FOKUSIRAN NA EU PROJEKTE

Čitatelji Direktnog zadovoljni Butkovićem, honorirali mu Pelješki most, a zanemarili HŽ, Croatia Airlines i Uber

Autor

Darko Markušić

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u anketi portala Direktno dobio je podršku čak 75 posto anketiranih. To ga svrstava, zasad, među tri najpopularnija ministra u Vladi Andreja Plenkovića čiji rad smo dosad analizirali. Popularniji od njega je tek ministar financija Zdravko Marić.

02.08.2018. u 07:20
Ispiši članak

Čitatelji Direktnog Butkoviću su, prije svega, odali priznanje i iskazali podršku za rezultate koje je ostvario na projektima financiranima iz sredstava Europske unije. Osim modernizacije željezničkih pruga, prije svega to se odnosi na konačan, treći po redu, početak gradnje Pelješkog mosta i odabir kineskog investitora za izvođača radova. Butković nije popustio pritiscima i lobiranju europskih kompanija i ostao je dosljedan u tome da taj projekt radi financijski najpovoljniji ponuđač, kineski CRBC (China Road and Bridge Corporation).

Projekt LNG-a, koji dijelom potpada pod nadležnost ministra Butkovića, nije umanjio njegovu popularnost. Isto vrijedi i za kašnjenja na projektima modernizacije željeznice, do čega je u pravilu dolazilo zbog problema pojedinih izvođača (Hidroelektra niskogradnja).  Isto tako, nije mu naštetila ni sporost u restrukturiranju Hrvatskih željeznica.

Butkovićevu imidžu nije naštetio niti svojevrstan kompromis glede regulacije pružanja taksi usluga. Njegovo ministarstvo proguralo je novo zakonsko rješenje, koje je omogućilo daljnju liberalizaciju tržišta taksi usluga, ali ipak uvelo i određena ograničenja koja su na najbolji način potvrdila što se događa na tržištu kada država krene s novom regulativom. Zbog određenih uvjeta za gotovo polovicu smanjio se broj Uber-ovih partnera vozača, a cijene usluga približile su se drugim taksi kompanijama. Dakle, nakon državne intervencije niti Uber više nije toliko jeftin korisnicima, a niti primamljiv novim vozačima.

Međutim, ne treba zanemariti niti uspjeh u restrukturiranju dugova cestarskog sektora, koji je postignut u suradnji s Ministarstvom financija. Stručnjaci, koje je portal Direktno kontaktirao, ne štede riječi hvale za ministra Butkovića niti kada je u pitanju izgradnja svjetlovodne telekomunikacijske infrastrukture.

Hvale ga i stoga što nije zanemario razvoj i ulaganja u pomorstvo, razvoj luka, ali i autobusni promet. Pred njim je ipak možda i najteži zadatak - privatizacija Croatia Airlinesa, bez čega nacionalni zrakoplovni prijevoznik teško može osigurati vlastitu poslovnu budućnost.

Komentari

Pozivamo čitatelje/komentatore da u svojim komentarima njeguju civiliziranu raspravu. Portal Direktno ne može se smatrati odgovornim za komentare koji sadrže uvrede, klevete, govor mržnje, huškanje i/ili poziv na nasilje. Takvi komentari bit će obrisani, a u posebno ekstremnim slučajevima mogu biti i potpuno onemogućeni. Sporne komentare čitatelji mogu prijaviti na [email protected], uz priloženu poveznicu na pripadajući članak i navođenje autora i sadržaja spornoga komentara.