza iz radnog odnosa".

Uprava: Narušen je ugled tvrtke

"Važan element u kreiranju ugleda svake tvrtke imaju svi radnici koji na različite načine prenose glas o identitetu i ugledu tvrtke. Sasvim novu dimenziju komuniciranju dale su društvene mreže. S obzirom na to da u svakoj organizaciji, pa tako i u Hrvatskoj pošti, postoje određene norme ponašanja i propisi koje tvrtke u obliku pravilnika usvajaju, tj. službeno donose kao skup pravila i ponašanja, jasno je da u radnom procesu svaki radnik ima svoju ulogu, jasna zaduženja, obveze i pravo da svoje određeno nezadovoljstvo iskaže na primjeren način, u razgovoru s nadređenom osobom, ili upotrijebi propisane mogućnosti. Stoga kanal za komunikaciju radnika i poslodavca nije neka društvena mreža, nego izravan razgovor radnika s rukovoditeljem. Svaki radnik Hrvatske pošte potpisivanjem ugovora o radu prihvaća sve akte poslodavca kojima se normira rad i način rada i pristaje na njih.

Za komunikaciju s javnošću i istupanje u medijima o svim temama u vezi s poslovanjem tvrtke zadužen je Ured za korporativne komunikacije Hrvatske pošte. Istupanjem u javnosti smatra se iznošenje mišljenja, stavova i informacija na društvenim mrežama. Pravilnikom o radu Hrvatske pošte regulirano je što sve obuhvaća osobito teške povrede obveza iz radnog odnosa, kada nastavak radnog odnosa više nije moguć. Među ostalim, teška povreda obveza iz radnog odnosa jest i narušavanje ugleda Hrvatske pošte istupanjem u javnosti bilo putem medija ili društvenih mreža, kao i davanje izjava medijima o radu i poslovanju poslodavca bez njegova odobrenja.

Želimo istaknuti da se svi radnici, ako smatraju da poslodavac na bilo koji način postupa na njihovu štetu ili da postoje bilo kakve nepravilnosti u postupanju poslodavca prema njima, mogu obratiti izravno poslodavcu, a ne pisanjem i objavom komentara na društvenim mrežama dostupnim svim ostalim radnicima poslodavca, većini građana Republike Hrvatske i ostaloj javnosti.

Ako se i kada ovakav slučaj ipak dogodi, radnik ima pravo na očitovanje, a traži se i mišljenje izravnog rukovoditelja. Prije donošenja odluke o otkazu ugovora o radu poslodavac provodi savjetovanje s radničkim vijećem koje se na eventualnu namjeravanu odluku u zakonskom roku može i ne mora očitovati. Ako se radničko vijeće ne očituje, smatra se da je sporazumno s namjeravanom odlukom. Radnik u slučaju odluke o izvanrednom otkazu može zahtjevom tražiti zaštitu prava, koji se odbija ili usvaja. Bez obzira na ishod odluke o zahtjevu za zaštitu prava, radnik i nadalje zadržava pravo zatražiti ostvarenje svojih povrijeđenih prava preko suda. Pravilnik o radu vrijedi za sve radnike Hrvatske pošte", stoji u odgovoru Ureda za korporativne komunikacije Hrvatske pošte.

Sindikat: Poštar nije tražio pomoć sindikata i ne znamo je li se žalio

Milan Jukić, predsjednik Hrvatskog sindikata pošte, istaknuo je kako se "poslodavac odlučio na otkazivanje ugovora o radu obrazlažući objavu Gorana Mamića na društvenoj mreži, kršenjem Etičkog kodeksa i osobito teškom povredom iz radnog odnosa koja je propisana Pravilnikom o radu, nakon čega "nastavak radnog odnosa više nije moguć".

Prema sindikatu dostupnim informacijama, Mamić je nezadovoljstvo uvjetima rada na svom radnom mjestu objavio na društvenoj mreži Hrvatske pošte, koristeći pri tomu izraze koje je poslodavac ocijenio narušavanjem ugleda Društva.

"Unatoč tomu što je, prema ocjeni poslodavca, postupak kolege Mamića, u suprotnosti s odrednicama Etičkog kodeksa i Pravilnika o radu, a uvažavajući činjenicu da tijekom sedmogodišnjeg rada u HP nije načinio nikakav disciplinski prekršaj, te okolnost da je svojim radom uzdržavao dvoje djece i nezaposlenu suprugu, stegovna mjera je mogla biti nešto blaža.

Mamić se tijekom disciplinskog postupka, a niti nakon njega, nije obratio sindikatu za pomoć, pa tako ni onu pravnu, te nemamo saznanja je li mimo sindikata iskoristio svoje zakonsko pravo na ulaganje Zahtjeva za zaštitu prava prema poslodavcu i možebitni sudski postupak za pobijanje opravdanosti otkaza", naglasio je Jukić za portal Direktno.


 

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.